Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-02-2014, 10:59
Monstel Monstel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 2
Default Radio aansluiting LUPO

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een LUPO 3L uit 2000. Ik wil de autoradio vervangen door een nieuwe, echter, het blijkt dat de nieuwe radio nooit meer uitgaat. De VW connector van de LUPO blijkt geen over het contact geschakelde draad te hebben. We zit er een draad die schakelt tussen 12 bij contact aan en 9 V bij contact uit.

Ik wil daarom een geschakelde draad trekken vanaf de zekeringen kast. Heeft iemand een overzicht van welke zekering wat doet? Zijn er alternatieven die gemakkelijker zijn?

Alvast bedankt.

Monstel
Reply With Quote
  #2  
Old 02-02-2014, 15:16
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Hopelijk heb je hier wat aan:

Quote:
radio aansluiting lupo geschakelde plus
Berichtdoor timotiemessen » 8 maart 2013 12:34:36

Beste leden,

Ik heb een radio ( kaliber ) geplaatst in mijn lupo. Ik liep toen tegen het probleem aan dat deze niet uitschakelde via het contactslot. Even bij de autoboer een iso verlengstukje gehaald om niet in de orginele bekabeling te knipper en de rode en de gele draad omgedraaid. Zo allse voor elkaar dacht ik. radio ging netjes uit bij het verwijderen van de sleutel en de zenders bleven in het geheugen. Klaar dacht ik. Totdat ik savonds de hond uit ging laten en zag dat het display nog branden, welliswaar niet met de cijfertjes en letters maar enkel en alleen de blacklight van het display. Volgende dag accu leeg

Ik de dealer gebeld en de plaatselijke hifi boer en die vertelde mij dat ik een geschakelde plus moest trekken vanaf de zekeringskast omdat de lupo geen geschakelde plus zou hebben. Dit vond ik opmerkelijk omdat de radio zich wel uitschakelde bij het verwijderen van de sleutel maar blijkbaar bleef hij in een standby stand staan.

Toch nog maar even een blik geworpen op de bekabeling die via de isoverloop van de radio naar de orginele iso van de lupo lopen.

Wat is nu het geval!!!

De remote kabel ( blauw) die gebruikt word voor evt elektrische antenne en of versterker zit aangesloten een kabel van de lupo. Waar deze kabel exact voor dient is mij niet duidelijk( misschien te masken met canbus aansluiting), wel weet ik dat dit iets te maken heeft met de communicatie van de orginele radio naar de auto en terug.

Echter zorgt deze aansluiting voor een conflict waardoor er dus een kleine spanning op de geschakelde plus blijft staan en de radio lijkt uit te staan maar de ze slurpt toch wel gewoon je accu leeg.

Dus de conclussie bij het aansluiten van een aftermarket radio in een lupo ( en waarschijnlijk meerdere vw's)

* iso verlengkabeltje kopen
* de geschakelde plus en de continu plus omdraaien ( rood op geel en geel op rood)
* de remote kabel (blauw) verwijderen uit de iso verleng kabel

Ik hoop dat ik jullie een hoop zoek en surfwerk bespaar.

Grt Timo
timotiemessen
Nieuw lid

Berichten: 3
Geregistreerd: 8 maart 2013 12:15:05
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum