Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Karmann Ghia (typ 14 & 34)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2007, 21:46
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 341
Default onderdelen type 34

hallo,

mijn broer wil misschien een karmann ghia type 34 aanschaffen maar er moet nog wat aan gebeuren (laswerk enz).
Ik ben op zoek gegaan naar onderdelen zoals plaatwerk enz maar kan eigenlijk niks vinden

weet iemand toevallig een adres waar ik wel terecht kan?

alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 31-08-2007, 07:19
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by vwmark
hey,

mijn broer wil een karmann ghia type 34 aanschaffen maar er moet nog het een en ander aan gebeuren maar ik kan niet zo snel onderdelen gevonden krijgen ( plaatwerk enz)

kan iemand mij hier mee helpen of kent misschien een adresje?

laat me dan effe weten

alvast bedankt
groeten mark


Plaatwerk voor een type34 is zeer moeilijk te vindehn en verkrijgbaar.
Anders dan bij een kefâh -waar je bijna alles op een dakplaat na nieuw kunt kopen-
is er voor de type34 nagenoeg niks verkrijgbaar.
Technisch deelt hij alles met de 'gewone' type3, maar plaatwerk is een probleem.
Daarom beter wat meer neertellen voor een harde body, dan voor weinâgh een wrak.

Succes !!

probeer www.typ3-konny.de eens .. die heeft nog wel eens wat, of Bert (www.bert3s.com) in België.

O ja, als je wat vind, 2 dingen .. niet schrikken van de prijs, en koop het nou maar gewoon
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2007, 08:13
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

één topic is genoeg, ik heb je andere verwijderd
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2007, 23:13
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 341
Default

dat is wel minder eigenlijk maar beter dat we het nu weten dan dat we erachter komen als hij hem gekocht zou hebben
want dan wordt het wel een hele dure grap denk ik

maar bedankt voor de info
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2007, 15:09
Beckz Beckz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2
Default

Mijn vader heeft ook nog een 1964 karmann ghia type 34 1500s staan, maar hij staat al zeker 7 jaar stil en heeft restauratie nodig.
Ik zou hem wel graag restaureren maar mijn technische kennis rijkt helaas niet zo ver, van lassen en toestanden heb ik totaal geen verstand.
Heeft er iemand mss info over het restaureren van een type 34, want onderdelen zijn naar het schijnt niet makkelijk te vinden.
Zijn er hier karmann ghia type 34 kenners op het forum?
Groeten,
Koen
Reply With Quote
  #6  
Old 28-11-2007, 19:49
Henny's Avatar
Henny Henny is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 89
Default

Quote:
Originally Posted by Beckz
Mijn vader heeft ook nog een 1964 karmann ghia type 34 1500s staan, maar hij staat al zeker 7 jaar stil en heeft restauratie nodig.
Ik zou hem wel graag restaureren maar mijn technische kennis rijkt helaas niet zo ver, van lassen en toestanden heb ik totaal geen verstand.
Heeft er iemand mss info over het restaureren van een type 34, want onderdelen zijn naar het schijnt niet makkelijk te vinden.
Zijn er hier karmann ghia type 34 kenners op het forum?
Groeten,
Koen


Hee Koen wil jouw vader of jij er niet van af ?? wil jij mij die 34 er niet verkopen ?
__________________
https://www.hbvankranen.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 08-12-2007, 14:11
Beckz Beckz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2
Default

Hey Henny,
Ken je veel van T34's?
We hebben al eens nagedacht om hem te verkopen, maar het zou zonde zijn want de tye 34 is toch een zeldzaam model, en de verkoopprijzen liggen in verhouding maar redelijk laag. Ik ga hem eens van onder het stof moeten halen en kijken of er veel restauratiewerk aan te pas moet komen. Daarna kan ik nog met mijn vader beslissen of we er onze tijd en geld in gaan steken. Ik zal dan misschien ook eens een paar foto's uploaden.
Grtz, Koen
Reply With Quote
  #8  
Old 14-12-2007, 17:08
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 341
Default

de verkoop prijzen liggen inderdaad redelijk laag maar ik denk dat dat komt omdat de meeste type 34's niet compleet zijn en onderdelen echt moeilijk zijn aan te komen
op marktplaats wordt een complete aangeboden in een zeer nette staat( tenminst op de foto's) en daarvan is de prijs toch niet echt weinig.

Ik hoop dat je hem gaat restaureren want het is wel echt een erg mooi model en het restaureren waard denk ik
Reply With Quote
  #9  
Old 20-12-2007, 19:45
Henny's Avatar
Henny Henny is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 89
Default

Quote:
Originally Posted by Beckz
Hey Henny,
Ken je veel van T34's?
We hebben al eens nagedacht om hem te verkopen, maar het zou zonde zijn want de tye 34 is toch een zeldzaam model, en de verkoopprijzen liggen in verhouding maar redelijk laag. Ik ga hem eens van onder het stof moeten halen en kijken of er veel restauratiewerk aan te pas moet komen. Daarna kan ik nog met mijn vader beslissen of we er onze tijd en geld in gaan steken. Ik zal dan misschien ook eens een paar foto's uploaden.
Grtz, Koen



ben altijd op zoek naar onderdelen voor een 34er of gehele auto's , dus laat maar horen wat je wilt
__________________
https://www.hbvankranen.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum