Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-07-2018, 17:43
hansd-golf2 hansd-golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 15
Default Oliedruklampje 2.4D AAB (Multivan/camper)OPGELOST

Hallo allemaal,

Ik heb iets geks. Ik heb een vastgelopen motor vervangen voor andere goede. Alles prima maar nu knippert het olielampje terwijl er zat oliedruk is.
Er zitten 2 oliedruk-schakelaars op die ik beiden vervangen heb....

Komt ie:
Bovenste schakelaar, (grijs) met gele draad naar draadboom. Schakeldruk 0.75 to 1.05 bar, standaard is ie open. (dus sluiter)
Onderste schakelaar, (zwart) met blauwe draad naar draadboom. Schakeldruk 1.2 tot 1.6 bar, standaard is ie open (dus sluiter)

Olielampje knippert dus. Als ik beide draden eraf haal dan is het olielampje uit. Dat lijkt mij niet de bedoeling, toch!?

Beide schakelaars schakelen bij lopende motor (naar aarde) dus werken.
De gele draad (bovenste) schakelaar heeft geen enkele invloed. Met alleen de gele draad aangesloten of los is olielampje uit.

De blauwe draad direct aan massa leggen of op de schakelaar prikken laat meteen het lampje weer knipperen.

Ik weet het echt niet meer. Wat zou er nou toch mis kunnen zijn.

Bedankt voor jullie tijd.

Hans
----------------------------------------------------
Opgelost.

Ik werd volledig in de war gebracht door de sensoren en draden zoals op het oude blok.

De bovenste drukschakelaar was dus niet goed. Die moet standaard DICHT zijn ipv open. Het heeft op de oude motor dus niet goed gezeten en dus is de buzzer nooit afgegaan bij te lage druk en is (veel te weinig olie/lekkage) het blok uiteindelijk vastgelopen.

-------------------------------------------------------------------

Last edited by hansd-golf2 : 16-07-2018 at 13:32. Reason: Opgelost
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum