Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-05-2014, 14:11
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default driehoeksruitjes golf 1 5-deurs

Bij het demonteren van mijn golf loop ik tegen een probleem aan, hoe gaan de voorste driehoeksruitjes eruit ? De achterste was een kwestie van het spijltje losschroeven en het raampje kan er uit. Aan de voorkant zit het echter helemaal anders, boven is geen schroef te bekennen en achter het deurpaneel zit een popnagel hoe kan ik het raampje er nu het beste uit halen ? Popnagel uitboren en dan eruit wrikken ?
Reply With Quote
  #2  
Old 29-05-2014, 15:14
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Aan de bovenkant van de zwarte stijl zit een schroefje die je los kunt draaien. Als je dan ook nog de popnagel doorboord kun je de stijl weg halen en het driehoekraampje er met rubber en al zo uittrekken (richting de achterkant van je auto) Misschien kun je de popnagel ook wel laten zitten en alleen het bovenste schroefje losmaken. je zou dan de stijl schuin weg kunnen trekken en het raampje er daarna uittrekken.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-05-2014, 15:15
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Dat is nou juist het probleem, aan de bovenkant is geen schroefje te bekennen. Ik heb het deurrubber al aan de kant gehad maar er zit niets
Reply With Quote
  #4  
Old 30-05-2014, 10:27
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Net een ureka-moment gehad, denk trek het geleidingsrubber van de voorruitjes eens los, zit er een schroefje helemaal bovenin En ik maar dagenlang denken waar die zit met de verwachting dat het bij de voor en achterportier op dezelfde plek is.

Problem solved popnagel hoefde er niet uit met wat gefriemel.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum