Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-10-2004, 19:12
Golfbal Golfbal is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 8
Default Versnellingsbak golf1

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier, heb me aangemeld want ik hoorde dat hier veel technische kennis zit die mij misschien verder kan helpen.

Ik ben bezig met wat info te vergaren zodat ik op korte termijn bezig kan gaan met m'n golfje... hierdoor heb ik eerst de volgende vragen:

* Is een versnellingsbak uit te wisselen bij een golf 1 of 2?
* Wat voor bak zouden jullie aanraden icm een sterkere diesel motor? misschien de 5 bak van een GTD ? wat is dan ongeveer de topsnelheid en hoe houd zich dat bij 120?
* Zijn er verschillende aandrijfassen, wat betreft sterkte? bijv. van gti16V?

tot zo ver, meer komt nog wel... bedankt eerst.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-10-2004, 19:31
ruben ruben is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 134
Default

Hoi!

je kan zo een 020 bak van een golf 2 diesel in een golf 1 zetten. Je moet dan wel een baksteun hebben voor een golf 1 5 bak. Ik weet niet hoeveel soorten 020 bakken er bestaan. Ik ken er 2. De 4t en de 4s. Volgens mij is 4s 4 versnelling en een overdrive. De 4t is echt een 5bak. Sterkere aandrijfassen zijn volgens mij niet nodig bij een gtd motorblok. De gewone dieselassen voldoen. Je kan ze wel van een scirocco 16 v nemen die zijn sterker. Snelheden weet ik niet.
Voor meer info kan je vragen stellen op http://www.vwcaddyforum.nl daar weten ze veel over golf 1 en diesel.
Wat zijn precies je plannen?

Gr,

Ruben
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2004, 19:50
golf1gtd golf1gtd is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 65
Default

waarschijnlijk heeft ie hetzelfde plannetje in gedachten als ik eindelijk afgerond heb..

ombouw 1.6 diesel naar 1.6 td eventueel met ic. misschien zelfs 1.9

heb zelf een golf 2 type jr , td motor in golf 1, gewoon alles laten zitten, behalve

uitlaat, erg belangrijk, moet grotere diameter hebben, je turbo brengt nix bij zon tegendruk... open uitlaat 55 mm... doet het goed kan ik zeggen,
als je de uitlaat niet vernieuwt moet je in ieder geval de voorpijp aanpassen ivm bocht, schakelstangen hebben geen plek...

radiateur van 1.6 d is goed genoeg, die van een type 1 gtd is de big mac onder de radiateuren en is super.. wel duur 250 eurie bij de vriendelijken...

als je golf al een 5 bak heeft kun je probleemloos een 4 +e bak van een gtd gebruiken, heb zelf 3000 toeren bij 120 en vooral in de 2 is het goed toeven, euh zoeven.
euh topsnelheid bij 175 wapperen me deuren er bijna uit, maar dan heeft ie nog over,
op mijn golf 1 teller haalde ik 195 hihi, en met een teller van een golf 2 die er nu zit, ivm toerenteller, haalt ie nu nog maar 175, maar mijn deuren wapperen nog even hard, maak me dus nog geen zorgen.

de beste bak voor de acceleratie is een bak de golf 1 gtd, type ff. ik denk niet dat het zin heeft een benzinebak te monteren aangezien een diesel lage toeren draait en zeg bij 2500 op zijn best trekt en een benzinemotor bij 4500 toeren, maw bij trekt in je diesel de 1e 3000 toeren niet, en daarna gaat ie roken dus dat zou ik niet doen...
volgens mij zijn er zelf mensen met een 16v die er een dieselbak onder hangen ivm accelleratie...

ik zie weinig mensen die met golf 1 en diesel etc leuke dingen doen, niets verkeerd aan de gti freaks, maar zijn er nog meer diesel fanatics op dit forum....

Last edited by golf1gtd : 27-10-2004 at 19:52. Reason: ernstige verkrachtin van onze moerstaal
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2004, 20:55
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

heb ooit eens iets gelezen dat je een 63,5mm uitlaat moet monteren zonder tussendempers ofzo... en dan weer een einddemper van een VR6 oid? heb totaal geen idee hiervan dus neem niets van mij aan, misschien weet een ander hier wel weer iets van... lijkt me wel een tering geluid te veroorzaken alhoewel een turbo natuurlijk wel iets dempt..

Kun je niet gewoon een golf2 turbodiesel slopen dan heb je toch ook die radiateur enzo?

ben het wel eens met golf1gtd..weinig dieselpower hier..

@dieselpower, kun je een golf2 tellertje zo in een golf1 kwijt (en dus ook jetta1 diesel van 83?) lijkt me wel cool om een toerenteller in m'n jetta te hebben, volgens mij heb je dan ook een digitale klok toch? is bij de transporters wel zo tenminste.
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2004, 21:35
golf1gtd golf1gtd is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 65
Default

heb zelf dus ook een type 2 gtd gekocht en gesloopt, en heb de teller met toerenteller in mijn golfje gezet, past wel, je moet beugeltje aanpassen en de kabelbomen zien te regelen van die golf 2 teller, ff solderen klaar, kablschema www.doppelwobber.de
Reply With Quote
  #6  
Old 27-10-2004, 22:04
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Nog 1 type 1 TD fanatic meldt zich Heb er 2
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 28-10-2004, 14:37
Golfbal Golfbal is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 8
Default

oké thanks! duidelijk.

Mijn golf is voorzien van een 4 bak. moet ik dan nog andere aanpassingen doen om het passend en natuurlijk werkend te krijgen?

Die bakcode waar kan ik die vinden? net onder het koppelhuis? Staat nog een FF op marktplaats alleen zegt de verkoper dat deze van een GTI afkomstig is hoorde ik van een vriend.

Wat betreft remmen, zou het verstandig zijn om rondom schijfremmen te gaan installeren? of liever gezegt, wanneer (bij hoeveel vermogen) gaan je remmen moeilijk doen? gewoon gti schijfremmen vóór installeren doet ook een hoop denk ik toch?
Gaat me voornamelijk om een redelijke sprint te kunnen maken, ga echt niet constant 200 rijden
Reply With Quote
  #8  
Old 28-10-2004, 22:00
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

FF is dieselbak, een van de 'langste' 020 bakken (beter bekend als Fast Fucker)
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 28-10-2004, 22:05
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

die bak heb ik ook onder mijn Golf 1 zitten...
met een motor met code PF 1.8 8v gti uit 1991...
de versnellingsbak doet zijn werk best...
Reply With Quote
  #10  
Old 28-10-2004, 22:06
ruben ruben is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 134
Default

Hoi!

klopt dat je een andere en daarnaast liefst grotere eindpijp mot hebben. Ga binnenkort een dergelijke ombouw doen. Ga alleen van benzine naar diesel. En de mijne is een jetta 1. wat verder ook fijn schijnt te zijn is een intercooler.

Gr,

Ruben
Reply With Quote
  #11  
Old 29-10-2004, 10:34
JR's Avatar
JR JR is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 367
Default

Quote:
Originally Posted by ruben
Hoi!

klopt dat je een andere en daarnaast liefst grotere eindpijp mot hebben. Ga binnenkort een dergelijke ombouw doen. Ga alleen van benzine naar diesel. En de mijne is een jetta 1. wat verder ook fijn schijnt te zijn is een intercooler.

Gr,

Ruben


Van Benzine naar Diesel? Gaan we illegaal doen
Reply With Quote
  #12  
Old 29-10-2004, 17:52
ruben ruben is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 134
Default

Nope!

gewoon naar de RDW. Moet wel de goede motorcode hebben bij een ombouw. Er gaat dus eerst even een ongeblazen diesel in zoals die ook in de jetta geleverd is. Daarna komt er de td in.

Gr!

Ruben
Reply With Quote
  #13  
Old 29-10-2004, 17:56
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

geblazen mag ook nog wel, je mag 50% vermogenswinst hebben op je vermogen wat op deel 1 vermeld staat.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #14  
Old 29-10-2004, 21:04
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

mij werd door de rdw Schiedam verteld dat ik 40% winst mocht hebben en als het meer zou zijn ik naar Lelystad moest
Reply With Quote
  #15  
Old 29-10-2004, 22:07
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dat is nou net het leuke, heel de regel is nergens te vinden in de wet, is gewoon zelf verzonnen door die kerels daar en blijkbaar per locatie dus nog anders ook!!! Ik heb hier eindeloos over gediscussieerd met de RDW mannen toen ik mijn 16V bus gekeurd wilde hebben. Ze zeggen maar wat!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #16  
Old 30-10-2004, 12:38
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

oh das heel erg lekker dan :frown:
Reply With Quote
  #17  
Old 30-10-2004, 13:28
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dus: als je in Rijen keurt mag je 50% vermogenswinst hebben en kan er dus meteen een TD in
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #18  
Old 31-10-2004, 20:11
ruben ruben is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 134
Default

Hoi!

ben een beetje het caddyforum aan het promoten geloof ik maar deze is toch handig :p

http://www.vwcaddyforum.nl/forum/in...ay;threadid=708

Grtz,

Ruben
Reply With Quote
  #19  
Old 01-11-2004, 01:35
Caddy-Daddy's Avatar
Caddy-Daddy Caddy-Daddy is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 78
Send a message via ICQ to Caddy-Daddy Send a message via MSN to Caddy-Daddy
Default

Hey Ruben... ben je met een promotie campagne bezig naar mijn forumpje hihihi..

Ik hoorde het woord diesel vallen en ben gelijk komen kijken hahaha

Hier mijn op Zonnebloemolie lopende 1.6TD Mo(torretje)


__________________
CO2 Neutraal !!!!www.vwcaddyforum.nl
Caddyfoto's in de Caddy Clan Gallery
Reply With Quote
  #20  
Old 01-11-2004, 11:43
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

op zonnebloem olie :| WAT?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum