Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wassen en poetsen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-01-2016, 17:40
Danielgolf Danielgolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 15
Default Glas polijsten

Hallo forummers.
Allereerst gelukkig nieuwjaar.
Nu het volgende.
Ik heb een golfje 2 en heb heel veel krassen in het achterraam van de wisser en weet ik het wat.
Nu is mijn vraag wie heeft een tip om dit er wat uit te krijgen of iemand die het kan doen in omgeving friesland.
Hoor het wel,
Mvg
Reply With Quote
  #2  
Old 01-01-2016, 21:43
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Danielgolf
Hallo forummers.
Allereerst gelukkig nieuwjaar.
Nu het volgende.
Ik heb een golfje 2 en heb heel veel krassen in het achterraam van de wisser en weet ik het wat.
Nu is mijn vraag wie heeft een tip om dit er wat uit te krijgen of iemand die het kan doen in omgeving friesland.
Hoor het wel,
Mvg



Heb ook het zelfde probleem op mijn achterraam. Ben benieuwd of het verholpen kan worden.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-01-2016, 22:34
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Pin mij er niet op vast.. Maar volgens mij komt hier heel wat bij kijken.

Goedkopere goedjes die zogenaamd glas polijsten werken niet tot nauwelijks, misschien met een poetsmachine een heel klein beetje. Er zijn volgens mij wel bedrijven die het kunnen maar dan betaal je denk ik een forse prijs. Glas is erg hard en moeilijk te polijsten aangezien er een levensgevaarlijke waas in kan komen zodoende.

Ben ook wel benieuwd naar mensen met nog meer info hierover, en eventuele ervaringen.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-01-2016, 22:42
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Polijsten kom je geen stap verder mee. Het moeilijke is dat je op glas al snel meer krassen maakt dan dat ze weg gaan, je ziet alles. Zodra er ook maar een zandkorrel tussen je polijstpad en de raam komt zitten er weer een hoop krassen bij. Dus daar zou ik in ieder geval al niet aan beginnen.

Er zijn wel bedrijven/personen die het kunnen 'verhelpen' maar dan is de raam bijna nooit meer zo helder als normaal en het kost veel tijd en dus ook geld. Zover ik weet (van horen zeggen) doen ze eigenlijk het glas slijpen op dezelfde manier dat je een slijp machine hebt voor metaal (geen slijptol). Dit zetten ze dan op de raam en dan halen ze er een kleine hoeveelheid af. Het probleem daarmee is dat het of gewoon niet lukt, het glas breekt of het word erger dan dat het was.

Mijn advies zou dus zijn om gewoon een nieuwe ruit te zoeken.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2016, 12:59
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Ik herken de ergernis van de krassen en heb het zelf al een keer gedaan met schuurpapier, jif en polijstmiddel. Onder het mom wie niet waagt wie niet wint
Mijn siglachrome achterraam had dat nl. ook en die zijn dus niet snel krasvrij meer te vinden.
Dus met de professionele poetsmachine aan de slag gegaan.
Heb het eerst afgetopt met schuurpapier 2000 en toen met de poetsmachine opgepoetst , eerst met jif en daarna het grofste polijstpasta van 3M met groene dop. Het duurt alleen echt verschrikkelijk lang voor je er weer glans op krijgt.
Op een gegeven moment denk je wel wat heb ik gedaan , ik krijg het nooit weer goed. Maar er was geen weg terug
Aan de buitenkant ziet het er veel beter uit maar 100% weg zijn de krassen niet.
Alleen als je nu aan de binnenkant door het raam kijkt is die iets blurr geworden. En dat zie je elke keer als je in de achteruitkijk spiegel kijkt
Misschien als je er nog veeel langer op polijst dat het nog beter wordt maar ik was er wel klaar mee eerlijk gezegd.
Wel het raam even uit de auto halen , alles komt anders onder de polijstpasta te zitten.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2016, 15:40
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Oma zegt: tandpasta... In ieder geval hoef je niet heel bang te zijn voor hele negatieve gevolgen: dat zou de Voedsel en Warenautoriteit niet goed vinden voor je gebit.

Geen garanties, maar wel redelijk safe te proberen.

Anderen noemen ook wel eens Brasso koperpoets of Silvo zilverpoets...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #7  
Old 02-01-2016, 16:16
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Er zijn bedrijven die dit doen, weet alleen niet of een achterruit gedaan kan worden. Volgens mij heeft glasgarage Apeldoorn zo'n installatie staan.
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #8  
Old 02-01-2016, 20:13
eddiea eddiea is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 65
Default

Mijn Sigla chrome ramen (ook achterraam) en de twee voorste zijramen worden op dit moment door een professioneel bedrijf gepolijst. Op erg diepe krassen na kan alles eruit gepolijst worden. Het is een tijdrovend klusje heb ik begrepen. Ik ben bij hem terecht gekomen via iemand van hier die ook zijn ruiten daar naar volle tevredenheid heeft laten polijsten.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-01-2016, 16:49
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by eddiea
Mijn Sigla chrome ramen (ook achterraam) en de twee voorste zijramen worden op dit moment door een professioneel bedrijf gepolijst. Op erg diepe krassen na kan alles eruit gepolijst worden. Het is een tijdrovend klusje heb ik begrepen. Ik ben bij hem terecht gekomen via iemand van hier die ook zijn ruiten daar naar volle tevredenheid heeft laten polijsten.


En hoe is het geworden?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #10  
Old 17-01-2016, 20:52
eddiea eddiea is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 65
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
En hoe is het geworden?

Volgende week ophalen. De foto's zijn veelbelovend
Reply With Quote
  #11  
Old 24-01-2016, 20:30
eddiea eddiea is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 65
Default

Nou heb ze hoor! Werkelijk als nieuw en 99% van alle krassen is verdwenen. Falk glasservice is een aanrader!
Reply With Quote
  #12  
Old 25-01-2016, 11:04
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum