Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 3 (fastback, notchback, squareback)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-08-2011, 18:48
caddy ron caddy ron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 383
Default notchback 1973

Ik heb 2 weken geleden een notchback gekocht, bekent hier op de site. Super wagen maar 1 nadeel er is iets met de motor.
De motor is een keer erg warm geworden doordat de koelkleppen dicht hebben gestaan. Wat zijn de meest voorkomende gevolgen hiervan????
Als de motor warm draait is er geen vermogen meer en rijd dus voor de meter niet, dus mijn vraag is of de schade onherstelbaar is aan de kop of cilinders of kan het meevallen, of toch beter een andere motor erin leggen.
Dit is voor mij de eerste luchtgekoelde auto. Ik sleutel wel al 10 jaar aan auto's en voornamelijk golf 1 dus ben wel goed in sleutelen aan waterkokers. Dit luchtgekoelde is dus eigenlijk nieuw voor mij en ben mij er meer in gaan verdiepen.
Ik wacht eens af als hij hier staat en dan ga ik eens op onderzoek uit, maar tips zijn zeker welkom.
Groetjes Ron




[IMG]http://i255.photobucket.com/albums/hh151/caddyron/2011-08-0[IMG]

Reply With Quote
  #2  
Old 26-09-2011, 14:29
VKM's Avatar
VKM VKM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 222
Default

Al wat meer bekend over het warmlopen ?

Schitterende wagen trouwens zo`n ponton !
Reply With Quote
  #3  
Old 26-09-2011, 14:51
caddy ron caddy ron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 383
Default

Tja, ik moest eigenlijk weer eens updaten, maar zit beetje in de dip. Motor heb ik vervangen door een andere, maar ook deze is slecht en heeft weinig compressie, zal binnenkort wel nog even updaten, even weer wat energie krijgen, maar komt goed. Ben wel blij met de ponton.
Groetjes Ron
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum