Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-02-2016, 18:29
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default aandrijfas kapot, maar welke

ik heb een probleempje met de golf, als ik sterk naar rechts draai en gas geef, dan bokt de auto op en neer. hoe meer gas of hoe meer ik draai, hoe erger het wordt.
ik dacht al... aandrijfas kapot. dus HEEEEL voorzichtig en zoveel mogelijk rechtdoor 30km naar huis gereden. als ik de auto opkrik, in versnelling laten draaien en ondertussen op de rem druk, dan stuitterd mijn motor op en neer. hij heeft zichzelf al los getrokken van de voorste motorsteun.

dus de garage gebeld dat mijn motorsteun af is, en dat ik geen probleem zie aan de aandrijfas. garage wist me te vertellen dat deze moet kunnen inschuiven en waarschijnlijk geblokkeerd zit.
aandrijfas demonteren en nakijken wat er fout is, zodat hij de stukken kan bestellen.

ik heb met het weer nu pas tijd gehad om die eruit te halen, en heb de linkse as er dus uit. die schuift mooi in en uit, draait mooi rond, niks problematisch aan te zien

heb ik er nu de verkeerde aandrijfas uit gehaald??? of zit er een ander probleem.
heb in de garage nog een 1.8motor met 5bak liggen waar die assen nog inzitten. heb er daar de linkse uitgehaald (chauffeurkant) en die zit volledig vast. schuift niet meer in aan de bakzijde en kan ook niet draaien. dat is dus duidelijk een slechte
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #2  
Old 12-02-2016, 18:49
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Dat ze niet schuiven zegt niet zoveel. De meeste die mooi strak gaan zijn vaak nog het beste. Als er een tikje speling op de binnenste zit dan merk je dat meteen als je gas geeft (accelereert) en zodra gas los is het over.
De binnenste kineten droogt het vet vaak van uit omdat de downpipe er dicht langs loopt en dan gaan ze zwaar.
Andere kant al bekeken?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 12-02-2016, 19:59
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

die van de sloopgolf is keihard. daar moet ik met de hamer op tikken om beweging in te krijgen. zit ook hard vet in.

bij de mijne loopt alles heel soepel. als ik de as rechtop houd, zakt heel die homokineet in elkaar en loopt het vet eruit. is echt heeeeeeel vloeibaar vet.

t is nu wat te donker, maar ga morgen de oude eens uitspoelen en zien hoe het eruit ziet. ga dan ook de andere eens wat losmaken en zie hoe die eruit zit. desnoods alle vet eruit en nieuw erin bij die reserve.

andere nog niet bekeken, moet daar de veerpoot weer eens demonteren, kan evengoed de cardan er eens uit. zal daar misschien ook die andere reserve monteren en de mijne eens dan reviseren als reserve.

zijn er ook soms betere rubbers te vinden voor de motorophanging? die voorste is nu alweer kapot
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #4  
Old 12-02-2016, 21:04
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

G60 steun opzetten. Bij Bolku.nl 25€ vlgs mij.
Als je vet zo vloeibaar is dan lekt het dopje in de flens van de bak waarschijnlijk ook. Die moet je dan ook vervangen anders is je nieuwe vet straks zo weer vervuild.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 19-02-2016, 21:27
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

vandaag eindelijk de golf rijdend gehad, was idd de linker aandrijfas. had er eerst een homokineet van een 1.8 aandrijfas op gezet, maar die bleek groter te zijn aan de bakzijde. dus vandaag op de sloop een golf 3 as opgehaald en die homokineet over gezet.

nu nog eens mijn oude uit elkaar gooien en kijken waarom die kapot was
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2016, 08:34
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

stapje verder en gekeken WAAROM die homokineet het niet meer doet. beweegt nogthans vrij soepel en heb gisteren een veel zwaarder lopende gemonteerd en die doet het wel .

dus dasty opgewarmt op het kookfornuis en lager erin gegooid, ff laten trekken. dan met tandenborstel alles proper gemaakt en uiteindelijk met 'niet te vuile handen' de boel gedemonteerd.
VOOR:



NA:



op zich zie ik nergens een probleem, geen kogels kapot, het huis is in orde, tot ik een closeup neem van het centerstukje. we got a winner.. 4 van die gleuven zijn in het midden uitgehold, 2 zijn ok.

__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #7  
Old 22-02-2016, 11:10
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Mja ik heb ook al eens gezeik gehad met aandrijfassen, ik heb toen 2 nieuwe besteld en er onder gezet.
Koste wel wat maar de aankomende 10 jaar ook geen problemen meer mee
Reply With Quote
  #8  
Old 22-02-2016, 11:51
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik weet nog niet wat ik ga doen, mijn golfke zijn kas gaat redelijk snel achteruit en is wat toegetakeld door ongelukjes (in recht).

ik heb de mogelijkheid om alles te swappen met een 1.3 kaske met 5bak en daar zitten 2 goei dezelfde aandrijfassen in.
alleen blijft er een twijfelgeval om eventueel die 1.3 golf weg te doen (compleet) en een caddy pickup aan te schaffen als werkauto. de huidige golf diesel wordt dan gesloopt. beetje zonde om er dan 2 andere aandrijfassen in te steken als ik die bv volgens jaar afbreek.

t is al erg genoeg dat er sinds 2015 rondom nieuwe veerpoten insteken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum