Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Autosport
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #441  
Old 09-02-2020, 14:20
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

Echt een topdag gehad gister. Het weer zat de hele dag mee, hooguit paar druppeltjes gehad tussen de sessies door. De nieuwe laag asfalt op het circuit is echt superstrak, ik hoop dat Zandvoort dit ook voor elkaar krijgt.

4 sessies gedaan, voorgenomen om in de eerste sessie weer rustig op te bouwen, maar in rondje 3 (dus 2e snelle rondje, 1e rondje rustig opwarmen) al een 2.09 neergezet, terwijl mijn pr 2.11 was.

Vrijdagmiddag van huis weg gegaan, omdat we een weekend in een huisje zaten bij Lauwersoog met mijn ouders en zusje.







Mijn pa is zaterdag mee geweest omdat hij het stiekem toch wel heel leuk vind.

Eerste sessie stond ik opgesteld achter wat leuks.







Heb hem nog redelijk lang in het zicht gehad ook, met andere woorden, de bestuurder kon of wou niet echt hard rijden, en alle respect daarvoor, zoiets wil je wel graag heel houden lijkt mij.

Maar de auto liep echt als een trein, hoe het kan, geen idee, maar ik stond er versteld van. Elke sessie onder de 2.10 gereden, vrij constant ook, met een beste tijd van 2.06.

Hier de video met 80 kg ballast.

__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #442  
Old 09-05-2020, 21:40
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

Yes, 16 mei mogen we weer. Gelijk tickets besteld. Ik moet nog wel wat kleine elektrische dingetjes oplossen, en de auto moet nog uitgelijnd worden, maar moet allemaal goed komen.
Ik ben enorm benieuwd naar de nieuwe baan natuurlijk, maar ook naar de Roll center correctie die ik heb geplaatst op de Clio.
Hopen dat alles goed vast zit , en ik gewoon lekker kan rijden.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #443  
Old 10-05-2020, 08:49
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

Misschien dat ik ook even om de hoek ga kijken. Ben wel benieuwd naar de kom bocht en hoe het er nu allemaal uit ziet.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #444  
Old 10-05-2020, 08:55
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

Je mag alleen de paddock op als je ingeschreven staat, en je mag maar 1 begeleider mee.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #445  
Old 10-05-2020, 12:52
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

O das wel weer jammer.... dat wordt voor mij niks dus..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #446  
Old 10-05-2020, 15:32
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

Ik denk ik zeg het maar even, voordat je vanuit Friesland die kant op rijdt.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #447  
Old 10-05-2020, 20:11
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Ik denk ik zeg het maar even, voordat je vanuit Friesland die kant op rijdt.


Ja jung, superbedankt dat je het even gemeld hebt. Ik was er niet van op de hoogte.. Op de site staat het misschien wel? Maar daar kijk ik normaal niet zo snel op.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #448  
Old 16-05-2020, 19:34
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

Naar Zandvoort geweest vandaag, en kort gezegd, echt een topdag gehad.





Mijn vrouw is mee geweest. Vanwege Corona waren er verschillende protocollen om te volgen, maar niets storends.


De eerste sessie wou ik het gewoon even wat rustig aan doen om weer te wennen aan de auto, en zeker te zijn dat alles goed zat. Omdat er overal nieuwe curbs enzo waren, waren al mijn rempunten weg. Eigenlijk ook geen aandacht meer aan geschonken omdat de baan toch wel wat anders was, en ik de voorwielophanging best wel gewijzigd had. Gevolg was wel dat elk rondje anders was.


De camera had helaas besloten om zonder geluid op te gaan nemen, dus ik heb niet echt beeldmateriaal.

Al met al een hele leuke dag gehad. Het was wel druk, maar totaal niet storend. Vroeger kon ik me echt doodergeren aan die gasten die je niet voorbij willen laten als je achterop komt rijden, maar tegenwoordig begin ik dat steeds leuker te vinden.
Ik heb mijn persoonlijk beste tijd verbeterd van 2.12 naar 2.09, en ik ben buitenom gereden bij een BMW M4 in de laatste kombocht.


__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #449  
Old 16-05-2020, 19:49
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

Zag trouwens ook nog een Golf voorbij komen met een Volksforum.com stikker, maar weet eerlijk gezegd niet meer hoe de Golf er uit zag, en iemand anders in een zilveren Golf 5 met gouden accenten stak zijn hand op naar mij, iemand van hier?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #450  
Old 17-05-2020, 20:58
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Zag trouwens ook nog een Golf voorbij komen met een Volksforum.com stikker, maar weet eerlijk gezegd niet meer hoe de Golf er uit zag, en iemand anders in een zilveren Golf 5 met gouden accenten stak zijn hand op naar mij, iemand van hier?

Golf3 GTI met VF stickers is van Gijs.
Die stickers hadden we over op Volksdub een aantal jaar terug. En Gijs besteed zijn tijd liever aan sleutelen en rijden dan aan het afkrabben van stickers
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #451  
Old 26-05-2020, 12:02
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,040
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
...en ik ben buitenom gereden bij een BMW M4 in de laatste kombocht.


Dit soort dingen is het toch om te doen he, geweldig
Reply With Quote
  #452  
Old 27-05-2020, 09:03
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Dit soort dingen is het toch om te doen he, geweldig


Ja en nee. Wel leuk natuurlijk, maar je weet dat de auto op zich veel sneller is dan die van mij, dus dat betekent dat de bestuurder het of rustig aan doet, wat begrijpelijk is, of hij is gewoon een onervaren circuitrijder.
Tegenovergesteld heb ik een hele sessie achter een 106'je aangezeten, waarbij ik op de rechte stukken ook niet inliep.
Als je dit soort auto's/bestuurders voorbij gaat geeft natuurlijk veel meer voldoening.

In ieder geval, zaterdag weer naar Assen.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #453  
Old 28-05-2020, 09:07
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,040
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Ja en nee. Wel leuk natuurlijk, maar je weet dat de auto op zich veel sneller is dan die van mij, dus dat betekent dat de bestuurder het of rustig aan doet, wat begrijpelijk is, of hij is gewoon een onervaren circuitrijder.
Tegenovergesteld heb ik een hele sessie achter een 106'je aangezeten, waarbij ik op de rechte stukken ook niet inliep.
Als je dit soort auto's/bestuurders voorbij gaat geeft natuurlijk veel meer voldoening.

In ieder geval, zaterdag weer naar Assen.


Ja dat is ook waar!

Top, ik ga maandag naar Zandvoort!
Reply With Quote
  #454  
Old 28-05-2020, 10:44
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

De auto is er klaar voor? Graag een verslag hier of in je topic. 😉
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #455  
Old 29-05-2020, 21:54
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,040
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
De auto is er klaar voor? Graag een verslag hier of in je topic. 😉


Jup! Komt goed, ik update zometeen mijn topic sowieso weer even ;-)
Reply With Quote
  #456  
Old 31-05-2020, 17:47
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

Weer een leuke dag gehad op Assen gisteren. De auto deed het weer goed, en kan op zich zo weer mee naar de volgend trackday.
4 sessies gedaan. Ondanks dat de sessies waren volgeboekt, had ik toch enorm veel ruimte op de baan. Enige wat me een beetje tegen staat is dat ik niet in de buurt kwam van mijn vorige tijden, ik heb een 2.09 kunnen noteren als snelste tijd, wat nog steeds niet slecht is volgens mij. Al met al een topdag gehad, ik bedoel als je in de auto zit, en denkt, man wat is dit toch vet, terwijl je hard en laat op de bochten aan remt, en ze mooi aan snijdt, dan heb je toch de juiste hobby uit gezocht of niet?

__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #457  
Old 02-06-2020, 09:36
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
ik bedoel als je in de auto zit, en denkt, man wat is dit toch vet, terwijl je hard en laat op de bochten aan remt, en ze mooi aan snijdt, dan heb je toch de juiste hobby uit gezocht of niet?


Ja absoluut kerel !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #458  
Old 02-06-2020, 22:54
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,040
Default

haha zeker weten!



Ik heb afgelopen maandag ook eindelijk weer gereden op het vernieuwde Zandvoort!

Het weer was super, droog, rond de 22 graden, lekker warm, maar niet te heet.
Goed om te kijken of alle temperaturen goed blijven en met name van de remmen. Daarover gesproken, heb nu geperforeerde schijven, ziet er ook wel lekker uit:



Aldaar kreeg ik toch weer een dosis gezonde spanning, hoe zou de golf rijden met de nieuwe sper op hoge snelheid? Kan ik, nu het sper zo aan het stuur trekt, de golf nog goed corrigeren bij een glijpartij?

Wachten totdat je mag..



Na een aantal rustige rondes gereden te hebben, kon het gas erop en kon je goed merken dat de sper zijn werk deed!
Je kan nu heel vroeg in de bocht al vol op het gas en de sper trekt je zo de hele bocht door, echt geweldig!

Met aanremmen en insturen is het wel wennen, want bij insturen is er wel meer onderstuur. Ik heb het gevoel dat aanremmen ook een stukje beter gaat/harder kan, maar dat je wel echt pas kan insturen als je de rem loslaat. Dus dat je niet de bocht inremt. Maar dat is nog een beetje meer proberen/aanvoelen.

Heb weinig vrije rondjes kunnen rijden maar heb toch een 2:04.35 kunnen rijden waar ik zeer tevreden mee ben! Kan zeker nog omlaag door het fijnslijpen van de skills van de chauffeur

Hier de video! met nog een mooi spannend sideways momentje rond 22:43

https://www.youtube.com/watch?v=jDk...ature=emb_title



Het is echt nog heel erg wennen want het rijdt echt totaal anders, de golf is ook iets minder te sturen d.m.v. het gas. Tevens is het bij hobbels/hoogtewisselingen links/rechts echt 2 handen aan het stuur want hij wil echt van links naar rechts! Bijvoorbeeld bij de laatste bocht, de kombocht, als de baan dan weer overgaat naar horizontaal zie je in het filmpje ook dat ik echt aan het stuur moet werken om de golf rechtdoor te krijgen. Ik had toevallig nog gesproken met een vrouw die ook in een golf 1 met sper racet, en die had hetzelfde ervaren, dus het zal wel enigzins zo horen met een sper.
Maar je merkt wel dat de golf het nodig had, hij voelt nu nog strakker/racy-er aan en je voelt echt dat ie wil, maar het is ook een handvol om mee te rijden!




De nieuwe koelleidingen naar de remmen en/of de extra veer in het pedaal deden zijn werk ook goed , want had geen enkel probleem meer met de remmen. Moet wel zeggen dat ik ze niet zo langdurig zwaar belast heb als in Assen, omdat er echt heel veel rode vlaggen zijn geweest, ik heb denk ik maar een uur van de 2 geboekte uren gereden

Maar dat mocht de pret niet drukken want de golf heeft het perfect gedaan en had geen enkel probleem! (Ok op de wegklappende spiegels op hoge snelheid na, ga ik fixxen!) En heb weer leuk wat dikke auto's kunnen plagen

Op naar de volgende trackday!



Last edited by knarfmk1 : 03-06-2020 at 09:04.
Reply With Quote
  #459  
Old 23-06-2020, 21:12
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 831
Default

Gister weer naar Zandvoort geweest. Ik heb weinig te sleutelen/upgraden aan de Clio op het moment, dus mooi rijden er mee.

3 sessies gedaan, eigenlijk 1 te weinig, maar ik had vandaag ochtenddienst, en wou niet al te laat weer thuis zijn.

Mijn pr verbeterd naar 2.08, ultimate lap volgens Racechrono zit zelfs op 2.06, en dat had er ook wel in gezeten, als ik een vrij rondje had gehad. Maar weer zeer tevreden over de performance van de auto, en lijkt wel of mijn eigen rijden ook steeds beter wordt.

__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #460  
Old 24-06-2020, 15:01
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,040
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Gister weer naar Zandvoort geweest. Ik heb weinig te sleutelen/upgraden aan de Clio op het moment, dus mooi rijden er mee.

3 sessies gedaan, eigenlijk 1 te weinig, maar ik had vandaag ochtenddienst, en wou niet al te laat weer thuis zijn.

Mijn pr verbeterd naar 2.08, ultimate lap volgens Racechrono zit zelfs op 2.06, en dat had er ook wel in gezeten, als ik een vrij rondje had gehad. Maar weer zeer tevreden over de performance van de auto, en lijkt wel of mijn eigen rijden ook steeds beter wordt.



Hij gaat lekker! Hij is zeker vrij hard afgeveerd of niet? lijkt of ie af en toe een beetje stuitert.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum