Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 22-09-2020, 13:27
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by 86C
Toch vind ik het vreemd dat de dempers een soort krakend rubberachtig geluid kunnen maken. Het zijn oliegevulde dempers. Smering genoeg zou je denken. Welk onderdeel in de demper veroorzaakt doorgaans herrie dan? Is dat de keerring bovenin de demper?


Ik vermoed inderdaad dat het de bovenste afstrijker/keerring is. Als je de demperstangen een paar keer goed smeert dan krijgt die keerring denk ik vanzelf genoeg film om niet meer te piepen/kraken.
Reply With Quote
  #22  
Old 22-09-2020, 18:57
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het eerst wel even proberen met inspuiten met wd40 en ondertussen maar sparen voor een set Koni's
Reply With Quote
  #23  
Old 17-04-2021, 18:35
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

En terug bij dit topic. Inmiddels Koni's onder de auto, maar nog steeds een krakend, kloppend geluid bij oneffen wegen, of flink insturen. Ik ben er vrijwel zeker van dat het de nieuwe stabilisatorstang rubbers zijn. Hoe zat het ook alweer? Met de auto op de 4 kolomsbrug met de wielen op de grond de beugels rondom de rubbers een voor een iets losdraaien en vervolgens weer op moment vastzetten? En moeten de stabirubbers gesmeerd worden?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum