Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-05-2020, 10:18
Max5966283 Max5966283 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 20
Default Schroefset geinstalleerd, voorkant bonkt en voeringen steken uit

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik de Sjaak schroefset onder mijn Golf 4 gemonteerd, echter is het niet in 1 keer goed gegaan.
Ik had nieuwe veerpootvoeringen en lagers gekocht om deze gelijk mee te vervangen, had echter een nogal goedkoop merk gekocht dus deze pasten niet echt lekker (Binnenste gedeelte schokbreker draaide niet mee tijdens sturen) dus toen de oude lagers en voeringen er maar weer tussen gezet. Nu is het zo dat de voorkant van de auto behoorlijk bonkt wanneer ik over drempels heen ga, net of er ergens wat speling in zit. Zou dit veroorzaakt kunnen worden door de oude veerpootvoeringen? Dit is hoe het eruit ziet vanuit de motorkap. Heb wel wat onderzoek gedaan naar dit zogeheten 'strut gap', en de een zegt dat het volkomen normaal is, maar de ander zegt weer dat het zelfs gevaarlijk is, en je er geen meter mee moet rijden
Zou dit niet gewoon strak tegen de body van de auto aan moeten zitten, om de veerpoot stevig op zijn plek te houden? Kan me niet voorstellen dat het zo hoort te zitten, aangezien de veerpoot op deze manier letterlijk een centimeter speling op en neer heeft.

Iemand enig idee?

Ik heb al een nieuwe voering+lager setje van Febi gekocht, deze ga ik er a.s. zaterdag onder zetten, hopen dat het probleem dan verholpen is.

Groetjes,
Max

Last edited by Max5966283 : 14-06-2021 at 21:38.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-05-2020, 10:46
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,798
Default

Dit is niet correct, moet inderdaad strak aanliggen.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 14-05-2020, 11:06
Max5966283 Max5966283 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 20
Default

Aha, thx.
Lees op de volgende fora namelijk een hoop tegenstrijdige info, vooral op de tweede

https://forums.fourtitude.com/showt...Any-suggestions

https://forums.vwvortex.com/showthr...strut-mount-gap
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum