Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-05-2020, 10:47
luiwammes luiwammes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2020
Posts: 49
Default trillende zijspiegel Golf 7

Sinds deze week heb ik iets voor met de linker zijspiegel (bestuurderszijde) van mijn Golf 7 (bj 2015).
Vanaf ± 50 km/u begint het spiegelglasje hevig te trillen in de spiegelomkapping. Aan de rechterzijde doet hij dat niet.

Als je dan stopt en uitstapt en je controleert even de spiegel, dan zit het glaasje goed vast in de omkapping. Tis te zeggen geheel vergelijkbaar met de rechterspiegel waarvan het glas niet trilt.

Nu was ik onderweg met de auto ….. dus om het zekere voor het onzekere te nemen …. heb ik het glas met doorzichtige kleefband vastgekleefd in de spiegelkap.
Het trillen was meteen voorbij. Het glas zat vast gefixeerd is de behuizing = logisch dus.

Wat me dan wel opviel was dat bij de rechterspiegel het glasje bij 120 km/u ook wel lichtjes trilde. Dit viel enkel op omdat het linkerglas door plakband gefixeerd zat.

Dat een spiegelglas licht vibreert in de behuizing is natuurlijk logisch. Het zit geklikt op een beweegbaar plaatje (verstelbaar door elektromotortje).
Maar bij de linker zijspiegel is dit vibreren wel érg fel.
En nochtans merk ik nergens schade of overdreven 'spel'.

Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren hebben met de Golf 7 of misschien ook andere VAG's van dezelfde productiegeneratie ?
Reply With Quote
  #2  
Old 18-05-2020, 11:57
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Geen problemen hiermee in mijn Mk7 GTI. Heb je de klikbevestiging aan het glas al eens bekeken op beschadigingen?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 18-05-2020, 13:48
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

het lijm wil nog wel eens los laten tussen het spiegelglas en het plastic houdertje.
ff kijken of je met een mesje ertussen kan komen, dan weet je of dat het probleem is.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #4  
Old 18-05-2020, 14:48
luiwammes luiwammes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2020
Posts: 49
Default

weet iemand hoe je dat glaasje uit de houder kan lepelen ?
Zonder iets te beschadigen uiteraard.

Met mijn mk2 heb ik ook ooit eens geprobeerd om het glasje van het houdertje (klikbevestiging).
Maar daar had ik teveel brute kracht op de foute plaats én op de foute manier (techniek) toegepast. En het houdertje is als gevolg gesneuveld.
Nadeel : die spiegels zijn niet meer te verkrijgen.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-05-2020, 15:20
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Aan de bovenzijde (in het midden van de lange zijde) een hevel tussen het glas en het spiegelhuis steken en zo diep mogelijk insteken. Nu kun je het spiegelglas eraf wippen
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum