Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-07-2017, 20:04
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default Semi slicks ???

Hallo ,

Voor me corrado (trackday build ) ben ik aan het kijken naar een set straat legale semi slicks ... Maar heb totaal geen ervaring met semi slicks wie kan me wat meer info geven ?

Volgende merken heb ik al bekeken en zet ze even in een lijstje van wat me aanspreekt .

Yokohama advan ( daar gaat me voorkeur naar uit )
Toyo r1r
Toyo r888(enkel erg duur )

Maar kent iemand de nangkang semi slicks en federal ???

Ik hoor het graag
Reply With Quote
  #2  
Old 27-07-2017, 20:10
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Kennis van me heeft federal, heel erg goed,
Ikzelf rij op r1r, heel goed voor ook nog straat gebruik,en zeker niet te vergelijken met een normale straatband
Die advans wil ik ook eens proberen
__________________
G60 is in my DNA
Reply With Quote
  #3  
Old 27-07-2017, 20:25
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by obimaster
Kennis van me heeft federal, heel erg goed,
Ikzelf rij op r1r, heel goed voor ook nog straat gebruik,en zeker niet te vergelijken met een normale straatband
Die advans wil ik ook eens proberen


De advans staat momenteel goedkoper dan de goedkoopste r1r vandaar dat ik ze wel zou durven aanschaffen
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2017, 10:17
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Als het een full-track auto wordt(dus niet een daily die af en toe op straat uitgelaten wordt) kun je beter kijken naar de TW waarde(hoe hard of hoe zacht een band is). De Federal 595 RS-R zijn vrij hard(TW140), gaan hierdoor langer mee, maar geven ook net iets minder grip..
De Nankang NS-2R is een goed betaalbare, zachtere compound(TW80) band met meer grip..
Mijn advies: kijk eens bij de Interstate IST80, gelijk aan de NS2-R maar nog iets goedkoper, en straat-legaal(dus je kunt ook gewoon nog naar het circuit rijden met deze banden)

Kijk wel ff goed naar welke maat je neemt(ivm wang-hoogte) en altijd de luchtdruk in de band checken, koud en warm..
Reply With Quote
  #5  
Old 28-07-2017, 16:45
nickster nickster is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 78
Default

Heb je meer grip met deze type banden, ik bedoel minder wheelspin.
Kun je met deze banden op een voorwiel aangedreven met meer vermogen rond rijden, voordat ie gaat spinnen?
Reply With Quote
  #6  
Old 28-07-2017, 17:54
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Als het een full-track auto wordt(dus niet een daily die af en toe op straat uitgelaten wordt) kun je beter kijken naar de TW waarde(hoe hard of hoe zacht een band is). De Federal 595 RS-R zijn vrij hard(TW140), gaan hierdoor langer mee, maar geven ook net iets minder grip..
De Nankang NS-2R is een goed betaalbare, zachtere compound(TW80) band met meer grip..
Mijn advies: kijk eens bij de Interstate IST80, gelijk aan de NS2-R maar nog iets goedkoper, en straat-legaal(dus je kunt ook gewoon nog naar het circuit rijden met deze banden)

Kijk wel ff goed naar welke maat je neemt(ivm wang-hoogte) en altijd de luchtdruk in de band checken, koud en warm..


Wagen wordt een straat legale track car op 16" 205/45/16 dus heb ik echtwel straat legale semi slicks nodig
Reply With Quote
  #7  
Old 28-07-2017, 20:59
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

Ja semi is dag ennacht verschil tegenover normale banden
Scirocco ik raad je r1r aan
__________________
G60 is in my DNA
Reply With Quote
  #8  
Old 29-07-2017, 09:02
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
Wagen wordt een straat legale track car op 16" 205/45/16 dus heb ik echtwel straat legale semi slicks nodig


Hoeveel straat-km's verwacht je er mee te maken, en onder welke weers-omstandigheden?
De Interstate IST80 lijkt mij toch je beste keuze, de Toyo R1R is denk ik te hard voor je, leuke straat-band maar niet voor het betere circuit-werk, terwijl de IST80 heel goed presteerd op het circuit, en ook nog prima op de straat werkt.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-07-2017, 11:14
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Hoeveel straat-km's verwacht je er mee te maken, en onder welke weers-omstandigheden?
De Interstate IST80 lijkt mij toch je beste keuze, de Toyo R1R is denk ik te hard voor je, leuke straat-band maar niet voor het betere circuit-werk, terwijl de IST80 heel goed presteerd op het circuit, en ook nog prima op de straat werkt.


heel veel straat km zal ik vast niet maken , zal eerder voor wat afstelwerk worden of gewoon om eens wat te toeren , ik rij nooit in de regen vandaar de semi slicks
Reply With Quote
  #10  
Old 29-07-2017, 17:43
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

de kogel door de kerk , toch maar voor de yokohama advan neveo gegaan , benieuwd hoe ze gaan rijen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum