Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Sharan en Touran
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-03-2011, 19:44
frankelman frankelman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 19
Default Airbag lampje brand

Hallo,
vanmiddag is mijn accu zo goed als helemaal leeg geraakt. Oorzaak was het blijven draaien van de koelventilatoren. Met de auto (benzine) van mijn zwager geprobeerd om de Touran (diesel) leven in te blazen maar dat ging dus niet, had ik eigenlijk ook niet verwacht. ANWB was gelukkig in de buurt en met de accubooster was het probleem snel verholpen. Maar nu brandt het airbag lampje en verschijnt kort de melding 'Airbag fehler' in beeld. Omdat de achterklep en achterdeuren eerder niet open wilde heb ik over de voorste stoelen en de achterbank moeten klimmen om de accu kabels te pakken, liggen bij het reservewiel. Vermoed dat ik tijdens deze klim tocht iets gemold heb maar zou graag jullie mening willen horen.

Groet,
Frank
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2011, 20:34
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Als de ventilatoren blijven draaien ligt het probleem meestal bij de ventilatoren zelf, deze moeten dan compleet vervangen worden.

Voor de airbag zou ik hem gewoon laten uitlezen, wissen, en onder controle houden of hij terug komt.

We kunnen allemaal gaan gokken wat het probleem is, maar bij uitlezen weet je het meteen
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2011, 21:01
frankelman frankelman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 19
Default

Enig idee wat dat mag kosten?
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2011, 21:08
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Wat het uitlezen kost zal per bedrijf verschillen, waarschijnlijk zal het ongeveer 15-25 euro kosten. Maar zou het eerst even informeren.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2011, 22:03
italiano's Avatar
italiano italiano is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 92
Default

Ik betaal bij mijn Audi en VW dealer iets van 20 euro voor hem uit te lezen geloof ik

Grtz
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2011, 22:21
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Omdat de accu te lage spanning heeft gehad gaat je airbag lampje branden , even aan de vagcom hangen en wissen.

Ventilatoren die aan blijven komt vaker voor . Idd gehele unit vervangen en het probleem is opgelost .

Sommige mk5 ventilatoren zijn hetzelfde , even op de sloop kijken ( autoservice beco ).
Daar kunnen ze de foutcode ook voor je wissen ...
Reply With Quote
  #7  
Old 19-03-2011, 08:55
frankelman frankelman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 19
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Wat het uitlezen kost zal per bedrijf verschillen, waarschijnlijk zal het ongeveer 15-25 euro kosten. Maar zou het eerst even informeren.


ik bedoelde eigenlijk de ventilatoren
Reply With Quote
  #8  
Old 19-03-2011, 17:38
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by frankelman
ik bedoelde eigenlijk de ventilatoren

Laatste keer dat ik een set opgegeven had (meen A3) was het iets van (360 euro voor een ventilatorpakket (2 ventilatoren en montageplaat)).Daar komt natuurlijk weer montagekosten bij.

Prijs wisselt vaak erg in prijs (is zelfs ooit tegen de 600 geweest).
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum