Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-07-2010, 13:21
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default slecht koud starten..

Nou zitten we al een tijdje met een probleem, kwam via de search niets concreets tegen maar als hij koud is en je start hem dan slaat de motor een keer of 3 af en blijft maar moeilijk aan de praat, moet flink gassen om dit tegen te gaan. Hij klinkt ook verschrikkelijk en sputtert, lijkt wel zo een chevy Van bopbopbopbop, de buren zijn er niet blij mee iniedergeval elke morgen, mjah...

Ik heb alle vacuumslangen gecontroleerd, benzine filter vervangen en de olie filter. Accu is ook goed, dynamo ook startmotor heeft ook geen problemen.

De ontsteking gecontroleerd en die staat ook goed. Uitlaat is ook niet lek.
Koelwater is ook een beetje bruinig...zit wel wat troep in ofzo maar verder blijft de kvs wel netjes op peil.

Als hij eenmaal goed warm is rijdt het verder goed en starten is dan heel af en toe een probleem, ligt eraan hoelang hij stil staat.

Zou dit kunnen komen door de radiateur of iets van een sensor die open blijft staan of defect is?

Het gaat om een 1.8i RP blok, hoor graag wat tips voor ik nog meer geld kwijt ben aan niks.

gr Mike.
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote
  #2  
Old 29-07-2010, 13:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Blauwe temperatuur sensor, die zit in de koelvloeistof en geeft waardes door aan de computer. koelvloeistof koud, geeft ie een andere inspuiting.. bij mij was deze icm de lambdasonde stuk..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 29-07-2010, 15:25
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Blauwe temperatuur sensor, die zit in de koelvloeistof en geeft waardes door aan de computer. koelvloeistof koud, geeft ie een andere inspuiting.. bij mij was deze icm de lambdasonde stuk..


Oké bedankt, dan gaat ik dat eerst nog even proberen, heb geen lambdasonde dus daar hoef ik niet naar te kijken maar goed dat je het er toch even bij vermeld.
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote
  #4  
Old 29-07-2010, 15:51
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Komt er ook rook/vocht uit de uitlaat als de motor zo slecht loopt na het starten?

Een gaatje in de koppakking of een scheurtje in de kop kan er voor zorgen dat er in (1 of meerdere) cilinders koelwater lekt als je de motor uitgeschakeld hebt (overdruk in koelsysteem = water lekt in je cilinder).
Als je de motor dan start, moet je eerst het water 'verbranden' voordat deze cilinders netjes mee ontbranden.

Dit zou ook je vieze KVS wel kunnen verklaren (uitlaatgassen bij de KVS) via hetzelfde kleine lekje).
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 29-07-2010, 19:26
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

Quote:
Originally Posted by mverh85
Oké bedankt, dan gaat ik dat eerst nog even proberen, heb geen lambdasonde dus daar hoef ik niet naar te kijken maar goed dat je het er toch even bij vermeld.


Als je Dit hebt geprobeerd zou je het resultaat kunnen posten Zit met het zelfde probleem.
als ik mijn Golf 1.8 RP start sputtert die eerst ook heel erg als die Warm is heb ik ook geen probleem.

BVD grt Johan
Reply With Quote
  #6  
Old 30-07-2010, 01:11
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

Tot zoverre heb ik nog geen rook opgemerkt, zal er zometeen in de ochtend bij het starten even goed opletten om er zeker van te zijn.

*Heb vanmorgen geen rook kunnen zien.

@Johan: Uiteraard, ik houd jullie op de hoogte.

bedankt voor de reacties.
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984

Last edited by mverh85 : 30-07-2010 at 13:01.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-07-2010, 18:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Als jou RP geen lambda heeft zit daar het probleem
Is met geregelde kat
Reply With Quote
  #8  
Old 01-08-2010, 16:19
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Als jou RP geen lambda heeft zit daar het probleem
Is met geregelde kat


Ik heb denk ik iets te snel een conclusie getrokken, heb er wel een lambdasonde op zitten

Iniedergeval ik heb de blauwe sensor vervangen en heb gelijk het hele koelsysteem leeg laten lopen en even het kvs potje schoongemaakt daar zat wel een boel zand in daarna alles weer bijgevuld.

De auto starte meteen goed, zonder slag of stoot, netjes stationiar dus ik zal kijken of het probleem zich nog voordoet deze week en anders is het opgelost
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote
  #9  
Old 01-08-2010, 20:45
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Blauwe sensor is vaak het probleem
Een RP kan je nl niets aan stellen dat regelt de computer ,en die krijgt dan de info van de blauwe sensor
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum