Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 07-01-2008, 21:13
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

10cm lijkt me voldoende trouwens

Dus even voor de volledigheid; op wat voor manier je ook gaan verlagen, de dempers/brekers moeten ook vervangen worden door kortere..?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #22  
Old 07-01-2008, 21:32
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
10cm lijkt me voldoende trouwens

Dus even voor de volledigheid; op wat voor manier je ook gaan verlagen, de dempers/brekers moeten ook vervangen worden door kortere..?


Vaak wel, maar hangt af van hoever je hem wilt laten zakken. Vaak zijn wat stuggere dempers ook welkom.
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #23  
Old 07-01-2008, 22:40
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

LOL, kreeg ineens een flashback Jens Weet wel dat het niet tegen mij was hoor, was misschien een smiley vergeten...

Toch heb ik geen slechte ervaring met Pumas, als je ze aanpakt zoals beschreven....
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #24  
Old 08-01-2008, 08:21
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

ik had er ook een puma as onder onder, en dat ding was ook krom, kwaliteit is gewoon minder idd. het beste kun je, je eigen as verlagen en dat is niet al te veel werk.
Reply With Quote
  #25  
Old 08-01-2008, 08:23
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
10cm lijkt me voldoende trouwens

Dus even voor de volledigheid; op wat voor manier je ook gaan verlagen, de dempers/brekers moeten ook vervangen worden door kortere..?

als je een laag bandje neemt met dropped spindels, zou je uit de voeten kunnen met de originele schokbrekers.
Mits ze nog een beetje naar behoren werken.
bij alleen een verlaagde as, altijd kortere schokbrekers.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #26  
Old 08-01-2008, 10:28
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

heeft iemand wat meer foto's van oude kevers die alleen zijn verlaagt met droped spindels
Reply With Quote
  #27  
Old 08-01-2008, 12:27
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

heb contact gehad met martijn van aircooled.. k ga eerst voor droped spindels en achter 1 tandje. In de toekomst komt er een versmalde as onder
Reply With Quote
  #28  
Old 09-01-2008, 15:01
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Een combinatie van een versmalde verstelbare vooras met verlaagde spindels is natuurlijk helemaal super!
Hangt er ook een beetje af of je nog andere wielen gaat monteren.
Kevertje kan het iig wel hebben


__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #29  
Old 09-01-2008, 17:13
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

In de toekomst wil ik wel andere wielen.. brm 5 gaats of enkei 5spoke. Dit meeting jaar blijven de standaart wielen er onder.. ik ben ze nu opnieuw aan t spuiten in 2 kleuren.
Reply With Quote
  #30  
Old 09-01-2008, 20:32
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Ja smallere as moet ook ... ik kijk nu rond voor een verlaging.. mijn budget kan nu alleen dropped spindels hebben.. nog geen smallere as vind t alleen minder dat de voorwielen zo naar buiten komen. oja zijn smartbanden echt een must?? ivm sturen?
Reply With Quote
  #31  
Old 09-01-2008, 20:35
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Ja smallere as moet ook ... ik kijk nu rond voor een verlaging.. mijn budget kan nu alleen dropped spindels hebben.. nog geen smallere as vind t alleen minder dat de voorwielen zo naar buiten komen. oja zijn smartbanden echt een must?? ivm sturen?



Zat even te zoeken op t forum en vond deze vette kever..



Zo werd hij met dropped spindels.. hoe is hij dan verlaagt op de foto hierboven?

Reply With Quote
  #32  
Old 09-01-2008, 22:23
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Zat even te zoeken op t forum en vond deze vette kever..



Zo werd hij met dropped spindels.. hoe is hij dan verlaagt op de foto hierboven?



als ik jou was, zou ik eerst voor verlaagde as gaan. kun je zelf heel eenvoudig maken. staan zelfs nog bundbolzen asjes op marktplaats dia al verlaagd of verlaagd en al versmald zijn.

reken erop dat als je smartbanden en een verlaagde as neemt al een heel eind omlaag gaat. als je dan ook nog een dropped spindels neemt, leg je de as compleet op de grond. de onderkant van de shokdempertorens en de adjusters zullen dan over de grond gaan, waardoor je, na mijn mening de boel kapot rijdt( je moet het er voor over hebben. als je echt laag wilt gaan, moet je compleet zelf een as maken of 1 kopen.

zie foto hieronder. dit is een mooie oplossing als je echt laag wilt. adjuster aan de voorkant zodat ze niet over de grond gaan en geen schokdempertorens. dezelfde assen worden ook wel verkocht met schokdempertorens. scheelt je toch zo'n 2 cm meer bodemspeling.




de witte kever hierboven, vindt ik persoonlijk heel netjes. ik ben geen man van dat versmallen. ik denk dat deze een verlaagde as (niet versmald) heeft en dus (zoals al wordt vernoemt in de tekst) met dropped spindels. maar op deze foto heeft ie nog geen smartbanden en daarmee zou die dus nog lager komen. correct me if i'm wrong.

Ik reed zelf ook met een verlaagde as en dropped spindels en smartbanden 135/70. ik moest de auto omhoog zetten omdat hij op de grond lag. hij kon dus veel lager, maar daarmee viel niet te rijden omdat de adjusters en de onderkant van de schokdempertorens over de grond gingen. de kever is zeker vergeleken met andere kevers niet laag, maar ik raakte nog van alles en ook de bandenbak raakte de drempels. nu zou je best erg laag kunnen gaan, maar dan moet je alleen een weg uitstippelen die niet al te veel drempels heeft en die had ik in overvloed. persoonlijk vond ik het ook erg zonde van de kever.
zeker als je zo'n mooie hebt als de jouwe. maar zoals ik zei, je moet het er voor over hebben. nog een plaatje van me kefah



Last edited by levis : 09-01-2008 at 22:38.
Reply With Quote
  #33  
Old 09-01-2008, 23:11
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Dit is mij verteld: zonder dropped spindels is de vering slechter,en komen de wielen naar voren tegen de koplamp potten aan.

Ik wil mijn kever graag zo als hieronder.. dus wat te doen.. alleen een verlaagde as?





Ja jou kever ligt ook mooi laag ja. ik wil zeker niet een super laag ding zoals je vaak ziet.
Reply With Quote
  #34  
Old 09-01-2008, 23:17
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Ik ou een vertelbaar asje maken, dan kan je hem zo zetten als je zlef wilt, anders zit je vast aan de spindles.
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #35  
Old 10-01-2008, 00:11
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Quote:
Originally Posted by levis
reken erop dat als je smartbanden en een verlaagde as neemt al een heel eind omlaag gaat. als je dan ook nog een dropped spindels neemt, leg je de as compleet op de grond.

Tis natuurlijk niet zo dat als je een verstelbare as hebt dat je die op z'n laagst moet zetten.
Voordeel van een verlaagde as i.c.m. spindels is dat als je de verlaging van de
spindels net niet laag genoeg vind je de as maar een klein beetje hoeft te verstellen en je nog steeds je veercomfort behoud!

ff hoeren met mijn eigen auto
(versmalde verlaagde as met verlaagde spindels):


__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #36  
Old 10-01-2008, 07:29
WorkingClass's Avatar
WorkingClass WorkingClass is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 210
Default

Ik heb een stapel met 5,5 inch assen gemaakt deze zijn verkrijgbaar via aircooled...check ff deze thread voor meer info

kliker de klik naar de thread

mooie kever trouwens
__________________
'59 T1 Panel

www.Workingclass.nl
Reply With Quote
  #37  
Old 10-01-2008, 08:03
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Tis natuurlijk niet zo dat als je een verstelbare as hebt dat je die op z'n laagst moet zetten.

Voordeel van een verlaagde as i.c.m. spindels is dat als je de verlaging van de spindels net niet laag genoeg vind je de as maar een klein beetje hoeft te verstellen en je nog steeds je veercomfort behoud!



klopt, daarom neem ik ook dropped spindels en een verlaagde as. maar wou reacties als "veercomfort is voor pussies" vermijden

het rijdt idd wel lekker, een beetje veerweg.
Reply With Quote
  #38  
Old 10-01-2008, 09:13
danielle's Avatar
danielle danielle is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,080
Send a message via MSN to danielle
Default

Mijn ovaal is voor verlaagd met een verstelbare vooras. En nieuwe schokbrekers eronder. En heb best nog een klein beetje vering, in ieder geval genoeg om lekker te blijven rijden. Tevens andere banden voor en achter.... en zal ik dan ook maar ff plaatsen... Voorras is gemaakt door Bussie komt zo, hij heeft ook mijn kever verlaagd!

__________________
Kever Club Nederland Regio Zuid-Holland
www.keverclubzh.nl
Reply With Quote
  #39  
Old 10-01-2008, 13:01
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

wat kost een verlaagde vooras dan en wat heb je er allemaal bij nodig.. schokbrekers bijv.?? en loopt er dan niets aan(met smartbanden)

Last edited by Soumensch : 10-01-2008 at 13:04.
Reply With Quote
  #40  
Old 10-01-2008, 13:08
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

nee, loopt niks aan met smartbanden. ook al is ie niet versmald. mocht je zoals je zei, andere velgen in de toekomst gaan monteren, zal ik voor een versmalde as gaan. wat ze kosten, geen idee?

persoonlijk vind ik dit ook mooi.

4 inch versmald en verlaagd en dropped spindels met empi 5 spokes met smartbanden 145/65



Last edited by Beetlefreak : 26-03-2008 at 00:36.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum