Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #381  
Old 11-03-2020, 08:06
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Die phenolic spacer is iets voor in de marge maar voor deze kosten zei ik doen! Lekker lopen komt vast goed, wordt een mooi torretje zo.

Had ik al first en shotgun geroepen? Zal ik zorgen dat de mijne met volle accu staat



Afgesproken! Jij mag de eerste getuige zijn van alle boutjes en rammeltjes die ik vergeten ben aan te draaien
Reply With Quote
  #382  
Old 11-03-2020, 09:32
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Startmotor is ook helemaal uit elkaar elkaar geweest en nagekeken. Magneetkooi weer helemaal schoongemaakt en de plaatjes weer verzinkt & gepassiveerd:




Nieuwe koolborstels en de commutator van de rotor weer netjes opgeschuurd. As gesmeerd met Mos2 vet:




En natuurlijk alle boutjes en moeren verzinkt en gepassiveerd alsmede het geheel gestraald en weer netjes gelakt! (Montagevlak aan de voorkant is nog blank, anders zou die geen massa kunnen krijgen naar de bak/motor )


Reply With Quote
  #383  
Old 11-03-2020, 12:00
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Iemand zin in een plakje cilinderkop trouwens?




Helemaal klaar met dingen reviseren dus maar besloten om alles aan stukken te zagen..

Zonder gein, dit is de oude gescheurde cilinderkop waar ik de bewerking op heb geoefend/uitgeprobeerd. Loopt mooi taps toe -> Toenemende snelheid van de lucht de verbrandingskamer in = Theoretisch een homogener mengsel.



Last edited by RobertVoorst : 11-03-2020 at 12:07.
Reply With Quote
  #384  
Old 11-03-2020, 13:58
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,258
Default

Wel mooi om te zien hoe die flow loopt, en dat de diameter van de gaten zeker anders is, heb zelf ook een P kop met de bijhorende inlaat. Dus zeker een blijvertje
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #385  
Old 11-03-2020, 18:12
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Iemand zin in een plakje cilinderkop trouwens?




Helemaal klaar met dingen reviseren dus maar besloten om alles aan stukken te zagen..

Zonder gein, dit is de oude gescheurde cilinderkop waar ik de bewerking op heb geoefend/uitgeprobeerd. Loopt mooi taps toe -> Toenemende snelheid van de lucht de verbrandingskamer in = Theoretisch een homogener mengsel.




Z'n plakje heb ik ook nog van een maximaal geflowde kop, die 4 min heeft gedraaid voordat deze boem zei. Gietfoutje bedankt VW.
De wanddikte tov de koelkanalen is dan nog een stukkkkje dunner
Maar hoe je de Heron koppen ook flowt, het blijven astma koppen. Boven de 4500-5000rpm bouwt de laaddruk alleen maar op en is de flow op.
Let wel op een maximaal aangepaste kop en extreem nokkenasprofiel. Bij een standaard kop zal het alleen nog maar erger zijn.
Vroeger werden G60 laders voorzien van kleine poelies, en maar pompen in een standaard kop. Je kreeg ze het niet aan het verstand, dat dat niet de route was voor succes.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #386  
Old 12-03-2020, 09:33
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Z'n plakje heb ik ook nog van een maximaal geflowde kop, die 4 min heeft gedraaid voordat deze boem zei. Gietfoutje bedankt VW.
De wanddikte tov de koelkanalen is dan nog een stukkkkje dunner


Dat zal dan wel gevalletje 'hopen dat er niet ineens een zwart gaatje in de onderkant tevoorschijn komt' zijn geweest


Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t

Vroeger werden G60 laders voorzien van kleine poelies, en maar pompen in een standaard kop. Je kreeg ze het niet aan het verstand, dat dat niet de route was voor succes.


Hoorde inderdaad ook al een verhaal van 1,3 bar laaddruk draaien maar niet vooruit te branden. Ga zelf met een 72 mm rijden dus verwacht dat het bij mij wel enigzins mee gaat vallen.
Reply With Quote
  #387  
Old 12-03-2020, 16:13
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Iemand trouwens 100% zekerheid over welke twee oliedrukschakelaars er op een G60 horen? Er zat een blauwe (0,25 bar) op de cilinderkop en een zwarte (1,4 bar) op het oliefilterhuis.

Ik heb van Theibach Performance een bruine (0,15-0,35 bar) en een witte (1,6-2,0) bar.
Reply With Quote
  #388  
Old 13-03-2020, 20:26
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,258
Default

Ik kan morgen wel even voor je kijken. Heb bijna zeker een zwarte op het huis zitten, kop twijfel ik over. Morgenvroeg weet ik het zeker
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #389  
Old 14-03-2020, 11:50
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,258
Default

Heb zojuist gekeken, zwart op het huis en bruin heb ik op de kop zitten.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #390  
Old 14-03-2020, 12:56
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Iemand trouwens 100% zekerheid over welke twee oliedrukschakelaars er op een G60 horen? Er zat een blauwe (0,25 bar) op de cilinderkop en een zwarte (1,4 bar) op het oliefilterhuis.

Ik heb van Theibach Performance een bruine (0,15-0,35 bar) en een witte (1,6-2,0) bar.


Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat er op mijn corrado een zwarte zit bij het oliefilterhuis, oem nr van nieuwe sensor: 068919081 D 1.2-1.6 bar. Oude sensor: zwart 068919081 1.4 bar +- 0.2 bar.

Ga toevallig vanmiddag bij de corrado deze zwarte vervangen, heb hem helaas stukgedraaid. Sensor lekte olie dus moest hem sowieso vervangen, ik moet helaas het oliefilterhuis eraf halen, hierbij ook de pakking vervangen echter hier zijn twee varianten van. Tot en met 1991 en vanaf 1991, laat de corrado nou net van '91 zijn..
Reply With Quote
  #391  
Old 14-03-2020, 13:05
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Quote:
Originally Posted by Sinaasboom
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat er op mijn corrado een zwarte zit bij het oliefilterhuis, oem nr van nieuwe sensor: 068919081 D 1.2-1.6 bar. Oude sensor: zwart 068919081 1.4 bar +- 0.2 bar.

Ga toevallig vanmiddag bij de corrado deze zwarte vervangen, heb hem helaas stukgedraaid. Sensor lekte olie dus moest hem sowieso vervangen, ik moet helaas het oliefilterhuis eraf halen, hierbij ook de pakking vervangen echter hier zijn twee varianten van. Tot en met 1991 en vanaf 1991, laat de corrado nou net van '91 zijn..


Er hoort een koperen ringetje onder. Vergeet deze niet, anders lekt hij weer
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #392  
Old 15-03-2020, 08:54
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Er hoort een koperen ringetje onder. Vergeet deze niet, anders lekt hij weer

Ja klopt ringetje zat er gelukkig bij! Heb gelukkig niet het huis eraf hoeven halen, schroevendraaier erin getikt en kon het resterende stukje draad zo los draaien gelukkig. Oud v.s nieuw hieronder!


Reply With Quote
  #393  
Old 16-03-2020, 08:31
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Sinaasboom
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat er op mijn corrado een zwarte zit bij het oliefilterhuis, oem nr van nieuwe sensor: 068919081 D 1.2-1.6 bar. Oude sensor: zwart 068919081 1.4 bar +- 0.2 bar.

Ga toevallig vanmiddag bij de corrado deze zwarte vervangen, heb hem helaas stukgedraaid. Sensor lekte olie dus moest hem sowieso vervangen, ik moet helaas het oliefilterhuis eraf halen, hierbij ook de pakking vervangen echter hier zijn twee varianten van. Tot en met 1991 en vanaf 1991, laat de corrado nou net van '91 zijn..



Ideaal, met nummer en al! Thanks
Reply With Quote
  #394  
Old 17-03-2020, 22:27
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Vanavond maar eens in de weer geweest met het schoonmaken van de intercoolerslangen en het vacuumsysteem. Écht supertof dat rubber de leuke eigenschap heeft om elk deeltje olie en vet op te zuigen, na 3 keer wassen kwam er nog zwarte zooi af

Uiteindelijk de plastic delen behandeld met Gyeon Quartz Trim en de rubberen delen goed ingesmeerd met Meguairs Tire Gel (Lach maar, het werkt als een tierelier )


Reply With Quote
  #395  
Old 19-03-2020, 19:15
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,258
Default

Goed bezig!!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #396  
Old 23-03-2020, 16:17
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Onlangs maar eens gebruik gemaakt van het corona-huisarrest en de schuur ingedoken om ook de inlaat aan te laten sluiten op de Phenolic Spacer:







Zo loopt het geheel weer mooier over op elkaar! Had achteraf beter voor een AD inlaat kunnen gaan, maar deze weg is toch wel veel leuker je krijgt toch wat meer voldoening uit je werk.
Reply With Quote
  #397  
Old 25-03-2020, 11:21
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Iemand ervaring met het verwijderen van het actief koolstofsysteem van een golf 2 over het algemeen?

Verwijderen en afdoppen van de vacuumleidingen tot daar aan toe, maar het verwijderen van de leiding naar de tank en hier een vervangende terugslagklep/filter opzetten?

Hoe scherp letten ze met het omkeuren bij het RDW op de aanwezigheid van dit systeem? Doe ik er verstandig aan om deze eerst mét het systeem te laten keuren en deze daarna te verwijderen, of zullen ze dit niet opmerken als het niet aanwezig is?
Reply With Quote
  #398  
Old 26-03-2020, 06:32
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

leiding kan je gewoon laten zitten en een klein filtertje op plaatsen.
Bij de rdw kijken ze hier niet eens naar
Reply With Quote
  #399  
Old 01-04-2020, 08:46
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

We gaan gestaag verder, weer wat spulletjes binnen:




Waaronder de brandstofpomp upgrade, 255L/h (@3 bar) Walbro pomp met BBM adapter kit. Past 1 op 1 in het plastic surgetankje van de 1.3 NZ en moet meer dan voldoende debiet kunnen leveren voor de G60.




Gebruikt surgetankje met pomp zou vandaag met de post moeten komen, kunnen we die ook weer mooi schoon maken/ opknappen.

Ook rondom nieuwe (hydro) motorsteunen liggen, bougies besteld bij Theibach. De W5DP0 van Bosch waren meteen al weer op, evenals de WR6DS. Dus bij hen maar een set NGK Iridium BPR7EIX besteld. Dit is de W5DP0 variant van NGK (heb altijd met NGK gereden, en nooit klachten gehad). Zag in de SpecSheet van NGK dat dit tevens de aangeraden bougies zijn voor een Porsche 911 2,3T, dan moeten ze een g60 ook wel aankunnen

Gisteren ook de voorbalk, radiauteurbalk, subframe, stabilisatorstang en de aandrijfassen naar de poedercoater gebracht. Ook nog even een setje nieuwe draagarmen gekocht en hier nog R32 bussen in drukken binnenkort.

Helaas bij het demonteren van de aandrijfassen bleek 1 homokineet een beetje aangevreten te zijn. Hoewel het enkel op het vlak dat belast wordt bij achteruitrijden zit, toch maar besloten dat het niet zo verstandig was om deze terug te plaatsen, dus daar komt ook een nieuwe in. De andere 3 waren eigenlijk nog perfect. Alleen even de koppen stralen en proberen te verzinken (anders spuit ik ze gewoon )




Effectief heb ik alleen de versnellingsbak en G-lader nog te doen (op wat klein verzinkwerk na) dus het schiet lekker op! Het mooie weer motiveert gelukkig toch ook steeds meer om weer hard bezig te gaan (en het feit dat een nieuwe Citroën mijn dikke 1.3i eruit reed bij het stoplicht )

Last edited by RobertVoorst : 01-04-2020 at 08:58.
Reply With Quote
  #400  
Old 01-04-2020, 10:32
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Ziet er allemaal goed uit!

Ik wil alleen je aanraden alleen Bosch W6DP0 bougies te gebruiken. De anderen kunnen leiden tot motorschade. Ook de W5DP0 die soms aangegeven worden voor een standaard motor zou ik niet gebruiken. Een G60 motor is erg kieskeurig wat betreft de bougies. En zeker geen NGK of Champion gebruiken...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum