Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-03-2013, 16:34
Doebie Doebie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 135
Default Vooras en Dempers T1

Hey mensen.

Ik lig zo een beetje te twijfelen voor mijn voorasje te vervangen naar een verlaagd model.Ook heb ik gezien voor versmald en stock... Ik zie echter zoveel dingen verschijnen dat ik de bomen door het bos niet meer heen zie en zou graag de ervaring/mening willen weten van mensen.

Voor mijn T1 pickup heb ik namelijk wel 2 voorkeurs merken. Mijn originele as wil ik zoizo behouden voor het geval ik ooit terug origineel wil.

Optie 1: T2D vooras
Verlaagd & versmald , hierbij zegt men een verhoogde center pin heeft voor meer bodemvrijheid (iemand enig idee over wat dit juist gaat?)
Ook staat er bij voor een goed comfort in combinatie te gaan met dropped spindels?


Optie 2:Creative Engineering vooras
Verlaagd stock
Verlaagd & Versmald

Optie 3: Ander merk? Ervaring?

En wat heb je zoal extra nodig of moet er extra gedaan worden bij een verlaagde en of versmalde vooras?

Nu kan er mij ook iemand zeggen wat het nut is om een vooras te versmallen?
Heb al gehoord dat deze zo goed de baan niet houden (bochtenwerk) doordat je de wielbasis versmald

Ik ga namelijk op 15inch Radar wheels rijden...

En dan voornamelijk de dempers.
Hier heb ik 3 merken gevonden...

KYB
T2D slam shocks (dit lijkt het zelfde te zijn als bugpack?)
Spax

Nu zou ik graag de mening willen weten van mensen die op deze shocks rijden... De spaxen zijn nogal vrij duur maar wel regelbaar in hardheid maar snap geen reet van die lengtes... dus als iemand ook zo lief wil zijn om mij dit uit te klaren dan kan ik in ieder geval verder

Thanks
Reply With Quote
  #2  
Old 01-03-2013, 20:54
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

De vraag is, hoeveel wil je lager.
Misschien zijn verlaagde spindels voldoende??

Ga eens bij volksprojects informeren, goed advies en service.
Kunnen het ook voor je doen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 02-03-2013, 00:52
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

als je op die radars laag wilt moet je minimaal 2"versmallen anders kun je niet laag dan lopen ze in je doglegs aan.
die t2d slamshocks niet kopen ik zou voor spax pf koni gaan die kyb gas dempers zijn veel te stug(vondt ik)

Hoelaag wil je met je bus zou zowiezo dropped spindels pakken en dan kijken of je nog lager wilt en dan een as pakken.
kan je ook een as leveren voor je bus compleet uit nieuw materiaal laat maar weten
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
  #4  
Old 02-03-2013, 17:55
Doebie Doebie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 135
Default

Hallo,

danku voor de info al. Hij gwn laag, liefst het laagst zonder dat ik men wielkassen hoef op te hogen. Banden maat zal vooraan 155/50/15 worden.

Ja spax kwam op 440€ uit voor 4 dempers, Koni is wsh iets goedkoper maar deze moeste aangepast worden... En kYB... door het feit dat deze wat stug zijn verhinderd dit msh dat hij iets teveel door veert waardoor ze alsnog zouden durven aanlopen...

en met alleen spindels vind ik het niet laag genoeg. Grtz.

Heeft een combinatie van spindels en verlaagde vooras een possitieve optie of maakt dit niet veel uit ?

Last edited by Doebie : 02-03-2013 at 18:06.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-03-2013, 18:13
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Verlaagde vooras icm verlaagde spindels kun je hem op je gewenste hoogte zetten.
Iets versmallen van de as doen ze ook dat de banden iets minder snel aanlopen als deze laag staat
Gewoon bij een goed bedrijf even info inwinnen welke hier fulltime mee bezig zijn.
Weet niet of je het ook allemaal zelf wilt gaan monteren
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #6  
Old 02-03-2013, 18:36
Doebie Doebie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 135
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Verlaagde vooras icm verlaagde spindels kun je hem op je gewenste hoogte zetten.
Iets versmallen van de as doen ze ook dat de banden iets minder snel aanlopen als deze laag staat
Gewoon bij een goed bedrijf even info inwinnen welke hier fulltime mee bezig zijn.
Weet niet of je het ook allemaal zelf wilt gaan monteren


Ik monteer en demonteer alles zelf namelijk. Ja ik had hier al dingen over gehoord maar het rare is dat een vriend van my met zijn T1 op originele spindels kyb shocks en gewoon verlaagd asje echt laag hangt. Maar echt ziekelijk laag. Raakt ook nergens en zijn doglegs of wielkassen zijn niet aangepast. Maar oke ik ga maar eens info inwinnen.

dankje
Reply With Quote
  #7  
Old 05-03-2013, 12:59
Udo's Avatar
Udo Udo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 250
Default

Ik zou zeggen bel volksprojects eens, hij kan je echt goed en snel helpen




Zelf heb ik dropped spindels, raterplaatjes en airride dmv 2x 4,5 inch 3 vouws balgen. en een 914/911 stuurhuis... (as heb ik 5 cm versmald, met behoud van de oude torens, en heb de schokbreker positie veranderd)

Ook heb ik er grijze kyb's op..

De bus kan met het wiel op 0.5 cm vast na in de kast. (ga ik niet ophogen want ik zit nu al met me kop tegen het dak aan)

Als ik er 4,5-5,5 bar op zet komt hij 10 cm omhoog

Hoop naar Ninove te kunnen testrijden..
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc

Kreidler SL 1969
Megane CC

Last edited by Udo : 05-03-2013 at 13:01.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum