Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2019, 22:23
Xander123 Xander123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 8
Default Corrado 1.8 16v k-jetronic

Goedeavond, mijn corrado draait slecht sinds een paar weken. Als je stationair gas geeft hoor je de motor zowat stotteren tot 2000tr/min dit hetzelfde bij het rijden bij optrekken hapert/ stottert hij tot 2000 toeren. Heb al vanalles geprobeerd, andere opvoerpomp, injectoren, bougiekabels, Delco, bobine. Met de co schroef heb ik ook al wat geprobeerd maar helpte niet echt, als ik hem rijker zette schommelde die in toeren stationair maar liep die wel beter precies. Als ik hem dan minder zette loopt die stationair prima maar stottert die als een gek tot 2000 toeren. Heeft iemand nog een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2019, 09:55
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ik gok vacuumlek. Het K-jetronic systeem is super gevoelig aan vacuumlekken, voor je verder nog iets aan de auto doet moet je je er van vergewissen dat er nergens een lek in het inlaattraject zit.
Veel voorkomende plaatsen waar het lekt: pakkingen van de gasklepbehuizing, O-ring rond de stationair stelschroef, gebroken vacuumleidingen (en dan vooral de verbindingsstukjes), carterventilatie, de O-ringen rond de injectors.

Gezien je de injectors hebt vervangen vermoed ik dat je ook die dikke groene O-ringen die er rond zitten hebt vervangen?

Hoe zoek je het vacuumlek:
- motor laten draaien en met een bus deodorant op elke verbinding in het inlaat traject spuiten en dan even luisteren of het toerental omhoog gaat. Ook bij alle vacuumleidingen doen.
- andere manier: rookmachine gebruiken en de inlaat vol rook pompen, kijken waar het eruit komt.

De methode met de rookmachine is de beste, die is het meest accuraat en vind lekken die je anders niet zou vinden.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2019, 13:06
Xander123 Xander123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 8
Default

Oké dat zal ik straks een bekijken bedankt!
Maar kan dit dan het probleem zijn dat hij stottert bij het optrekken omdat het enkel tot 2000toeren is.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-06-2019, 13:39
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Dat is mogelijk, hangt af van de verdere afstelling van de motor. Het kan ook niet hier aan liggen, maar sowieso voor je iets aan deze motoren begint te doen is het het beste om te checken op vacuumlekken. Levert dat geen oplossing dan controleer je best ook opvoerdebiet en druk van de brandstofpomp.
Dit systeem is super afhankelijk van de onderdruk in de inlaat en de brandstofdruk, als die twee dingen niet tip top zijn mag je nog zoveel afstellen en dingen vervangen, het zal nooit goed werken. Daarom, om nutteloze kosten uit te sparen check je het toch beter even

Ik heb zelf iets gelijkaardig gehad met mn 16V PL (KE jetronic), daar bleek uiteindelijk de ontstekingsmodule stuk te zijn. De PL heeft elektronische vervroeging, weet niet hoe dat met de KR zit..
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #5  
Old 13-06-2019, 12:32
Xander123 Xander123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 8
Default

het is opgelost denk ik. ging toch maar nog is andere bougies proberen en bij het losdraaien brak er één af. dus zal geen goede werking gehad hebben. nieuwe erin en lijkt inorde tot nu toe
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum