Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 15-04-2007, 13:19
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,792
Default

Motorisch expertise eigenlijk iedere garage, van Volkswagen (duur) tot vakgarage (relatief "goedkoop").
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #22  
Old 15-04-2007, 13:28
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
Motorisch expertise eigenlijk iedere garage, van Volkswagen (duur) tot vakgarage (relatief "goedkoop").


ben ik het zeker niet mee eens!!

er beginnen steeds meer garages te komen waar ze naar de stekker voor het uitleesapparaat beginnen te zoeken..

je moet zeker een garage hebben waar ze zin hebben om er tijd in te steken zonder dat er veel te verdienen valt. de kwikfit op de hoek is zeker geen aanrader bijvoorbeeld. Bij de dealer kan je meestal wel terecht maar die heeft ook liever een golf MK5 voor een grote beurt....

een lokale kleine Bovag garage met een chagerijnige ouwe baas die precies weet hoe het ouwe spul werkt is vaak de beste optie.. maar voordat je die gevonden hebt ben je vaak een aantal teleurstellingen rijker.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #23  
Old 15-04-2007, 13:54
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

duidelijk ...hmmzzz dus zoeken naar een goede zaak , weet er wel een hier heel dicht bij , ik dacht dat er wel zaken waren net als voor de luchtgekoelde jongens (en meiden lol )
zou een gat ik de markt zijn om bijden te doen !!

thank's
Reply With Quote
  #24  
Old 15-04-2007, 19:52
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,792
Default

@berendd: daar heb je wel gelijk in.

@crazy richard: ik was vergeten te zeggen, er zijn ook nog volksforummers waar je voor werkzaamheden aan het motorblok kan heengaan.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #25  
Old 15-04-2007, 19:55
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

aha klinkt interessant
trouwens hoe lang zou je over een swap doen gemiddeld ?
en wat zouden de kosten ongeveer zijn rijklaar
dan uitgaande van een redelijk normaal blok dus geen tig honderd pk

grts richard
Reply With Quote
  #26  
Old 15-04-2007, 20:04
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,792
Default

poeh, daar vraag je wat, van 1500 t/m 2L (in de Golf 3) zijn de blokken in principe dezelfde, achterovergekanteld ingebouwde blokken van het type EA827, de rechter motorsteun hoeft dus niet verplaatst te worden bij de jouwe, omdat je al een 1500cc af fabriek hebt, dat is al een voordeel.

Hoelang het zal duren en wat het gaat kosten? Enkel de engine swap zo van 1500 naar bijvoorbeeld 1800 of 2L voor een geoefende sleutelaar een paar uur, maar wat er nog allemaal evt. bijkomt, b.v. andere kabelboom, andere reminstallatie enz. kan de tijd + de kosten wel (flink) omhoogjagen.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #27  
Old 15-04-2007, 20:11
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Bolku is een Golf 1 expert. www.bolku.nl

Een Golf 1 1500 automaat is wel heel leuk. Ik rij zelf rond in zo'n bakkie en vind het geweldig. Helaas is de 3 traps automaat een crime op de snelweg. Harder dan 100 is niet te doen, teveel herrie. En dat koffiemolen geluid bij het starten hoort erbij.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #28  
Old 15-04-2007, 20:20
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,792
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Harder dan 100 is niet te doen, teveel herrie.


dat is het nadeel met maar 3 gangen vooruit, 4 of nog meer traps zou een stuk rustiger zijn geweest...
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #29  
Old 15-04-2007, 20:35
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
dat is het nadeel met maar 3 gangen vooruit, 4 of nog meer traps zou een stuk rustiger zijn geweest...


En zuiniger.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #30  
Old 15-04-2007, 20:38
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,792
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
En zuiniger.


daarom alleen al ben ik blij dat die van mij niet voor dagelijks gebruik is.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #31  
Old 15-04-2007, 20:46
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

ach vind het ook wel super zo hoor maar heb gewoon het idee dat met al die ouderwetse schuifstekkertjes en bobine etc etc het best storingsgevoelig blijft
en modernere techniek is daqn beter geschikt voor dagelijks rijden..
wel heeft het charme en ik vind het best met 110 te rijden is in deze wagen niet erg

en ja ik zeg dit komende van een lexus gs300 uit 95 met alle opties en denkbare luxe die je kan bedenken met een 3,0l24v 6 cilinder licht geoptimaliseerd en 230 pk achterwielaandrijving..

en dan stap ik in de golf rijd weg en voelt gewoon super , de sfeer de charme das onbetaalbaar en je hoeft niet hard is gewoon totaal anders autorijden als een modernere wagen
en ik houd van snelheid echt , maar in die golf , best zo ja iets meer snelheid laten we zeggen kruissnelheid van 130 als het heel rustig is zou fijn zijn en dat de motor daarbij lekker rustig loopt..
dan zie je al die gatsen jagen op een kluitje en gaan je ogen eigenlijk open , mis wel mijn airco lol hahahah
ach lekker belangrijk

en verbruik pfft super zuinig in verhouding met die lexus lol
Reply With Quote
  #32  
Old 15-04-2007, 20:47
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by crazy richard
aha klinkt interessant
trouwens hoe lang zou je over een swap doen gemiddeld ?
en wat zouden de kosten ongeveer zijn rijklaar
dan uitgaande van een redelijk normaal blok dus geen tig honderd pk

grts richard

Moet je lekker zelf doen die ombouw
Zijn er hier genoeg die het gedaan hebben en als je er niet meer uitkomt kan je het hier wel vragen.
De meeste willen wel helpen
Reply With Quote
  #33  
Old 15-04-2007, 20:54
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

een goede upgrade is de contactpunt gestuurde ontsteking te verwijderen, en er een orginele electronische ontsteking van een gti in te bouwen en dan met toerenstabilisatie erbij zou nog mooier zijn.
Dat heb ik een jaar of 12 geleden gedaan, en de auto rijd sindsdien zoveel soepeler en loopt rustiger.

Dan de kleppen stellen, en de auto goed afstellen indien de bougies,verdelerkap,rotor en kabels nog goed zijn.

Wat ook een bak herrie scheeld is de motor steunen vervangen indien slecht natuurlijk, vooral degene aan de distributie kant scheeld veel kabaal.

Die buis naar de carburateur voorverwarming moet je gewoon nieuw halen, van de sloop halen is nix want die zitten altijd vastgebakken door de hitte van je spruitstuk.

Motoren lopen idd veel toeren ja, 4000 rpm met 120km/h is veel, maar gek genoeg blijft het maar rijden.
De automaat bakken zijn ook super sterk, wij hebben er heel wat aanhangwagens mee gesleept maar nooit problemen gehad.
Bak en motor zijn orgineel, 1 keer is de cilinderkop eraf geweest omdat het uitlaat spruitstuk gescheurd was(bekende kwaal)

Ik heb een golf I GLS automaat, 5 deurs die ooit weer als nieuw gemaakt wordt, net als de mk1 GTI die pas af is.

grtn yal
Reply With Quote
  #34  
Old 15-04-2007, 22:59
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Welkom! Echt een hele mooie golf heb je gekocht
Heb jij lampjes in jou automaatconsole('pook')? Ik heb dat zelf namelijk niet en dat is in het donker toch aardig lastig want soms heb je niet meteen door dat hij ipv in de D staat toch in de '2' staat. De console moet toch per drive/stand op kunnen lichten?
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #35  
Old 16-04-2007, 08:05
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

ja zit een lampje in maar die heb ik weggehaald want dat zit met een plastic beugeltje heel losjes aan de pook (gewoon erop geschoven) en de stekkers zitten dan gevaarlijk dicht bij het metaal en kunnen dan snel sluiting veroorzaken in mijn ogen .
ik heb het wel ingetaped maar vond het maar raar zitten dus dat schiet niet op..

ik denk dat je lampje er wel zit maar misschien kapot is of slecht contact maakt
dat lampje flikkerde er lustig op los als je het geheel beethad terwijl de stekkertjes er toch echt goed opzaten

gewoon even die plaat eruit klikken(waar alles opstaat prdn enz) dan moet je een klein plastic ding zien aan de pook en daar zit dat lampje in .
Reply With Quote
  #36  
Old 04-05-2007, 18:55
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

nou probleem is weer een keer teruggekomen maar na starten met een kabel direct aan de stratmotor was het weer goed , wel alles doorgemeten maar leek in orde ook het contact bij de pook maakt goed contact .
dus zolang het maar heel af en toe gebeurd.......

en eindelijk iemand gevonden met veel verstand van oude golfjes en....2 minuten rijden
bij mij achter en is nog gewoon een goede garage ook dus ik ben echt blij
bleek dat er wat vacuumslangetjes verkeerd zaten en de ontsteking niet helemaal goed stond , hij reed in ieder geval al stukken beter , morgen koude start checken en een stuk rijden
hij zei wel dat de carburateur wel oud was nu en een nieuwe wel mooi zou zijn in de toekomst..
zijn die er nog nieuw ???? en zo ja waar zijn die te koop / te bestellen ??

verder bij golf1 onderdelen een gloednieuwe lijstset besteld in het zwart en gemonteerd staat weer superstrak
was goede service en zeker aardig snel verstuurd en onder rembours is wel makkelijk

groeten richard
Reply With Quote
  #37  
Old 04-05-2007, 19:23
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,017
Default

Mooie golf heb je alleen vind ik de velgen wel iets te breed. Ach ja en kwa rijden en luxe blijft het een oude auto maar dat heeft ook weer zn charmes
__________________
Golf4 1.8
Golf GTI Pirelli bj 83
Reply With Quote
  #38  
Old 05-05-2007, 06:36
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

Quote:
Originally Posted by Erwin G60
Mooie golf heb je alleen vind ik de velgen wel iets te breed. Ach ja en kwa rijden en luxe blijft het een oude auto maar dat heeft ook weer zn charmes



bedankt , zit zelf ook te denken aan 15"velgen iets minder breed zo en zo voor de hoogte al vast gezaeten op een verzakte weg
(lag aan de weg was echt extreem)
Reply With Quote
  #39  
Old 06-05-2007, 18:54
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

nou net terug van belgie en hij rijd perfect alleen weer niet starten na een lang stuk
nu heb ik van die eerste keer dat kabeltje van de anwb en als ik die op de stekker vd startmotor doe en direct op de accu start ,start hij meteen zonder moeite in 1 keer.
als ik dat heb gedaan kan ik hem ook uitzetten en weer met de sleutel starten tot ik een heel lang stuk snelweg heb gedaan.

dus alleen als ik een lang stuk snelweg rijd start hij na het uitzetten niet meer met de sleutel , dan start ik hem direct op de accu met een draad vd startmotor aan de accu
en is alles weer oke .
zou er iets warm worden??? dit is echt raar ik heb ook alles laten doormeten door een vriend van mij bij dat contactblok bij de selectiepook vd automaat en alle contacten nagekeken maar daar zit toch het probleem niet .
is toch raar dat na overbrugging dat alles weer perfect werkt (starten met de sleutel dus )

ik hoop echt dat iemand een soortgelijk ding heeft gehad of weet wat het is of kan zijn.
op zich gaat het wel maar ja elke keer na een lang stuk onder de kap starten is niet tof

als ik dan met de sleutel start enh hij start niet dan doet hij ook niets dus geen geluid vd startmotor niets , verder doet alles het wel
kan er gewoon niet achter komen waar te zoeken de startmotor is gereviseerd dus....
ik kan dus gewoon rijden maar echt lekker is het niet

groeten richard

Last edited by crazy richard : 06-05-2007 at 18:56.
Reply With Quote
  #40  
Old 06-05-2007, 19:55
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum