Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-06-2015, 20:07
Fabi0_R's Avatar
Fabi0_R Fabi0_R is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 191
Default auto invoeren uit duitsland

Beste mede forummers,

ik wil een auto gaan invoeren uit duitsland aangezien ze daar wel wat goedkoper zijn op het eerste zicht maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan en nu werd mij verteld dat je met wat moet rekeninghouden. maar nu was mijn vraag of er ongeveer een gemiddelde prijs is voor elke auto of hangt dit van allerlei dingen af zoals bouwjaar motor kg enz. ik wil waarschijnlijk een passat cc, scirocco of golf 6/7 gaan kopen maar wat zou dan ongeveer het prijskaartje worden en hoe doe ik dit het beste?

alvast bedankt!
__________________
VW GOLF MK2 1.6C SOLD
VW GOLF MK2 1.3i Daily
Reply With Quote
  #2  
Old 21-06-2015, 20:18
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

De nog te betalen bpm is de grootste kostenpost. Voor zo ver ik weet betaal je voor elk jaar dat de auto oud is 10% minder dan het origineel verschuldigde bedrag.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-06-2015, 20:21
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,570
Default

Schade wil ook nog wel eens helpen met de korting op de BPM, schade bumpertje hier, geplofte airbag daar, etc.

Op de site van Autoweek staat wel een mooie BPM calculator.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #4  
Old 21-06-2015, 20:24
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Zo eenvoudig is die berekening niet, je kan jezelf tekort doen door de verkeerde berekening te hanteren. Je mag alle bpm berekeningen sinds het toelatingsjaar gebruiken (zit wel wat verandering in van jaar tot jaar). De voor jou meest gunstige uitkomst moet in een bpm aangifte komen.

Je kan online wel eea bij benadering uitrekenen via bijvoorbeeld autoweek calculator
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #5  
Old 27-06-2015, 19:15
siebelink1's Avatar
siebelink1 siebelink1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 79
Default Invoeren auto

Hallo ik heb dit 2 jaar terug ook gedaan en mij werd gevraagd of ik hier eens een How To van zou willen schrijven , dit heb ik toendertijd dus gedaan op derijdercentraal.nl dus bij deze :


Siebelink1

oktober 03, 2014, 22:23:35 pm


Citaat



Hallo iedereen ,
Er werd mij eens gevraagd om een how to te maken over hoe een auto in te voeren , dus bij deze.

* je zoekt een auto op autoscout en legt contact met de verkoper .
*Je legt contact met Importautos.nl
( mag ook met een andere partij , moet men zelf weten maar ik heb hier goede ervaring mee )
* mits de auto, prijs enz ok is gaat dat dus door.

Web: www.importautos.nl
Tel: 088-3450101

Importautos.nl BV is RDW erkend en bevoegd om taxaties inzake BPM-aangiftes uit te voeren! Wij importeren al meer dan 8 jaar voertuigen in opdracht van onze klanten

Vraag ook naar Mark , hij heeft het toen voor mij gedaan en neemt echt de tijd en doet het goed.

Let op er zijn ook in dit verhaal geen stomme vragen dus stel ze gewoon , daar heb je later alleen maar profijt van.



*Hij maakt dus aan de hand van de advertentie een bpm aangifte , tot nu is er nog niks officeel .

* vraag aan hem wat je wil,
ik bedoel ik heb ervoor gekozen om tijdelijke kentekenplaten te nemen (4 dagen geldig,ook in het weekend) en met de trein heen te gaan en met de auto terug.
Maar er zijn meerdere mogelijkheden.
Maar deze mensen verzorgen dat ook helemaal .

* mits de auto, prijs enz ok is gaat dat dus door.

* eenmaal in nederland neem je de bpm aangifte de je van Importauto’s hebt gekregen mee naar het rdw en keuren maar.
* tot 12 uur hoef je geen afspraak te maken.
* die mannen keuren (schouwen) hem, je overhandigd de bpm aangifte aan het bpm loket en dan duurt het ongeveer 5 werkdagen voor je bpm mag betalen (krijg je een mail over).
* nadat de bpm is overgemaakt duurt het nog ongeveer 4 a 5 werkdagen voor je je kenteken met de post thuis krijgt.
* papieren meenemen naar de brezan voor kentekenplaten te laten drukken en klaar.
* in cuijk duurt het bij de brezan 3 werkdagen geloof ik en in oss zijn ze na een kwartier klaar.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan !

Gr pascal siebers


Veel success en aarzel niet om te vragen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum