Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 04-05-2008, 12:32
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

D'r moet ergens wel een gat met afdekdop zitten. VW heeft namelijk ook Vento's met elektrische ramen geleverd. Bij die versies hebben ze wel gebruik gemaakt van doorvoor thules. Die zitten er nu misschien niet, maar de afdekdoppen zullen wel op deze gaten zitten. Even goed zoeken/kijken dus!
Reply With Quote
  #82  
Old 04-05-2008, 13:23
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

Ik had het inderdaad over het gaatje boren in de multistekker. Niet in het metaal, want dan zit je natuurlijk ook weer met roestvrij maken e.d. Dus een klein gaatje in het iso materiaal en een gaatje in de multistekker en dan draden trekken? Gaan we proberen.

Weet iemand hoe dat deurpaneel erop zit? Is dat gelijmd of geklikt? Kan ik dat er makkelijk afhalen zonder het te slopen?
Reply With Quote
  #83  
Old 04-05-2008, 13:56
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

Ik heb er inderdaad 1 met voor en achter elektrische ramen, ik ga nu even kijken.

EDIT

Nou ik heb even gekeken en alleen in de auto zit er een extra gat in de carroserie waar je iets door kan leiden, maar niet in de deur. Waar zitten die doorvoer thules dan?

Last edited by RocX : 04-05-2008 at 14:00.
Reply With Quote
  #84  
Old 04-05-2008, 15:47
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Default

Als het goed is zijn er twee draden (van de ongeveer 30...) voor je speaker!
...en anders kan je héél voorzichtig in die dikke stekker, vlakbij de vaccüumslang, een gaatje boren van ca. 6mm; er zit daar een klein stukje met niks... wel heel voorzichtig doen! (heb ik ook gedaan)
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #85  
Old 05-05-2008, 10:40
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Als het goed is zijn er twee draden (van de ongeveer 30...) voor je speaker!
...en anders kan je héél voorzichtig in die dikke stekker, vlakbij de vaccüumslang, een gaatje boren van ca. 6mm; er zit daar een klein stukje met niks... wel heel voorzichtig doen! (heb ik ook gedaan)


Is die vacüumslang de dikke (bij mij) gifgroene onderaan? En dan net daarboven een gaatje boren?
Reply With Quote
  #86  
Old 05-05-2008, 14:27
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile

yep! En dan dus in de stekker (aan je deur) èn het gedeelte dat in je auto blijft zitten, ongeveer op dezelfde plaats boren.
Veel plezier met doorvoeren; dat is een k*t-werkje...
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 05-05-2008 at 14:30.
Reply With Quote
  #87  
Old 29-05-2008, 10:38
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

Zo nu is het wel weer stil genoeg geweest. Het setje is er bijna helemaal ingezet, zal binnekort foto's maken hoe dat er van binnen uit ziet. Mijn broer's collega heeft wel verstand van dat bekabelen en die heeft alle draden mooi weggewerkt en nu zitten de midden- en bastoon boxen in de deur. Wanneer er tijd is moeten de oude boxen uit het dashbord worden gehaald en de tweeters geinstalleerd, ook moet het filter er nog op wat de tonen uit elkaar haalt, maar het geluid is nu in idere geval stukken beter dan met alleen die oude boxjes, mede dankzij de radio zelf.

Jammer genoeg is 1 van de boxen niet helemaal goed, zit een rammeltje in, maar goed, een jaar garantie dus ik ga nog even terug naar MediaMarkt. Dan is het weer sparen voor het volgende punt, ik den dat dat het verlagen gaat worden of de koplampen.

Kleine update, maar beter dan dat het dood lijkt
Reply With Quote
  #88  
Old 04-09-2008, 14:42
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

Zo, weer een tijdje stil geweest, de zomer is voorbij en ik heb weer wat geld verdiend.

Even updaten:
De box is terug gestuurd naar MediaMarkt en heb een nieuwe terug gekregen. Dat was al weer een tijd geleden. Nu had een vriend van mij nog een setje ovale Pioneer boxen liggen met compression horn. Dus in de hoeden plank gezaagd en metaal weggehaald en die liggen er nu mooi in. Wat betekent dat ik nu echt een mooi vol geluid heb aangezien de tweeters en filters nog niet zijn geïnstalleerd. Achterin ligt een grote Subtube. Een goedkope die ik mocht lenen van een vriend van mij, maar daar komt nog wel wat anders voor in de plaats.

Nu beloofde ik foto's en ook nu moet ik die jullie nog te goed houden.

Binnenkort komt de APK er weer aan en ik denk dat er een gaatje in de tussendemper zit, dus die zal binnenkort wel vervangen moeten worden. Dan gaat gelijk de einddemper ook mee en de de luchtinlaat wil ik ook nog vervangen.

Wederom een kleine update.

Countdown tot 18: 10 weken, 6 dagen
Reply With Quote
  #89  
Old 04-09-2008, 15:47
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile hij leeft nog...

He RocX! Leuk, dat er (eindelijk) weer 's nieuws is!

Op 29-5 poste je: "zal binnekort foto's maken'' ; en zie ze nu nog steeds niet?! Het is natuurlijk leuker voor 'ons', als we plaatjes kunnen kijken En bovendien geldt natuurlijk:


(Ik neem aan dat je iig wel een GSM-etje met een camera hebt?)

Heb je al een spoiler en/ of een klep gevonden?
Of genoeg verdiend, om een paar knappe velgen te kopen?
Bij mij was dÃ*t altijd het eerste, als ik een andere auto had; meestal al binnen een week...

Ik heb zelf de laatste tijd veel tijd in mijn ICE gestopt; DVD, nieuwe headunit en nu bezig met een tweede versterker...
(ik heb ten slotte niet voor niks zo'n grote kofferbak )

Komt er bij jou tzt ook een up-grade of houd je het voorlopig bij een radio en speakers?

Ik ben benieuwd naar jouw verdere ontwikkelingen!

(ff wat foto's ter inspiratie en om te showen, natuurlijk )





...ook heb ik daglichtverlichting Ã* la Audi gemaakt:

__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #90  
Old 09-09-2008, 08:20
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

Tsja, sorry, ben de laatste tijd heel druk geweest met werken en nu weer school. Aan de buitenkant is nog niks veranderd, alleen het ICE is verbeterd, maar er moet nog wel meer aankomen. Ik had nog niet genoeg voor een mooie set aangezien mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn en jarige en vakantie, dus dat kost allemaal ook weer wat.

Hij moet binnenkort naar de APK en dan moet er een nieuwe uitlaat onder denk ik, omdat ik vrees dat er in de tussendemper een gaatje zit, maar dat is dan weer een goed excuus om ook gelijk de tussendemper te vervangen voor een sport-onderdeel. Dus daar gaat mijn geld op het moment even naar toe plus dat mijn rechterachteraam niet meer naar beneden wil, heb 4 elektrische ramen, maar rechtsachter doet het dus niet meer, ga ik even naar kijken, iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Dan staat het verlagen op de planning, maar dat doe ik pas wanneer ik er zelf in mag rijden en dat duurt nog een half jaartje denk ik. Kan ik dus nog even doorsparen, hopen dat de Albert Heijn mij nog even flink wil spekken Begin van het nieuwe jaar zit de Winsuitkering er aan te komen en de laatste keer kledinggeld, laat ik daar ook maar een beetje van aan de kant zetten. Van mijn 2de baan kreeg ik 140 euro terug van de belasting dus dat was ook wel weer fijn, en zo sprokkel je steeds wat meer bij elkaar.

Ik moet ook nog steeds langs de sloop want dat heb ik ook nog niet gedaan. Kijken of ik nog een klep kan vinden, alleen twijfel ik daar nog over, want ik weet niet of ik hem in dezelfde kleur kan vinden en ik heb geen idee wat volledig overspuiten kost en ook over de kleur ben ik het nog niet helemaal eens. Zwart vind ik er erg chique uit zien in combinatie met verlagen en angel-eyes.

@ Vento vice: Wel gaaf dat jij nu angel- en devileyes hebt

Last edited by RocX : 09-09-2008 at 11:30.
Reply With Quote
  #91  
Old 09-10-2008, 22:04
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default :eek: ^&*%@#%

Bagger, slecht, (...), en noem maar op.

Wilde vandaag mijn ruitenwisser vervangen. Heb ik het rubber met frame eraf slaat die hele arm terug! Gevolg: Dikke ster met uitlopers in mijn ruit. Daar gaat mijn zuurverdiende geld. Beginnen we maar weer met sparen

"Door schade en schande wijs worden" noemen ze dat, maar wel onnodig geweest. Het ergste is, de ruitenwissers zijn allebei nog steeds niet vervangen

Hebben jullie weer wat om te lachen of te huilen
Reply With Quote
  #92  
Old 09-10-2008, 22:23
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat zijn inderdaad wel de mindere dingen. Zo blijf je ook alleen maar je geld aan onderhoud uitgeven.
Reply With Quote
  #93  
Old 10-10-2008, 15:11
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Default

Ik moest i.d.d. wel effe lachen... niet jou uitlachen, natuurlijk! Het is gewoon vette pech voor je!

Nee, ik moest ff terug denken aan mijn oude CRX-je; ik dacht te gaan rijden zonder die extra haak, die je motorkap dicht houdt.
Het ging goed. Ik was na 12 km bijna op de plaats van bestemming, ga ik een bochtje door; komt er tòch een windje onder de kap....
Kla-bang!
Gevolg: Hij zat nu dus over mijn voorruit gevouwen tot over m'n open dakje Uiteraard was de voorruit niet meer APK-waardig...
En dÃ*t terwijl we de ruit een maand eerder eriin adden laten zetten...

De verzekering heeft braaf 2 x(!) de ruitjes vergoed; leve de WA+!
(een motorkapje moest ik wel zelf nog 'regelen'...)

Tja, helaas zit het ook wel eens wat tegen...
...en het kan Ã*ltijd erger!


Als je dus óók WA+ verzekerd bent, valt het wel mee! Check het even; je broer rijdt er nu toch in?
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #94  
Old 12-10-2008, 21:13
RocX's Avatar
RocX RocX is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 72
Default

Dat is dus gewoon jammer, alleen maar WA Vond ie wel genoeg zei die, dus het kost ons toch nog 269,15 euro. Als ik het bij kwik-fit laat doen. Misschien toch maar upgraden naar WA+, maar dat doe ik wel als ik er zelf in rijd.

Heb namelijk mijn eerste 4 rijlessen gepland staan. 19 november ben ik jarig, dus gelijk 20 en 21 november lessen en een week later ook weer! Nog dik een maand dus.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum