Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-12-2012, 22:01
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default Problemen(?) Caddy 2 '02

Heb sinds 3 weken een Caddy 2 TDI uit 2002. Maar heb wat vragen hierover, misschien dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

1) Als ik mijn ventilator aan zet dan begint onder het dashboard (bijrijder kant) iets te ratelen. En als ik het uit zet dan hoor je het langzaam afzakken. Kan dit een soort van fan zijn die daar onder ergens draait? En is het veel werk om eventueel het dashboard open te trekken?

2) Bij het starten van de auto maakt die eerst een hoog raar geluidje (ongeveer 1 seconde). Had al gehoord van sommige mensen dat het waarschijnlijk de startmotor is die eventjes blijft hangen. Zal van de week even kijken als ik hiervan iets kan opnemen en uploaden. Mocht dit de startmotor zijn, wat valt hier aan te doen? (Schoonmaken/ smeren) geen idee.

3) Bij het koude weer blijven mijn sloten van de deuren hangen. Ik kan de deur dat niet van de binnen of buiten kan open krijgen (terwijl deze wel van het slot af zijn). Is dit een kwestie van slot/ vergrendeling systeem even uit de deur te halen en deze te reinigen en te smeren?

4) Zit nog te denken over andere velgen, iemand nog ideeën of tips hierover. Het is een standaard witte caddy.

Alvast bedankt voor jullie (jouw) tijd en moeite.

Voor meer info... vraag maar raak.

~ Patrick
Reply With Quote
  #2  
Old 11-12-2012, 23:34
Sjaak_73's Avatar
Sjaak_73 Sjaak_73 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 393
Default

kachelmotor loop aan [ even dashbord kastje eruit en je kunt erbij ]

2 zou idd startmotor kunnen zijn. smeren wil helpen maar is vaak van korte duur.
[ nwe erop dus ]

3 sloten van de caddy mk2 is altijd een probleem met vorst. wat ik altijd met mijn ex caddy's heb gedaan. demonteren goed droog maken en flink in het wielager vet . daarna nooit geen last meer gehad

succes

mvg sjaak
__________________
alles komt ooit goed
Reply With Quote
  #3  
Old 12-12-2012, 16:18
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

Met punt 1 & 3 ga ik aankomende zaterdag mee bezig.

Betreft punt 2, is het erg als ik deze er gewoon in laat zitten? Of kan dit schadelijk zijn voor de rest van de motor? En eventuele vervanging hiervan is wel te doen?
Reply With Quote
  #4  
Old 13-12-2012, 13:40
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

Heb ook in mijn dashboard geen verlichting onder de draai knoppen, kan dit een zekering zijn of gaan die lampjes door onder vaak stuk?
Reply With Quote
  #5  
Old 13-12-2012, 16:27
Lucifer mk3 2k's Avatar
Lucifer mk3 2k Lucifer mk3 2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 93
Default

lampje er achter is kapot en idd de sloten van een caddy 2 zijn en blijven rot dingen in de winter,
ik had swinters altyd een kageltje op vorst bevijligings stand in me caddy staan nooit krabben en geen bevrore sloten
Reply With Quote
  #6  
Old 13-12-2012, 17:35
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

Wat voor soort lampje gaat daar in?

Kacheltje is inderdaad handig. Maar dat vreet wel stroom z'n elektrische...

Zat nog te denken aan een soort van grote deken of een zachte auto hoes, dan bevriest de boel tenminste niet.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-12-2012, 17:45
Sjaak_73's Avatar
Sjaak_73 Sjaak_73 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 393
Default

Quote:
Originally Posted by Falcone
Met punt 1 & 3 ga ik aankomende zaterdag mee bezig.

Betreft punt 2, is het erg als ik deze er gewoon in laat zitten? Of kan dit schadelijk zijn voor de rest van de motor? En eventuele vervanging hiervan is wel te doen?


klinkt gewoon erg beroerd. advies startmotor gewoon vervangen. en is zelf goed te doen

mvg sjaak
__________________
alles komt ooit goed
Reply With Quote
  #8  
Old 13-12-2012, 19:48
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

Ja het klinkt inderdaad beetje vaag. Raad je me ook bepaalde merken aan van startmotoren?

Had al iets gevonden:

http://www.winparts.nl/834

http://www.mister-auto.nl/fl/startm...k_v7940_g2.html
Reply With Quote
  #9  
Old 13-12-2012, 20:03
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Startmotor die raar geluid maakt kan ie oud mee worden hoor. Tis vooral vervelend: Advies: reserve op de plank leggen en gewoon mee door blijven rijden tot het geluid echt vervelend begint te worden, harder word of als hij gaat haperen (dus soms niet meer start maar wel duidelijk hoorbaar draait)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #10  
Old 14-12-2012, 22:13
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

Ik hou het wel even in de gaten, als het geluid erger wordt dan ga ik hem gewoon vervangen.

Nog een bepaalde manier om het lampje achter die draai knoppen te vervangen (van ventilator), kan ik dat frontje er zo afhalen?
Reply With Quote
  #11  
Old 20-12-2012, 10:01
Romulus Romulus is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 134
Default

Het is net als bij de Polo 6N (zelfde dashboard): het lampje zit achter de middelste draaiknop. Deze kun je eraf trekken en het lampje met een klein pincetje of stukje slang eroverheen eruit halen.

Zie bijv. ook http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=verlichting

Last edited by Romulus : 20-12-2012 at 10:10.
Reply With Quote
  #12  
Old 20-12-2012, 22:05
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Als ik hier op in mag haken, mijn sloten met de vorst is ook shit. Maar idd bekend bij caddy.
Enkel heb ik cv, en als ik hem op slot doe met sleutel, gaat het gelijk weer los, alle deuren gaan wel eerst op slot en gelijk weer los???
Wat kan dit betekenen?
Eerst geen last gehad, enkel pas. Bij een lek verwacht ik juist dat hij 1 deur doet.
__________________
Perfectie is een emotie.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-12-2012, 14:50
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

Met cv zou ik het niet weten. Ik wil dit nog wel een keer op mijn caddy bouwen, elektronisch met afstandbediening.

Tevens heb ik het lampje vervangen dat is gelukt.
Ventilator kan ik weinig aan doen, zit speling in dat geval.

Nu nog die sloten schoonmaken en insmeren met kogellagervet.
Reply With Quote
  #14  
Old 23-12-2012, 00:02
Eelco3's Avatar
Eelco3 Eelco3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 96
Default

Als je hem dicht doet en hij komt meteen terug omhoog, dan blijft er ergens 1 slot hangen. Is niet het vacuum-systeem, zit echt in het slot zelf, heb het zelf ook al een aantal keren gehad met de Caddy, vervelend klusje.

Paar jaar terug al eens heel het slot (van binnenuit) gedemonteerd, opengemaakt, flink wat WD40 ingespoten, drooggeblazen met de luchtspuit, en wat lagervet ingesmeerd. Daarna is het een hele tijd goed gegaan, maar een paar weken terug stond ik ook alweer buitengesloten..

Dus zou het eigenlijk ieder jaar ff moeten, just to be sure..

Als je een vacuumlek hebt gebeurt er meestal gewoon niets als je de cpv bedient, en blijft de pomp ook vrij lang doordraaien als je hem vergrendeld/ontgrendeld.
__________________
Kan alles flocken!
Reply With Quote
  #15  
Old 24-12-2012, 10:25
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

Daar is verder ook weinig aan te doen ofniet?

Of de hele deur vol spuiten met pur :P.
Reply With Quote
  #16  
Old 07-01-2013, 16:38
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

Heb ondertussen de sloten gedemonteerd en schoongemaakt met rem reiniger en ingesmeerd met keramisch/wiellager vet. Heb tevens de volgende setje erop geplaatst (cv + afstandbediening):

http://www.winparts.nl/390/interieu...lt089--ll102a--

Je kunt deze blijkbaar ook aansluiten op de knipperlichten waardoor deze gaan knipperen mocht je de deuren sluiten of openen. Weet iemand hoe ik dit kan aansluiten? (Heb geen boekje van de caddy/ iemand .pdf daarvan).

CV:
En waar kan ik het beste die constante 12 volt vandaan halen? (Heb op mijn sigaretten aansteker constante 12 volt en heb achter de radio nog 1 draadje met constante 12 volt).
En de ground kan ik ook gewoon bij mijn radio aansluiten?
Reply With Quote
  #17  
Old 07-01-2013, 19:10
Eelco3's Avatar
Eelco3 Eelco3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 96
Default

Constante 12 Volt kun je prima van de sigaretten aansteker pakken, die draad is vaak wel dik genoeg.
Massa kun je daar ook doen, maar mag ook gewoon op het metaal van de auto, net wat je beter uitkomt.

Knipperlichten kun je in de stuurkolom pakken, en volgens mij ook achterop de schakelaar van de alarmlichten. Kleuren weet ik zo niet uit mn hoofd, maar even nameten bied zekerheid.

Kijk ook even of er diodes in de knipperlichtdraden van je cpv-setje zitten, meestal zit het er standaard wel in, maar check het even voor de zekerheid.

Bij twijfel even iemand met wat electrokennis inschakelen.
__________________
Kan alles flocken!
Reply With Quote
  #18  
Old 08-01-2013, 20:03
maxx007at's Avatar
maxx007at maxx007at is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 75
Default

Quote:
Originally Posted by Eelco3
Knipperlichten kun je in de stuurkolom pakken, en volgens mij ook achterop de schakelaar van de alarmlichten. Kleuren weet ik zo niet uit mn hoofd, maar even nameten bied zekerheid.


Bij deze caddy zou je de groen/zwarte draad en de wit/zwarte draad vanaf je alarmlichtschakelaar kunnen pakken.

Quote:
Originally Posted by Eelco3
Kijk ook even of er diodes in de knipperlichtdraden van je cpv-setje zitten, meestal zit het er standaard wel in, maar check het even voor de zekerheid.

Bij twijfel even iemand met wat electrokennis inschakelen.

De diodes moeten er wel tussen, anders gaan al je knipperlichten altijd aan bij het richting aangeven. Bij twijfel, inderdaad iemand met electrokennis inschakelen.

(Zoals altijd, voorkomen is beter dan genezen)
__________________
VAG is a way of life.
Reply With Quote
  #19  
Old 10-01-2013, 18:40
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

Bedankt jongens voor de informatie, ga er zaterdag weer mee bezig.
Reply With Quote
  #20  
Old 14-01-2013, 15:40
Falcone Falcone is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 15
Default

CV werkt inmiddels. Alleen nog niet aangesloten op alarmlichten.

Hoe werkt dat precies met die alarmlichten, zit daar een soort van tijdrelais in (in die alarmlichten knop) die 12volt door laat? Dan kan ik hoogst waarschijnlijk gewoon + en - van CV doorlussen daarna toe? Zodat deze bij het indrukken van close/open een 12v spanning geeft op de alarmlichten?

Tevens nog bezig geweest met mijn achterruiten blinderen maar dat is een flop geworden :P. Wat een pokke werk, die lucht belletjes krijg je gewoon niet weg.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum