Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-11-2016, 21:39
J.Hogenelst J.Hogenelst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 5
Default Golf 2 valt uit tijdens het rijden

Hallo,

Mijn golf 2 valt af en toe tijdens het rijden uit! Soms gaat die na een paar sec weer vanzelf aan als ik het gas flink in trap, maar het kan ook dat die niet meer aangaat! Moeten hem dan aandrukken of even wachten en dan kan ik hem wel weer starten. Het maakt niet uit welke snelheid ik rij. Heb het op de snelweg gehad, voor een kruispunt, in de bocht of gewoon op een 80 weg. De zekeringkast is vervangen en een relais maar daarna viel die nog een x uit! Iemand hier ervaring mee?? Ga nu niet echt met een veilig gevoel de weg op..

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 21-11-2016, 22:06
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Krijgt hij nog genoeg diesel/benzine?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 21-11-2016, 22:08
J.Hogenelst J.Hogenelst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Krijgt hij nog genoeg diesel/benzine?

Sorry snap even niet wat je hier mee bedoelt.. waaraan kan ik het merken mocht die niet genoeg benzine krijgen? Heb totaal geen verstand van auto's, en mijn pa is ook niet de grootse held. Vandaar dat ik dit forum raadpleeg.

Last edited by J.Hogenelst : 21-11-2016 at 22:15.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-11-2016, 09:07
Chewbacca Chewbacca is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 241
Default

Wat voor motor ligt erin?
Benzine? Met carb of injectie?
Of diesel?

Ik heb dit een keer met een 1.6 PN benzine gehad, toen had ik het alleen met kouder weer (<7 graden buitenlucht).
Dit was doordat de lucht in de carburateur bevroor omdat de voorverwarming via het uitlaatspruitstuk kapot was.
Toen kon hij ook zo na 30-45 minuten rijden ineens uitvallen, en na 3 min gewoon weer starten en doorrijden voor de volgende 30 minuten
__________________
Polo Bluemotion 1.0 2016 - daily voor de vrouw
Jetta mk2 1.6D 1986 - daily
Seat Leon 1.9 TDI 2005 - verkocht
Polo 1.9 sdi 1999 - verkocht
Golf mk2 1.6 PN 1991 - verkocht
Reply With Quote
  #5  
Old 22-11-2016, 09:40
J.Hogenelst J.Hogenelst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Chewbacca
Wat voor motor ligt erin?
Benzine? Met carb of injectie?
Of diesel?

Ik heb dit een keer met een 1.6 PN benzine gehad, toen had ik het alleen met kouder weer (<7 graden buitenlucht).
Dit was doordat de lucht in de carburateur bevroor omdat de voorverwarming via het uitlaatspruitstuk kapot was.
Toen kon hij ook zo na 30-45 minuten rijden ineens uitvallen, en na 3 min gewoon weer starten en doorrijden voor de volgende 30 minuten


GOLF CL 40KW U9 Bezine. Volgens mij is het een injectie. Maar ik heb dit ook als de temp hoger is dan 7 graden, enig idee wat dan zou kunnen zijn?
Reply With Quote
  #6  
Old 22-11-2016, 10:52
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by J.Hogenelst
Sorry snap even niet wat je hier mee bedoelt.. waaraan kan ik het merken mocht die niet genoeg benzine krijgen? Heb totaal geen verstand van auto's, en mijn pa is ook niet de grootse held. Vandaar dat ik dit forum raadpleeg.

Als je niet veel verstand van auto's hebt dan kan je dat niet testen, je moet brandstofdruk meters enz aansluiten.
Ik zie dat je zegt dat het een motor met injectie is? Dan ligt het misschien in de afstelling maar ook daarvoor heb je wat verstand van auto's nodig. Verder heb ik geen ervaring met die motoren
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #7  
Old 22-11-2016, 11:32
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn 1.3

Auto valt spontaan uit, ook op random plekken, zonder haperen of stotteren. Ik kan hem alleen niet meer starten tijdens uitrollen,verlichting en alles werkt. Als ik dan stop dan kan ik hem gewoon weer starten...

Wat heb ik vervangen:

Bobine, rotor, verdeelkap, massakabel en ontsteking -> Probleem bleef. TOen bougiekabels, accu en het contactblokje in contactslot vervangen. Vooralsnog is het weg gebleven maar ik heb nog maar 50km kunnen rijden.

Vorig jaar precies hetzelfde euvel gehad, toen heb ik enkel het contactblokje vervangen en was het probleem weg.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Reply With Quote
  #8  
Old 22-11-2016, 16:09
J.Hogenelst J.Hogenelst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by frank6892
Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn 1.3

Auto valt spontaan uit, ook op random plekken, zonder haperen of stotteren. Ik kan hem alleen niet meer starten tijdens uitrollen,verlichting en alles werkt. Als ik dan stop dan kan ik hem gewoon weer starten...

Wat heb ik vervangen:

Bobine, rotor, verdeelkap, massakabel en ontsteking -> Probleem bleef. TOen bougiekabels, accu en het contactblokje in contactslot vervangen. Vooralsnog is het weg gebleven maar ik heb nog maar 50km kunnen rijden.

Vorig jaar precies hetzelfde euvel gehad, toen heb ik enkel het contactblokje vervangen en was het probleem weg.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


Dankje voor je reactie! Ga na die dingen even kijken! Ja de ene keer kan ik hem ook pas weer starte nadat ik hem heb uitgezet, en andere x ging die na een paar seconden weer vanzelf aan!
Reply With Quote
  #9  
Old 22-11-2016, 16:28
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Bij mij is die niet vanzelf weer aan gegaan. BIj mij lijkt het echt een elektronische iets te zijn. De motor valt gewoon plots uit zonder hapering of stoten
Reply With Quote
  #10  
Old 23-11-2016, 23:15
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Dit is vrijwel zeker een defecte Hallgever die in de stroomverdeler/ontsteking zit ingebouwd.

Probleem: de Hallgever raakt gemagnetiseerd en geeft geen of slecht toerentalsignaal meer aan de regelaar. Dit is bij de 1.3 injectie (motorcode NZ) het enige toerentalsignaal. Als de regelaar geen toerentalsignaal krijgt, gooit hij het brandstofpomprelais dicht en slaat de motor direct af. Als je een toerenteller hebt, kun je dit goed zien doordat bij het uitvallen van de motor de toerenteller niet langzaam terugloopt maar ineens naar 0 slaat. Als je 5 minuten ofzo wacht, wil hij vaak wel weer starten, doordat de magnetisatie stopt.

Oplossing: stroomverdeler compleet vervangen of laten reviseren.

Last edited by JohanV : 23-11-2016 at 23:18.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-11-2016, 23:27
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

+1 als eerste verdachte
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #12  
Old 24-11-2016, 08:54
J.Hogenelst J.Hogenelst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Dit is vrijwel zeker een defecte Hallgever die in de stroomverdeler/ontsteking zit ingebouwd.

Probleem: de Hallgever raakt gemagnetiseerd en geeft geen of slecht toerentalsignaal meer aan de regelaar. Dit is bij de 1.3 injectie (motorcode NZ) het enige toerentalsignaal. Als de regelaar geen toerentalsignaal krijgt, gooit hij het brandstofpomprelais dicht en slaat de motor direct af. Als je een toerenteller hebt, kun je dit goed zien doordat bij het uitvallen van de motor de toerenteller niet langzaam terugloopt maar ineens naar 0 slaat. Als je 5 minuten ofzo wacht, wil hij vaak wel weer starten, doordat de magnetisatie stopt.

Oplossing: stroomverdeler compleet vervangen of laten reviseren.


Dankje wel voor je reactie!! Ga hier meteen mee bezig
Reply With Quote
  #13  
Old 24-11-2016, 17:43
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Tip, hallgever los kost een kleine 80 euro en dan moet ie er nog in.
Complete gebruikte ontsteking kost ruim minder, Is niet nieuw maar kan je 1 op 1 uitwisselen.
Wel even aftekenen op het blok zodat je hem niet verdraaid monteert


Edit de compleet vervangen tip was al gegeven
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #14  
Old 25-11-2016, 10:41
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Ik heb de ontsteking op de sloop gehaald voor 30 euro.

Wel was het nog voorgekomen na vervangen ontsteking. Na vervangen contactblok is het niet mer voorgekomen nu.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum