Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #261  
Old 17-11-2010, 19:37
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Tuurlijk kan ik je daar wat meer over vertellen.
Ten eerste heb ik alles gekocht bij Akoestiekwinkel.nl, dus hier kun je zelf even de prijzen nakijken, hoef ik dat niet te gaan doen. Is in ieder geval niet heel duur. We hebben het over 7 tientjes in totaal denk ik voor de bitumen en de schuimlaag inclusief verzenden.

Ik heb 2 dozen vibraflex gebruikt, er bestaat ook Vibraflex extreme maar die zijn meer voor als je met dikke audio aan de slag gaat. In iedere doos zitten acht van die zelfklevende matjes bitumen en daar heb ik er nu nog een aantal van over die ik ga gebruiken om de deuren en de zijkant achter mee te ontdreunen.
Het is heel makkelijk te gebruiken. Uiteraard eerst een beetje schoonmaken, dan op maat snijden en ertegen plakken en vervolgens met een heteluchtpistool verwarmen zodat het flexibel wordt en nog beter gaat kleven.
Dan druk je het gewoon overal goed aan zodat het de achterliggende vormen aanneemt en is de antidreunlaag klaar.
1 doosje met 8 matten weegt 5 kilo, dus als je voor lichtgewicht gaat moet je deze matten niet gebruiken of gewoon niet zo veel als mij gebruiken.

Tegen het schutbord bij het voeteneinde komt er nog een laagje isolatieschuim (Acusticab) overheen, net als origineel. Ik heb gekozen voor 25mm dikte met een waterdicht laagje ivm natte schoenen. De dikte komt ongeveer overeen met het originele schuim dat tegen het schutbord zat.
Op de vloer komen isolatiematten die ik in een set gekocht heb bij Newton Commercial in Groot Brittanië.

Over dat geheel komt dan uiteindelijk de vloerbedekking. Op deze manier zou de auto goed ontdreund en geïsoleerd moeten zijn om resonantie en overdreven hard motorgeluid te voorkomen.
Hopelijk heb je hier genoeg info aan.



Top !
Dank voor je info.

En heb jij zo,n beetje de hele bodem zoals onder de achterbank, middentunnel etc ook beplakt?

Zo nee ? Hoeveel m2 meer zou je dan nodig hebben? Of hoeveel euro aan bitumen ?

Ik zat er ook aan de denken de binnenkant van de deuren, het dak, binnenschermen achterin, wielkastranden binnen etc etc te beplakken.

Ook heb ik een keer een blog gezien bij een t4 wat verschrikkelijk inspirerend was. Die kerel had zijn hele t4 fluisterstil gemaakt door bijvoorbeeld projectietapijt in de wielkasten te maken dus letterlijk buiten de auto omdat nieuwe audi's dit ook hebben. Kan helaas de blog niet meer vinden.

Weet alleen niet of die flinke extra investering in bitumen door de hele auto ook echt effect zal hebben in vergelijking met bv alleen de bodem en een paar plekken hier en daar.

Ik wil geen extreme audio maar wel extreme stilte in de auto. Ook wel extreme audio maar daarvoor inversteer ik geen cent aan de bitumen...

Het gaat me absoluut om het comfort. Ben nu een audi 80 tdi uit 82 aan het bouwen die ik fluisterstil wil hebben. Ook mijn urquattro en audi coupe gt wil ik hiermee vol plakken.
Reply With Quote
  #262  
Old 17-11-2010, 19:51
acokever's Avatar
acokever acokever is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 113
Default

bitumen-verhaal

Inspirerend, ik lees geinterseerd mee. Dus lange verhalen, maar voor wie wil nuttige info!
Dank voor de kennis-uitwisseling
__________________
white cabrio USA'er 1.8 JH en vaak meer...
acokever - www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=25&t=26894
Reply With Quote
  #263  
Old 17-11-2010, 22:42
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

De reden waarom ik het bitumen gebruik is sowieso omdat het origineel ook gebruikt werd, niet per sé om de auto fluisterstil te maken. Ik ben alleen wat scheutiger met het plakken om de auto stiller te krijgen. Net wat prettiger op de lange ritten.

Ik ben overigens geen expert, maar alleen door bitumen te plakken wordt de auto volgens mij niet heel veel stiller. Wel iets natuurlijk, maar het zorgt er voonamelijk voor dat het plaatwerk niet gaat resoneren en mee-trillen. Om de auto stiller te maken zou ik teruggrijpen op de acusticab foamplaten. Die houden wel geluid buiten. Ik ben dan ook van plan om dat in de binnenkant op meerdere plekken te gaan gebruiken, zoals de binnenkant van de spatborden/zijwanden en misschien wel de deuren en de kofferlep.

Met 2 dozen had ik genoeg om de voetenruimte achter, de voetenruimte voor, het schutbord, 2 deuren en de binnenspatborden volledig te bekleden. Die laatste 2 zaken moet ik nog, maar de overige delen zijn nu beplakt zoals ook te zien is op diverse fotos in dit topic. Als je ook het plafond wil gaan beplakken heb je een doos a 2 tientjes extra nodig.
De middentunnel was al beplakt met bitumen dat zag er nog goed uit dus dat laat ik zitten. Onder de achterbank heb ik niet geplakt, lijkt mij niet nodig en was origineel ook niet beplakt.
Over de middenconsole komt bij mij trouwens nog een isolatiemat die bij de ondervloer-set van vilt hoort, zoals gezegd gekocht bij Newton.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #264  
Old 17-11-2010, 22:46
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Heb je misschien ook foto's van de verpakkingen en van het vilt etc hoe het er allemaal uit ziet?

Dat vilt ? Hebben ze dat ook bij de akoestiekwinkel of is dat weer een heel verhaal appart ?

En zit dat in je bekleding verwerkt of moet ik dat anders zien?

Ik wil bij mijn coupe voornamelijk bitumen in de koffer en onder de achterbank hierom: http://www.youtube.com/watch?v=Fv84fnALq9A

Mijn audi Niet te luid in de auto maar iets stiller is af en toe ook wel comfortabel denk ik zelf.
Reply With Quote
  #265  
Old 17-11-2010, 22:51
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by acokever
bitumen-verhaal

Inspirerend, ik lees geinterseerd mee. Dus lange verhalen, maar voor wie wil nuttige info!
Dank voor de kennis-uitwisseling


Dit is zeker interessant spul vind ik zelf

volgens mij krijg je er zo,n verschrikkelijk comfort van ! Alleen het idee al... je gooit je deurtje uit 85 dicht en klinkt als een dikke kluisdeur kadoek.... en dat alleen maar met een beetje bitumen !

Naja... beetje... kost ook een beetje want ik heb nog steeds het idee dat er voor 200 euro in mijn audi gaat als ik alles ga beplakken wat los en vast zit ( spreekwoordelijk dan he )
Reply With Quote
  #266  
Old 17-11-2010, 22:59
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Dik geluid onder die Audi. Ik heb zelf ook een 5-pitter gehad. In die auto had ik nooit de radio aanvanwege het heerlijke geroffel. Heb je er een uitlaat van EPS onder laten maken?

Ik zal van de week even wat foto's plaatsen van de gebruikte isolatie spullen en het vilt. De Vibraflex bitumen kost 21,95€ per m2, dus dat valt reuze mee. Je kunt ook de Vibraflex Extreme pakken die is 1,5 mm dikker maar daarom zit er dan maar 0,625 m2 in een doos van 21,95€.
Dat vilt komt dus niet bij de akoestiekwinkel vandaan, maar hier Newton
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #267  
Old 18-11-2010, 12:01
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Dik geluid onder die Audi. Ik heb zelf ook een 5-pitter gehad. In die auto had ik nooit de radio aanvanwege het heerlijke geroffel. Heb je er een uitlaat van EPS onder laten maken?

Ik zal van de week even wat foto's plaatsen van de gebruikte isolatie spullen en het vilt. De Vibraflex bitumen kost 21,95€ per m2, dus dat valt reuze mee. Je kunt ook de Vibraflex Extreme pakken die is 1,5 mm dikker maar daarom zit er dan maar 0,625 m2 in een doos van 21,95€.
Dat vilt komt dus niet bij de akoestiekwinkel vandaan, maar hier Newton


Oww foto's van je audi graag Of was het een passat of santana ?

Dat verhaal van de radio hoor ik vaker ja haha

Nee, mijn uitlaat komt niet bij eps vandaan

Ik rijd gewoon altijd zonder dempers.

In ieder geval zowiezo altijd bij een rauwe 5 cilinder. Die klinkt toch het mooist zonder enige demping. Ik heb dus een rechte pijp van voor naar achter en een dikke rvs pot om het geluid nog voller te laten klinken.

Ben trouwens in al die jaren nog nooit iemand tegen gekomen die daar mee heeft durven experimenteren. Het meest extreme wat ik tot nu toe gezien heb is dat ze de middendemper vervangen hebben of idd een uitlaat van eps maar dat klinkt mij allemaal te zacht en te netjes... ik houd van brullen en grommen, en het liefste dat mensen er bang van worden als ik langs kom rijden

Ik kijk uit naar de verdere informatie van de bitumen...

Toen ik een tijd geleden trouwens ging rekenen hoeveel m2 bitumen er in mijn audi geplakt konden worden kwam ik uit op een bedrag van 250 of 300 euro waarbij ik dan de kofferbak en alles wel beplakt heb.

Vind jij dit realistisch, of heb ik een flinke rekenfout gemaakt ?
Ik vind het namelijk verdomde moeilijk om alle rondingen, hoeken, gaten etc etc op te meten zoals de kofferbak, deuren, schutbord. Enige wat redelijk goed op te meten is, is het dak....

Last edited by The Clauw : 18-11-2010 at 12:06.
Reply With Quote
  #268  
Old 18-11-2010, 12:21
MKII Vr6 MKII Vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 405
Default

Het wordt allemaal netjes aangepakt.
Ziet er goed uit.
Ik blijf dit zeker volgen.
Keep up the good work.
Reply With Quote
  #269  
Old 18-11-2010, 23:05
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

@MKII Vr6: Thanks

@The clauw: Ik weet niet hoe je aan 250-300 euro komt aan bitumen, maar als je dit deelt door 21,95 dan kom je op ruim 10m2 uit. Daar kun je volgens mij de auto van binnen en buiten mee bekleden
Ik zou ook niet ieder hoekje en gaatje meten, maar gewoon grofweg meten en dan kijken waar je op uit komt. Denk dat je met 5m2, dus zeg maar dik 100 Euro al een heel eind komt.

Ow ja, ik had een zwarte Audi Coupe 2.3E 10v. Verder niets bijzonders, heb hem een maand of 3 geleden via een forumlid hier verkocht. had wat mankementen en ik gebruikte hem al een tijdje niet meer.
__________________
Golf 1 1977 in the making

Last edited by Audilimburg : 18-11-2010 at 23:07.
Reply With Quote
  #270  
Old 18-11-2010, 23:47
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
@MKII Vr6: Thanks

@The clauw: Ik weet niet hoe je aan 250-300 euro komt aan bitumen, maar als je dit deelt door 21,95 dan kom je op ruim 10m2 uit. Daar kun je volgens mij de auto van binnen en buiten mee bekleden
Ik zou ook niet ieder hoekje en gaatje meten, maar gewoon grofweg meten en dan kijken waar je op uit komt. Denk dat je met 5m2, dus zeg maar dik 100 Euro al een heel eind komt.

Ow ja, ik had een zwarte Audi Coupe 2.3E 10v. Verder niets bijzonders, heb hem een maand of 3 geleden via een forumlid hier verkocht. had wat mankementen en ik gebruikte hem al een tijdje niet meer.


Dat komt me goed uit
De oude en nieuwe coupe hebben wat binnenoppervlak zo,n beetje dezelfde grootte.

Als ik de hele kofferbak, dak, deuren, stijlen, vloer, zijkanten naast de achterbank, etc vol plak zou ik dan met een 5m2 uit komen ?

Wil ook zo veel mogelijk extreme gebruiken denk ik dan zodat er nog meer geluid gereduceerd wordt...

Ben trouwens bang dat het newton tapijt niet gaat passen in mijn urquattro... in mijn 80 uit 82 zou het wel net passen denk ik maar daar heb ik een compleet nieuw donkerblauw interieur voor uit een nieuwere audi 90 uit 85 dus dat gaat heel vet staan in een witte auto...

Last edited by The Clauw : 18-11-2010 at 23:50.
Reply With Quote
  #271  
Old 19-11-2010, 00:15
golf1bart's Avatar
golf1bart golf1bart is offline
Volksforum Aandeelhouder B.M.F.
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 466
Default

Dat komt me goed uit
De oude en nieuwe coupe hebben wat binnenoppervlak zo,n beetje dezelfde grootte.

Als ik de hele kofferbak, dak, deuren, stijlen, vloer, zijkanten naast de achterbank, etc vol plak zou ik dan met een 5m2 uit komen ?

Wil ook zo veel mogelijk extreme gebruiken denk ik dan zodat er nog meer geluid gereduceerd wordt...

Ben trouwens bang dat het newton tapijt niet gaat passen in mijn urquattro... in mijn 80 uit 82 zou het wel net passen denk ik maar daar heb ik een compleet nieuw donkerblauw interieur voor uit een nieuwere audi 90 uit 85 dus dat gaat heel vet staan in een witte auto...------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet of iemand er al aan gedacht heeft en wil me zeker nergens mee bemoeien maar het lijkt me beter om geen bitume op de binnekant van het dak te plakken! denk aan een hete zomerdag..... dan ligt de bitume op je hemel of is dit speciaal hiervoor gemaakt?

Heeft iemand hier trouwens ervaring met dynamat?

Last edited by golf1bart : 19-11-2010 at 00:21.
Reply With Quote
  #272  
Old 19-11-2010, 00:32
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by golf1bart
Dat komt me goed uit
De oude en nieuwe coupe hebben wat binnenoppervlak zo,n beetje dezelfde grootte.

Als ik de hele kofferbak, dak, deuren, stijlen, vloer, zijkanten naast de achterbank, etc vol plak zou ik dan met een 5m2 uit komen ?

Wil ook zo veel mogelijk extreme gebruiken denk ik dan zodat er nog meer geluid gereduceerd wordt...

Ben trouwens bang dat het newton tapijt niet gaat passen in mijn urquattro... in mijn 80 uit 82 zou het wel net passen denk ik maar daar heb ik een compleet nieuw donkerblauw interieur voor uit een nieuwere audi 90 uit 85 dus dat gaat heel vet staan in een witte auto...------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet of iemand er al aan gedacht heeft en wil me zeker nergens mee bemoeien maar het lijkt me beter om geen bitume op de binnekant van het dak te plakken! denk aan een hete zomerdag..... dan ligt de bitume op je hemel of is dit speciaal hiervoor gemaakt?

Heeft iemand hier trouwens ervaring met dynamat?


He waar bemoei jij je nou weer mee

Nee grapje

Volgens mij moet het wel blijven plakken en ik heb een harden kartonnen hemel dus dat blijft wel zitten hoop ik. Moet alleen wel zo dun en licht mogelijke matjes nemen.... Wel goed dat je er over begint... moet wel goede voorbereidingen treffen... ontvetten, misschien iets opruwen?


Dynamat ?

Ken het wel ja... Vuile oplichters zijn dat

Tis wel goed spul maar de prijzen zijn ZIEK.... ik denk dat als ik mijn audi zou gaan beplakken met dynamat op de manier waarop ik het van plan ben dat ik met 600 euro nog niet klaar ben...
Reply With Quote
  #273  
Old 01-12-2010, 20:22
GOLFMEISTER's Avatar
GOLFMEISTER GOLFMEISTER is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 391
Default

Hej

Ben er net eens goed voor gaan zitten, zeer goed bezig man echt gaaf

ben benieuwd hoe i gaat worden

keep up the good work
Reply With Quote
  #274  
Old 01-12-2010, 20:34
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

die bitume matten kun je echt niet overal in gaan plakken, naja niet kunne alles kan alleen gaat dit niet goed komen, wel eens een orginele mk1 de deurpanelen er af gehaald meestal liggen de standaard bitume matten onderin je scherm of deur, dus binnekant dak lijkt me inderdaad niet verstandig.
Reply With Quote
  #275  
Old 01-12-2010, 20:37
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
die bitume matten kun je echt niet overal in gaan plakken, naja niet kunne alles kan alleen gaat dit niet goed komen, wel eens een orginele mk1 de deurpanelen er af gehaald meestal liggen de standaard bitume matten onderin je scherm of deur, dus binnekant dak lijkt me inderdaad niet verstandig.


Effe snel van dat vervelende dynamat een plaatje gezocht op google.





moet kunnen toch?
Reply With Quote
  #276  
Old 01-12-2010, 20:39
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

gaat dit topic nog wel over een golf?
2 pagina's gezemel over bitumen matten......
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #277  
Old 01-12-2010, 23:21
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Gaat inderdaad niet meer over de Golf want daar valt al 2 weken niks over te updaten ivm andere werkzaamheden in de garage. Misschien de discussie over bitumen even in een apart topic voortzetten?
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #278  
Old 01-12-2010, 23:25
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Gaat inderdaad niet meer over de Golf want daar valt al 2 weken niks over te updaten ivm andere werkzaamheden in de garage. Misschien de discussie over bitumen even in een apart topic voortzetten?


Quote:
Originally Posted by De Pul
hou op lefty,niet nog een topic.......






Quote:
Originally Posted by Fryslan
LEFTY!!!

Gedraag je.. en spam niet het forum vol...

Lijkt me duidelijk tog?

(sms of belletje is niet nodig hoor :P)



Ik durf geen topics meer te openen

Last edited by The Clauw : 01-12-2010 at 23:29.
Reply With Quote
  #279  
Old 02-12-2010, 09:40
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

als jij denkt dat het kan gewoon doen heb hier ook nog wel een rol dakbedekking staan mag je zo hebben hahahaha. oke genoeg gezemerd up voor het mk1 project maar weer!!!
Reply With Quote
  #280  
Old 04-12-2010, 21:13
markg60 markg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 190
Default

Quote:
Originally Posted by The Clauw
Oww foto's van je audi graag Of was het een passat of santana ?

Dat verhaal van de radio hoor ik vaker ja haha

Nee, mijn uitlaat komt niet bij eps vandaan

Ik rijd gewoon altijd zonder dempers.

In ieder geval zowiezo altijd bij een rauwe 5 cilinder. Die klinkt toch het mooist zonder enige demping. Ik heb dus een rechte pijp van voor naar achter en een dikke rvs pot om het geluid nog voller te laten klinken.

Ben trouwens in al die jaren nog nooit iemand tegen gekomen die daar mee heeft durven experimenteren. Het meest extreme wat ik tot nu toe gezien heb is dat ze de middendemper vervangen hebben of idd een uitlaat van eps maar dat klinkt mij allemaal te zacht en te netjes... ik houd van brullen en grommen, en het liefste dat mensen er bang van worden als ik langs kom rijden

Ik kijk uit naar de verdere informatie van de bitumen...

Toen ik een tijd geleden trouwens ging rekenen hoeveel m2 bitumen er in mijn audi geplakt konden worden kwam ik uit op een bedrag van 250 of 300 euro waarbij ik dan de kofferbak en alles wel beplakt heb.

Vind jij dit realistisch, of heb ik een flinke rekenfout gemaakt ?
Ik vind het namelijk verdomde moeilijk om alle rondingen, hoeken, gaten etc etc op te meten zoals de kofferbak, deuren, schutbord. Enige wat redelijk goed op te meten is, is het dak....
dus je bent bijna 27 en je wil nog steeds belachelijk 19 jarig kabaal maken voor de andere mensen om je heen en dan bakken geld uit geven om het in de auto weer stil te maken omdat het te veel kabaal maakt
met een goede sport uitlaat ben je er dan toch ook?
__________________
g60 insite
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum