Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 26-08-2018, 10:30
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
'Wolle' ja dat was hem..
die auto is wel degelijk helemaal uit elkaar geweest..ik meen ook gestraald en dat hij z'n motorkap toen total loss terugkreeg..en dat was er nog eentje zonder knik voorop
heeft er toen nog een heleboel spullen nieuw voor kunnen vinden..maar ja..
de magazine feature was in '96..misschien ooit in '92 aan de auto begonnen..
een auto van toen 16 jaar oud?.


Okay, dan weet je er meer over dan wat er destijds in die VW Scene stond, want daar was er toch echt maar sprake van enkel wat roestgaatje's die gelast moesten worden, verder niks dramatisch.

Quote:
Originally Posted by heinz74
ikzelf kocht toen mijn eerste 83er GTI bij de dealer hier..stond gewoon tussen de nieuwe Golf's en Vento's..met krap 90.000 km op de klok
dat restauratieproject aan een 76er zou toen iets makkelijker te doen geweest zijn..ik geef je heden weinig kans..
het meeste wat VW classicparts aanbied is te generiek voor een Golf 1..
niet eens bouwjaar specifiek..al denk ik bij particulieren in Duitsland nog zat spul zit..als je net als jij nog in die scene zit bijvoorbeeld
moet men het wel willen verkopen aan je..dat is punt 2


Dat is het fijne ervan als je lid bent van zo'n "IG" (IG = duitse afkorting van "Interessengemeinschaft" = duits voor belangenvereniging), we helpen ons vaak onder elkaar mocht er het een of ander nodig zijn waar men maar lastig aan kan komen, hoewel natuurlijk niet alles lukt.

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Ken hem als Erik van Golf1-IG heb wel eens met hem gesproken en mail contact gehad over de restauratie van zijn injectieleidingen. Heeft hij heel netjes de aangepakt.


Klopt, dat is Erik. En hij heeft dat indd allemaal heel netje's aangepakt, die '82er zoveel als mogelijk teruggebouwd naar '76/'77er.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #102  
Old 26-08-2018, 10:49
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
die steunen kloppen wel...die horen er juist wel te zitten ,bij een later type..
Ik ben dit onleesbare geneuzel nu helemaal zat, je gaat in mijn killvijver.
Reply With Quote
  #103  
Old 26-08-2018, 10:49
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

de zilveren van 'Wolle' was inderdaad niet keirot..
het is voor mij ook weer heel wat jaren geleden dat ik het artikel gelezen heb..
maar ik herinner er me nog goed dat hij helemaal uit elkaar geweest is ,opnieuw gespoten en waar mogelijk zoveel vervangen..
uiteindelijk is er natuurlijk maar 1 iemand die het precies weet hoe het zit..
dat is hij zelf..
maar aangezien ik hem zelf of de auto nooit gezien heb op geen enkele meeting o.i.d blijft dat even een vraagteken
het is wel 1 van de (zoniet DE) zeldzaamste GTI (s) van het eerste bouwjaar..
de Nothelle 77er is ook een zilveren..L97A ,maar dat is enkel nog een gedeelte voorbouw en dakplaat..de rest alles nieuw..

wat ik al zei..ik kan zo voor een appel en ei een gestrand 83er GTI project ophalen
toevallig de auto met kenteken JN-TS-??,die ooit in Autovisie stond vanwege 20 jaar GTI..
maar ik doe het niet..voor mij is het klaar..hoe gek het ook klinkt..
Reply With Quote
  #104  
Old 26-08-2018, 10:52
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Ik ben dit onleesbare geneuzel nu helemaal zat, je gaat in mijn killvijver.


jij spoort echt niet kerel...ga iets nuttigs doen ,in plaats van je mengen in een discussie waar je helemaal niets vanaf weet..
als je dit al niet kan lezen,wens ik je veel geluk in de toekomst met de jeugd van tegenwoordig

mafkees..
Reply With Quote
  #105  
Old 26-08-2018, 18:58
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
de zilveren van 'Wolle' was inderdaad niet keirot..
het is voor mij ook weer heel wat jaren geleden dat ik het artikel gelezen heb..
maar ik herinner er me nog goed dat hij helemaal uit elkaar geweest is ,opnieuw gespoten en waar mogelijk zoveel vervangen..
uiteindelijk is er natuurlijk maar 1 iemand die het precies weet hoe het zit..
dat is hij zelf..
maar aangezien ik hem zelf of de auto nooit gezien heb op geen enkele meeting o.i.d blijft dat even een vraagteken


Het zou best kunnen dat die helemaal uit elkaar is geweest, maar daar stond toen niks van in het artikel. Een eigenaar hoeft niet het hele verhaal te vertellen, en ook een redactie hoeft niet het hele verhaal te plaatsen, je weet wel zoals het met alle media is.

Quote:
Originally Posted by heinz74
het is wel 1 van de (zoniet DE) zeldzaamste GTI (s) van het eerste bouwjaar..


Sterker nog, het is zoals ik al eerder zei nog een van het modeljaar 1976, heeft dus nog een 176 chassisnr, dus echt een van de allereersten van juni/juli 1976. Miv augustus 1976 begon al modeljaar '77, dus die auto's kregen al een 177 chassisnr.


Quote:
Originally Posted by heinz74
de Nothelle 77er is ook een zilveren..L97A ,maar dat is enkel nog een gedeelte voorbouw en dakplaat..de rest alles nieuw..


Sommigen menen dat die 13-NF-44 van Porsche Gelderland ook inmiddels een andere carosserie is, de oorspronkelijke carosserie zou tijdens races in het verleden al eens over de kop zijn gegaan menen die personen.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #106  
Old 26-08-2018, 19:23
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

veel van de NF cup auto's zijn toen flink beschadigd..
Golf GTI cup op Zandvoort was best populair toen..en ging er hard aan toe soms..
voor 30.000 gulden had je toen een race geprepareerde GTI via Pon..
er was toen zelfs een glazenwasser die door de weeks een imperial op dak had met zijn ladders erop..
en s'zondags ging hij he-le-maal los met het ding..
dat zie ik heden niet meer gebeuren..
mijn neef was in de jaren '80 beroepsmilitair en kocht zijn eerste GTI in '78 ,hij was toen gelegerd in Seedorf..en kocht die toen via een belastingconstructie toen een stuk goedkoper in Duitsland..
dat was een zwarte met groen getint glas ,ATS cups eronder ,Schrick uitlaat,en last but not least ,een zilveren Pioneer radio casette radio ,waar de casette in de breedte inging..
ik mocht toen regelmatig met hem meerijden als hij in het weekend thuis was..en soms ik stiekem zelf ook...
geweldige indruk dat dat maakte..het leek allemaal zoooo hard te gaan..en niemand behalve een dokter of tandarts kon zoiets betalen..laat staan de benzine van een gulden de liter ...
schitterend..
neeffie heeft dit tot 1990 kunnen doen ,zijn laatste GTI was een Oak groene 16v uit 1990..
tegenwoordig een Toyota Auris hahaha..

shit, helemaal off topic..
Reply With Quote
  #107  
Old 26-08-2018, 20:12
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Sorry ik kijk niet goed het filmpje duurt 05:06. Ik bedoel 04:30.


Weet je hoe dat komt 4:30u brede achterlichten, omdat meneer meerdere rode gti's heeft. Een 77er maar ook een 83er........................

O ja en meneer is niet dood..............
Reply With Quote
  #108  
Old 26-08-2018, 22:17
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by einzer
Weet je hoe dat komt 4:30u brede achterlichten, omdat meneer meerdere rode gti's heeft. Een 77er maar ook een 83er........................

O ja en meneer is niet dood..............


Klopt maar beeld om 4:30 in het filmpje is toch echt de motorruimte van de gti uit 1977 en hier klopt het een en ander niet zoals het wezen moeten. Maakt mij verder geen ene drol uit hoor. Mijn doel is om anderen oplettend te maken bij de aanschaf van een oer-gti niks meer en niks minder.
Reply With Quote
  #109  
Old 27-08-2018, 08:46
Ottie1976 Ottie1976 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 418
Default

Wat een fijne sfeer weer in dit topic
Reply With Quote
  #110  
Old 27-08-2018, 10:39
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Mijn doel is om anderen oplettend te maken bij de aanschaf van een oer-gti niks meer en niks minder.


Niet dat ik me ooit nog een oer-gti kan permitteren, met de huidige prijzen gaat me dat nooit lukken Anyway, positief is dat ik er toch wat van heb opgestoken, dat met die verschillende veerpoten wist ik tot op de dag van vandaag niet, ondanks dat ik me ook al heel wat jaren met Golfje's 1 bezig houdt.

De nu opgestoken kennis zou me btw wel evt van pas kunnen komen als ik me in de toekomst misschien eens een gewone vroege Golf 1 (periode '74 - '80) zou gaan aanschaffen.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #111  
Old 27-08-2018, 18:36
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

De verschillen gelden voor alle types golf 1. Het is helemaal oppassen met de golf 1 cabriolet. Heeeeeel veel cabrio's hebben een chassisnr van een 79 of 80er. Dit is gedaan om belastingvrij te kunnen rijden. Nam je bijv een 89er cabrio en bakte daar een 79er chassisnr in, scheelde je wel effe 10 jaar wegenbelasting betalen. Echt je wil niet weten hoeveel er rondrijden. Ik zie ze regelmatig op marktplaats.
Reply With Quote
  #112  
Old 27-08-2018, 19:00
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

uiteindelijk weet je het waarschijnlijk allemaal wel..
alleen je vergeet ook weer dingen..een 74er verschilt in misschien wel 20/30 details met een mid 83er ,wellicht nog veel meer..
de (semi)leek ziet enkel de bumpers en achterlichten..
zo is heel de 'swallowtail' hype ook een beetje overgewaaid..dwz ook 80ers waar ze een ander achterpaneel ingekneed hadden enzo..

de kennis ,die een handjevol mensen op dit forum nog heeft zal uiteindelijk ook een keer verdwijnen..
en dat is ergens wel jammer..er word nog gewoon te veel gerotzooid in deze auto's om ze aan de onwetende te verkopen voor astronomische bedragen..
Reply With Quote
  #113  
Old 27-08-2018, 20:42
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
De verschillen gelden voor alle types golf 1. Het is helemaal oppassen met de golf 1 cabriolet. Heeeeeel veel cabrio's hebben een chassisnr van een 79 of 80er. Dit is gedaan om belastingvrij te kunnen rijden. Nam je bijv een 89er cabrio en bakte daar een 79er chassisnr in, scheelde je wel effe 10 jaar wegenbelasting betalen. Echt je wil niet weten hoeveel er rondrijden. Ik zie ze regelmatig op marktplaats.


klopt..
ik ken er ook een paar..
quartetset eraan..elektrische ramen ,1,8 met met stuurbekrachtiging ,nieuw type stroomplan etc etc..
waarvan 1tje (FH-??-??)hier al rondrijd sinds half jaren '90..en dus gewoon elk jaar APK gekeurd word..
zal leuk onderdelen bestellen zijn op kenteken bij Autodoc..komen ze met onderdelen aan voor een 1,5 JB blokje met automatische choke..i.p.v een 1,8 Digifant..hahaha
Reply With Quote
  #114  
Old 27-08-2018, 22:03
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
klopt..
ik ken er ook een paar..
quartetset eraan..elektrische ramen ,1,8 met met stuurbekrachtiging ,nieuw type stroomplan etc etc..
waarvan 1tje (FH-??-??)hier al rondrijd sinds half jaren '90..en dus gewoon elk jaar APK gekeurd word..
zal leuk onderdelen bestellen zijn op kenteken bij Autodoc..komen ze met onderdelen aan voor een 1,5 JB blokje met automatische choke..i.p.v een 1,8 Digifant..hahaha


En niet te vergeten het thuiskomertje in de kofferbak...
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #115  
Old 28-08-2018, 10:08
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
De verschillen gelden voor alle types golf 1.


Klopt, dat wist ik.

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Het is helemaal oppassen met de golf 1 cabriolet. Heeeeeel veel cabrio's hebben een chassisnr van een 79 of 80er. Dit is gedaan om belastingvrij te kunnen rijden. Nam je bijv een 89er cabrio en bakte daar een 79er chassisnr in, scheelde je wel effe 10 jaar wegenbelasting betalen. Echt je wil niet weten hoeveel er rondrijden. Ik zie ze regelmatig op marktplaats.


Ik heb eigenlijk niks met Golf 1 cabrio's (net zo min trouwens als met cabrio uitvoeringen van andere auto's) maar evengoed bedankt voor de info.

Quote:
Originally Posted by heinz74
de kennis ,die een handjevol mensen op dit forum nog heeft zal uiteindelijk ook een keer verdwijnen..
en dat is ergens wel jammer..er word nog gewoon te veel gerotzooid in deze auto's om ze aan de onwetende te verkopen voor astronomische bedragen..


Dat komt vooral door mensen die vinden dat 't vooral "gezellig" moet blijven ipv af en toe ook eens iemand de gelegenheid te geven om eens een kritische noot laten horen. Ik denk dat 'n forum er vooral is om iets van te leren, dat met die veerpootverbinding (vroege/late) vond ik reuze nuttig.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 28-08-2018 at 10:21.
Reply With Quote
  #116  
Old 28-08-2018, 19:02
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Dat komt vooral door mensen die vinden dat 't vooral "gezellig" moet blijven ipv af en toe ook eens iemand de gelegenheid te geven om eens een kritische noot laten horen. Ik denk dat 'n forum er vooral is om iets van te leren, dat met die veerpootverbinding (vroege/late) vond ik reuze nuttig.


Ik vond het ook erg nuttig en ik kende dat detail van de vroege MK1's ook nog niet.
Er zijn echter wel diverse manieren om een kritische noot te brengen en die van Heinz op pagina 1 was niet de meest tactvolle.
Als hij dat wat anders had gebracht (en bijvb icm iets positiefs) dan had daar volgens mij niemand over gevallen.

Buiten dat, waardeer ik zijn toegevoegde kennis wel en denk ik ook dat zijn analyse over de oranje GTI onderaan pagina 5, de waarheid zou kunnen zijn.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum