Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-03-2015, 01:00
ReinoutMK1's Avatar
ReinoutMK1 ReinoutMK1 is offline
Volksforum aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 85
Default Meelopen - Groen maar nieuwsgierig

Dag mensjes,
Sinds een klein half jaar ben ik in bezit van een Golf 1. Technisch is hij in topconditie maar nu moeten er toch een klein aantal dingen vervangen worden (materiaalmoeheid en zo). Ik heb zo iets van, als ik nu toch een bepaald onderdeel in handen heb, kan ik net zo goed het metaal schoonmaken en een vers laagje verf geven.

Lang verhaal kort. Ik raak steeds meer geïnteresseerd in het restaureerwerk. De ruimte, spullen, etc. heb ik niet om er zelf aan te beginnen en het mezelf te leren dus daarop een oproepje.

Zijn er schadeherstellers, spuiters, lassers e.a. in de buurt van Rotterdam / Roosendaal (NB) / Hilversum (ja ik zit op 3 locaties in de week ) die ervoor open staan om mij eens op sleeptouw te nemen en te laten zien wat het allemaal inhoud en hoe het in z'n werk gaat?

Lijkt mij echt vet interessant!
__________________
ReinoutMK1
2000 Bora 2.8 V6 4motion (daily ride)
1983 Golf 1 GTI W65 1.8 (tour- en vakantiewagentje)
Mijn Marktplaats advertenties
Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2015, 09:12
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Het gaat hier echt om het restaureren van een klein aantal onderdelen als ik het goed begrijp?
Koop die onderdelen 2dehands en restaureer die. Als je later iets hebt dit lukt toch niet zo vlot als gedacht, ligt je auto tenminste niet uit elkaar..

Lassen en spuitwerk is vak apart en besteed je best uit. Als je dit goed onder de knie hebt ben je 4 auto's verder..
Bijkomend is dat het materiaal dat professioneel bij een schadehersteller gebruikt wordt, voor de gemiddelde hobbyist niet te betalen is.

Ik denk dat je zelf meer hebt aan de tips van hier op het forum. Want hier gebruiken ze materialen die jij straks ook gaat gebruiken
Reply With Quote
  #3  
Old 12-05-2015, 11:42
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,665
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Het gaat hier echt om het restaureren van een klein aantal onderdelen als ik het goed begrijp?
Koop die onderdelen 2dehands en restaureer die. Als je later iets hebt dit lukt toch niet zo vlot als gedacht, ligt je auto tenminste niet uit elkaar..

Lassen en spuitwerk is vak apart en besteed je best uit. Als je dit goed onder de knie hebt ben je 4 auto's verder..
Bijkomend is dat het materiaal dat professioneel bij een schadehersteller gebruikt wordt, voor de gemiddelde hobbyist niet te betalen is.

Ik denk dat je zelf meer hebt aan de tips van hier op het forum. Want hier gebruiken ze materialen die jij straks ook gaat gebruiken





Misschien is het voor jou daarom interessant om lid te worden van een autohobby/klusclub. Ik weet dat er in Hilversum een zit en nog op zoek is naar nieuwe leden.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum