Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-04-2013, 09:10
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default Ik ruik onraad...

Ik interesse vanuit de USA in mijn bus.

1ste mail van hem: still for sale?
Ik: yes still for sale.
2de mail van hem: When last was it serviced, how long have you owned it?? and what's your lowest price for it. I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment... Let me know your price for it .I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for it to be transported to my home in USA, .If possible can you send me some recent picture of the vehicle!

Omdat hij meteen over betalen begint wordt ik achterdochtig... Hij weet niet meer dan de advertentie, heeft er ook niet over dat hij wil komen kijken oid...

Wat vinden jullie hiervan?
Reply With Quote
  #2  
Old 18-04-2013, 09:26
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ten eerste is zijn engels niet echt goed,, dus waarschijnlijk geëmigreerd naar Amerika of gewoon slecht in taal.

Ten tweede, waarom zou hij een bus vanuit Nederland halen? Ik zie juist in Amerika vaak mooie exemplaren staan.
+ in Amerika is hij dan vele malen goedkoper uit.

Ik zie dus ook niet echt zijn voordeel? Gezien hij omgerekend voor hetzelfde geld zo'n ding in z'n eigen land kan kopen + eventueel restauratie..


Dat punt over betalen zit ook wel iets in... Hij weet niets over de staat van de bus? Enkel een paar foto's?
Uit die mail maak ik op dat hij zo snel mogelijk wil kopen..


Ik zou nog even mailcontact houden om te kijken hoe serieus hij is. En voor de export en betaling kun je eventueel misschien een derde inschakelen.
Zodat jij zeker bent van je geld en hij van z'n bus.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 18-04-2013, 09:42
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik kan je nu al 100% verzekeren dat het nep is. Standaard mailtje, standaard meteen over credit card en veilige betalingen beginnen etc.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2013, 10:24
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 709
Default

niet doen idd.
__________________
Golf II '85
It's not an old car, it's a classic!

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #5  
Old 18-04-2013, 11:22
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Hier op het werk identieke mails voor een ford capri van 78
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #6  
Old 18-04-2013, 11:29
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

Ok thanks! Ik vond t ook al verdacht.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-04-2013, 15:09
demonx_- demonx_- is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 162
Default

Het zal wel een Amerikaanse charchant zijn. Sgt. Eric ofzo. Had hetzelfde met de verkoop van mijn vr6 via speurders. Smerige oplichters.
__________________
"'99 Seat Ibiza Cupra2" ::RIP::
"'94 Golf 3 Vr6" :: Sold ::
"'02 Golf 4 V6 4Motion" R32 sleeper.
"'95 Golf 3 GTI 8v " :: Sold ::
"'90 Golf 2 gti g60"
Reply With Quote
  #8  
Old 18-04-2013, 15:15
foxmanvos foxmanvos is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 114
Default

Niet intrappen, zelfde hier met een motorboot.
Ze betalen zogenaamd en zodra de auto weg is dan openen ze een geschil by paypal.
Het geld wordt dan terug gevorderd en ben je je auto en geld kwijt.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-04-2013, 15:38
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Dit is nu toch wel een keer algemeen bekend dat dit nep is?!?

Met alle respect maar als je hier vandaag de dag nog intrapt dan vraag je erom om gen**id te worden.

De regel is vaak als iets te mooi is om waar te zijn dan is het ook te mooi.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-04-2013, 15:43
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Bovendien koopt hij in de US zo'n bus voor onder de 5k
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-04-2013, 19:05
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Bovendien koopt hij in de US zo'n bus voor onder de 5k


Hoho Tjaap, niet zo denigrerend over mijn bus he!

Nog eentje:

Hallo,
Ik gewoon je bericht te lezen over uw advertentie geen probleem voor de prijs en voor dat ik in het buitenland verblijven (Abidjan) als gevolg van het werk is om items en doorverkopen mogelijkheden te kopen om andere landen aan schot winst, zal ik waardeer meer details over de aankondiging om me gerust te stellen van zijn goede stroom op de betaling methode die ik stel voor dat je betalen met:
- Kassier (Volledige naam van de uitkering, gevolgd door het afleveradres van de controle, telefoonnummer jaren vergeten stemmen vaste prijs).
- Bankoverschrijving (volledige naam van de rekeninghouder; Uw adres, rekeningnummer, IBAN, BIC code, naam en adres van uw bank en niet te vergeten uw telefoonnummer in en bevestig me de prijs, zodat u geen enkele fout).
Maak je geen zorgen over het herstel want als je eenmaal hebt ontvangen het geld in je handen zal ik contact met u op om een ​​dag te kiezen wanneer ik een expediteur sturen voor het herstellen van uw domicilieadres, alle kosten van vervoer zijn in mijn zorg .
Bedankt aan mijn e-mail te reageren op mijn interesse hecht aan uw advertentie.
Met vriendelijke groet
Reply With Quote
  #12  
Old 18-04-2013, 20:16
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Ik heb mijn bmw in 2004 bijna verkocht aan een engelsman

Hij moest voor zijn werk regelmatig in nl zijn en wou daarom een nl auto in hoek van holland hebben staan.
Hij had zijn Nederlandse vriend een cheque gegeven van 5000 pond, dat was 1000 pond te veel maar dat kon ik wel terugstorten naar zijn rekeningnummer.
De Nederlandse vriend zou de auto dan overschrijven en meenemen.

Ik had toen nog nooit van dit soort praktijken gehoord en begon het pas verdacht te vinden toen ik de 1000 pond wel terug kon storten...
Reply With Quote
  #13  
Old 18-04-2013, 20:26
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Je moest eens weten hoeveel ik al van dit soort mail gehad heb.
Allemaal nep...nigereaanse oplichters zijn t.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-04-2013, 21:37
cabapolo cabapolo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 95
Default

Quote:
Originally Posted by HotWheels
Hoho Tjaap, niet zo denigrerend over mijn bus he!

Nog eentje:

Hallo,
Ik gewoon je bericht te lezen over uw advertentie geen probleem voor de prijs en voor dat ik in het buitenland verblijven (Abidjan) als gevolg van het werk is om items en doorverkopen mogelijkheden te kopen om andere landen aan schot winst, zal ik waardeer meer details over de aankondiging om me gerust te stellen van zijn goede stroom op de betaling methode die ik stel voor dat je betalen met:
- Kassier (Volledige naam van de uitkering, gevolgd door het afleveradres van de controle, telefoonnummer jaren vergeten stemmen vaste prijs).
- Bankoverschrijving (volledige naam van de rekeninghouder; Uw adres, rekeningnummer, IBAN, BIC code, naam en adres van uw bank en niet te vergeten uw telefoonnummer in en bevestig me de prijs, zodat u geen enkele fout).
Maak je geen zorgen over het herstel want als je eenmaal hebt ontvangen het geld in je handen zal ik contact met u op om een ​​dag te kiezen wanneer ik een expediteur sturen voor het herstellen van uw domicilieadres, alle kosten van vervoer zijn in mijn zorg .
Bedankt aan mijn e-mail te reageren op mijn interesse hecht aan uw advertentie.
Met vriendelijke groet


Bij toeval kwam ik op dit stuk terecht.Ik heb ook nog een mooie(zat gewoon in mijn persoonlijke box die ik hier heb aangemaakt!!);
This message was borne out of my sincere desire to establish a business/mutual relationship with you.I am Mark Ford, the son of Mr Terry Simpson Ford who was murdered by the agents of President Robert Mugabe due to his opposition to the oppressive and exploitative Land reforms Act. You can further read about his death at:http://www.guardian.co.uk/zimbabwe/...,669960,00.html The unbearable pressure from the government forced me and my family out of Zimbabwe into exile in New Zealand and then to London, United Kingdom where we have been living under political asylum for a few years now. Sadly my mother died of cancer some months ago and was buried here in London.
I urgently seek your assistance to withdraw and re-invest my family's servings deposited in a security finance house by my father before he was murdered.
Please include your personal details in your response to marc.ford@aol.co.uk
Further details will be given upon your response.
Thanks and God Bless You,
Mark Ford.


Ik ben hier uiteraard niet op ingegaan.Heb dit mailtje ook aan 1 van de mods doorgestuurd,maar geen reactie op gehad

Last edited by cabapolo : 18-04-2013 at 21:49.
Reply With Quote
  #15  
Old 22-06-2013, 17:47
mk1-madness mk1-madness is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 242
Default

Ik heb ook een dergelijke mail gehad en aangifte gedaan. Ging om een volvo 440.
Reply With Quote
  #16  
Old 22-06-2013, 17:52
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Aangifte ?
Hoe hard zat de agent je uit te lachen?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #17  
Old 22-06-2013, 23:07
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Internetcriminaliteit is een groot probleem, word alleen weinig tot niets aan gedaan. Aangifte doen heeft pas nut als er meer dan 10 aangiftes naar dezelfde persoon zijn gedaan. En dan ook nog alleen in nederland. Meestal komt het niet eens tot vervolging (kijk maar eens programma's als Opgelicht)

Zodra ze direct al over betalingen beginnen (en in het specifiek betalingsmogelijkheden met kopersbescherming zoals paypal en creditcard, net zoals loesje bedrijven als western union bank) weet je al dat het mis is. Simpelweg niet op reageren.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #18  
Old 03-08-2013, 18:47
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

een reactie van een oplichter die op speurders naar auto's speurt en mijn auto wel wilde kopen!!


Bedankt voor uw snelle reactie, en ik ben blij dat je gaf me je laatste aanbod op dit goed als ik koop het item als een geschenk voor mijn vrouw. Momenteel ben ik in het kamp op het moment dat vanwege de aard van mijn werk als militair en nu zijn we op een opdracht en ik het grootste deel van mijn dagen op camp.And ik wil echt de Merchandise een verrassing voor mijn vrouw zo ik zal haar niet laten niets over de Merchandise weten totdat het wordt afgeleverd aan haar. Ik weet zeker dat ze zullen meer dan tevreden met de Merchandise zijn.

Ik wil dat je je paypal rekening sturen voor de betaling en ik aandringen op paypal omdat ik geen toegang tot mijn bankrekening online hebben zoals ik heb geen internet bankieren, maar ik kan betalen van mijn paypal rekening, zoals ik heb mijn bankrekening die eraan verbonden zijn, zal ik u mij uw naam en het paypal e-mailadres te geven zodat ik kan de betalingen zo snel mogelijk te maken voor het item en dan als je nog niet paypal account hebt. Het is heel eenvoudig in te stellen, gaat u naar www.paypal.nl en het op te zetten, en nadat u het hebt ingesteld zal ik alleen uw naam en het e-mailadres dat u gebruikt voor registratie bij PayPal nodig om zo stuur het geld door.

Bedankt en als u een overschrijving voorkeur voor de betaling, kunt u ook uw bank gegevens te verzenden me voor de overdracht:

Naam van de bank:
Rekeningnummer:
Uw volledige naam:
SWIFT:
IBAN:

Ik heb een pick up agent die zal komen en het item te halen nadat ik de betaling heb gedaan.
dank
Reply With Quote
  #19  
Old 03-08-2013, 18:49
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

En dit stuurde ik terug en heb niets meer vernomen van deze teringhond


Jij maakt geld over via PayPal, laat vervolgens die auto ophalen en dient dan een claim in bij PayPal dat ik niet geleverd hebt. Dat kan ik niet bewijzen, dus mijn auto kwijt.

Waarom zou jij extra kosten maken om een auto in Nederland te kopen? Hebben ze daar geen auto's of koopjes?
Reply With Quote
  #20  
Old 04-08-2013, 09:43
Romar's Avatar
Romar Romar is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 600
Default

Schooiers!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum