Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 05-09-2008, 20:17
golf1-gtd's Avatar
golf1-gtd golf1-gtd is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 383
Default

De nieuwe regeling gaat van 22 september a.s. in. Mijn vriendin werkt bij de RDW vandaar dat ik de exacte datum weet. Ook vertelde ze mij dat als je nu een duplicaatcode op je kentekenbewijs hebt, dat deze ook nog op de kentekenplaat moet. Dus voor iedereen die een vervangend kentekenbewijs heeft met duplicaatcode, moeten ook nog vervangende kentekenplaten aanvragen. Bij controle op de weg kan dit problemen opleveren (zelfs boetes) en tevens bij de APK. Groet wim
Reply With Quote
  #42  
Old 06-09-2008, 19:07
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Ok, volgende optie. Heb de originele platen, echter op het kentekenbewijs wel een duplicaatcode...... wat dan? Want ik wil wel graag nieuwe platen, aangezien die aan de voorzijde een aantal keren een trekhaak van dichtbij gezien heeft...


Dat zou geen probleem moeten zijn, je kan je beschadigde plaat gewoon omruilen voor een nieuwe. Volgens mij hoef je daar je kenteken bewijs niet voor te laten zien zelfs, alleen de oude plaat meenemen.
Reply With Quote
  #43  
Old 06-09-2008, 21:32
Sciroccomiepje's Avatar
Sciroccomiepje Sciroccomiepje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 73
Default

Ik heb helaas ook een "1"tje op het kenteken gekregen omdat ze bij de dealer na 10 jaar goedkeuren vonden dat mijn papieren "beschadigd" waren. Kon dus nieuwe papieren aanvragen - anders werd de auto niet goedgekeurd - ik heb me nog verweerd door te zeggen dat hun de enig waren die de papieren in en uit het mapje halen... maar helaas mocht niet baten
Bij ontvangst nieuwe papieren ja hoor "duplicaat code 01"
Flink Balen/ zwaar kl*te
vooral ook omdat de meesten inderdaad denken dat ik een schadebak ofzo iets heb!
hadden ze dit het eerste jaar van keuren maar besloten, had ik nu geen 1 gehad..
Reply With Quote
  #44  
Old 07-09-2008, 08:30
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by golf1-gtd
Bij controle op de weg kan dit problemen opleveren (zelfs boetes) en tevens bij de APK. Groet wim


Raar.....

Desbetreffende auto is afgelopen jaar met een steekproef goedgekeurd, ondanks een duplicaatcode op het kentekenbewijs, maar niet op de platen....
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #45  
Old 07-09-2008, 08:51
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Sciroccomiepje
Ik heb helaas ook een "1"tje op het kenteken gekregen omdat ze bij de dealer na 10 jaar goedkeuren vonden dat mijn papieren "beschadigd" waren. Kon dus nieuwe papieren aanvragen <KNIP>
Bij ontvangst nieuwe papieren ja hoor "duplicaat code 01"
Flink Balen/ zwaar kl*te


Heb je de oude 'beschadigde' papieren wel naar de RDW opgestuurd? Bij vervanging van de papieren krijg je normaliter géén duplicaatcode. Stuur je echter niet álle delen op, dan zien ze het als een incomplete set, en sturen ze je een duplicaatcode 01 op: het oude is niet compleet ingeleverd.


Quote:
Originally Posted by Christiaan
Ok, volgende optie. Heb de originele platen, echter op het kentekenbewijs wel een duplicaatcode...... wat dan? Want ik wil wel graag nieuwe platen, aangezien die aan de voorzijde een aantal keren een trekhaak van dichtbij gezien heeft...

@ Christiaan

Duplicaatcode op het kentekenbewijs, maar de platen zonder 1'tje zijn beschadigd? Bestel nieuwe bij de locale ( bevriende? ) onderdelenboer, en lever de beschadigde in bij het ophalen: Beschadigde platen kun je volgens mij ongelimiteerd omruilen voor onbeschadigde, zolang je de oude platen maar wel inlevert; anders gaat het om vermissing, en krijg je dus wél een 1'tje.

PS: Bevriend ja: Een onderdelenboer kan platen aanvragen, en hij dient de papieren te controleren. Hij dient ook de oude platen in te nemen. Gewoon 'zo' bestellen en de oude, beschadigde niet terug inleveren gaat niet.
Bij een 'bevriende' onderdelenboer hoef je niet 2 keer langs (1 bestellen, 2e keer ophalen); daar hebben garagebedrijven toch óók geen tijd voor.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!

Last edited by sjampoo : 07-09-2008 at 08:55.
Reply With Quote
  #46  
Old 07-09-2008, 13:06
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Klote, mijn platen zijn gestolen... ik had een 1tje, moet ik dus nu voor de complete set papieren & platen met een 2???
geen gezicht natuurlijk...

wel raar, bij de aangifte wilde de politie niet eens weten welke duplicaatcode er op de gestolen platen stonden.. wat hebben ze er dan aan??
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #47  
Old 08-09-2008, 20:23
Sciroccomiepje's Avatar
Sciroccomiepje Sciroccomiepje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Heb je de oude 'beschadigde' papieren wel naar de RDW opgestuurd? Bij vervanging van de papieren krijg je normaliter géén duplicaatcode. Stuur je echter niet álle delen op, dan zien ze het als een incomplete set, en sturen ze je een duplicaatcode 01 op: het oude is niet compleet ingeleverd.


Zijn met alle papieren naar rdw in almelo gegaan, verhaal uitgelegd- zou in orde komen en papieren hoefden we niet in te leveren!?? wisten wij veel...
achteraf wel logisch natuurlijk, maar op dat moment denk je het zal wel..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum