Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-02-2021, 12:09
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default Golf 6 Variant Koplampen blijven zoemen

Beste,

Sinds gisteren in het bezit van weer een VW en deze keer een Golf 6 Variant. Ik was net even bezig met VCDS om te kijken of er verder storingen aanwezig zijn gelukkig was dit niet het geval. Wat mij opviel is dat ik de hele tijd een zoemend geluid hoorde onder de motorkap. Ik had de radio namelijk uitgezet om te luisteren of ik de gasklep hoorde onder het inleren.

Toch even op onderzoek uitgegaan, en het geluid komt van de stel motoren ( hoogteregeling ) van de koplampen. Je ziet deze ook minimaal op en neer gaan is echt maar 1 á 2 MM. Op internet al gekeken maar helaas kon ik niks vinden. Het is aan beide kanten.

Het is een Golf met standaard verlichting dus geen Xenon, er zit een handmatige stelknop in het dashboard voor de hoogteregeling. Maakt niet uit welke stand ik pak hij blijft bij alle standen zoemen. Terwijl de hoogte regeling wel gewoon werkt. Zitten ook geen LED lampen of andere imitaties lampen in gewoon halogeen.

Iemand enige idee wat het kan zijn? Ik zal sowieso aankomende week even contact opnemen met de garage waar de auto vandaan komt.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2021, 17:16
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,795
Default

Wat gebeurt er als je de stekker van het rolwieltje voor je hoogteverstelling er af haalt?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 22-02-2021, 07:34
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Bedankt voor de tip, ga ik straks even proberen. Mocht het probleem nu zijn verholpen kan ik dan er van uit gaan dat de draaiknop defect is. Of zit er nog een regelapparaat tussen waar het probleem ook in kan zitten ?
Reply With Quote
  #4  
Old 22-02-2021, 16:58
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Als ik de schakelaar los koppel is het weg, via de sloop een andere gekregen maar die heeft hetzelfde probleem raar genoeg. Zou die dan ook kapot zijn of toch nog iets anders aan de hand ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum