Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-05-2017, 18:42
PoloHooft PoloHooft is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 2
Default Polo 6N stoten bij gas los laten

Wie o wie kan mij helpen. Mijn polo 6N 1.6 uit 97 heeft (soms) de neiging om te gaan stoten wanneer ik het gas los laat. Het gebeurt in de 3/4 de versnelling bij rond de 50 km/h.

Ik zelf zat te denken aan de gashuisklep alleen de andere problemen die hierbij horen heb ik geen last van zoals; onregelmatige stationair toerental, afslaan tijdens stationair of slecht of traag reageren bij het gas geven.

Er zijn nog wat andere problemen en ik weet niet of die hier wat aan bij dragen of niet. Voor de val benoem ik ze maar.

(soms) moeilijk starten als de auto vlak daarvoor uit gezet is.

temperatuur. (Temperartuur komt niet boven de 70C wanneer de auto rijdt en zakt soms zelfs wat lager. Wanneer de auto aan stil staat stijgt de temperatuur snel naar de 90C en blijft daar ook).

Auto gaat lastig en af en toe krakend in zijn achteruit en de eerste versnelling is af en toe wat lastig te bereiken. Achteruit versnelling gaat om de een of andere reden makkelijker als ik vanuit de 2de versnelling naar zijn achteruit ga (Koppeling slipt niet en werkt prima bij de andere versnellingen. (Mss koppelingskabel??)
Reply With Quote
  #2  
Old 07-05-2017, 14:45
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

stoten en schokken -> controleer injectiedelen, boegies, rotor, verdelerkap, boegiekabels e.d. En maak sowieso het gasklephuis schoon (met de stekker erop)
Controle op valse lucht en controleer je luchtfilter, als die flink vuil is krijg je ook rariteiten.

Temperatuur -> waarschijnlijk is de thermostaat defect en blijft deze open staan. Even vervangen en gelijk de flens waar de slang op zit vervangen, Aangezien dat een zwak punt is (thermostaat zet zich af tegen die flens en dat wil nog wel eens breken na x jaar.
Wat ook kan, is dat de temperatuursensor defect is. Dit kan trouwens ook een deel van je andere problemen verklaren.

versnellingsbak: heb je het probleem ook bij uitgeschakelde motor? Zo ja: koppelingskabel afstellen of, indien zelfstellend, vervangen. Soms kan het zijn dat de kabels niet goed zijn afgesteld.

zo nee: controleer het oliepeil van de bak. Olie moet eruit lopen bij de vuldop als de bak vlak of licht achterover staat. Indien niet moet er bij, maar meestal komt dat door een lekkende oliekeerring van de schakelstang.

Oftewel, even wat dingen controleren en eventueel vervangen en/of schoonmaken.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 07-05-2017, 20:48
PoloHooft PoloHooft is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 2
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
stoten en schokken -> controleer injectiedelen, boegies, rotor, verdelerkap, boegiekabels e.d. En maak sowieso het gasklephuis schoon (met de stekker erop)
Controle op valse lucht en controleer je luchtfilter, als die flink vuil is krijg je ook rariteiten.

Temperatuur -> waarschijnlijk is de thermostaat defect en blijft deze open staan. Even vervangen en gelijk de flens waar de slang op zit vervangen, Aangezien dat een zwak punt is (thermostaat zet zich af tegen die flens en dat wil nog wel eens breken na x jaar.
Wat ook kan, is dat de temperatuursensor defect is. Dit kan trouwens ook een deel van je andere problemen verklaren.

versnellingsbak: heb je het probleem ook bij uitgeschakelde motor? Zo ja: koppelingskabel afstellen of, indien zelfstellend, vervangen. Soms kan het zijn dat de kabels niet goed zijn afgesteld.

zo nee: controleer het oliepeil van de bak. Olie moet eruit lopen bij de vuldop als de bak vlak of licht achterover staat. Indien niet moet er bij, maar meestal komt dat door een lekkende oliekeerring van de schakelstang.

Oftewel, even wat dingen controleren en eventueel vervangen en/of schoonmaken.


Heel erg bedankt voor de tips iig. Luchtfilters en bougies zijn een tijd geleden al vervangen dus die kan ik al van de lijst af strepen. Een ding ben ik vergeten er bij te melden en dat is wanneer ik het gas pedaal dan weer intrap dan stopt het stoten direct. Ik weet niet of dit nog een aantal dingen van de lijst af kan krijgen.

Zou je uit kunnen leggen hoe de temerpatuur sensor mijn andere problemen zou kunnen veroorzaken want ik mis het verband.


Bedankt voor de tijd & Moeite !

Last edited by PoloHooft : 19-05-2017 at 21:44.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum