Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-12-2015, 19:28
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Je kunt met de stationair schroef in het gasklep huis niet het stationair toerental regelen. Je hebt toch een PL? Enigste wat je kun afstellen is de duty cycle. Aansturing van de STK. Ik heb al een tijd de PL niet meer. Maar lees je eerst goed in voordat je overal aan begint te draaien. Je moet namelijk kijken naar de stroom die naar het grijze blokje loopt aan de spinnen kop. Je moet de duty cycle in de gaten houden en het CO voor alles goed te kunnen afstellen. En natuurlijk zoals hierboven genoemd het toerental in de gaten houden. Als het goed is heb je 3 stekkers liggen ergens in de buurt van ruitensproei bak. Ik dacht een gele,rode en witte. Hier kun je duty cycle en toerenteller op aansluiten.

Heb je de pakkingen tussen de luchtaanzuig buizen ook vervangen? En ook die tussen het blok in?
Reply With Quote
  #22  
Old 12-12-2015, 19:55
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Je kunt met de stationair schroef in het gasklep huis niet het stationair toerental regelen. Je hebt toch een PL? Enigste wat je kun afstellen is de duty cycle. Aansturing van de STK. Ik heb al een tijd de PL niet meer. Maar lees je eerst goed in voordat je overal aan begint te draaien. Je moet namelijk kijken naar de stroom die naar het grijze blokje loopt aan de spinnen kop. Je moet de duty cycle in de gaten houden en het CO voor alles goed te kunnen afstellen. En natuurlijk zoals hierboven genoemd het toerental in de gaten houden. Als het goed is heb je 3 stekkers liggen ergens in de buurt van ruitensproei bak. Ik dacht een gele,rode en witte. Hier kun je duty cycle en toerenteller op aansluiten.

Heb je de pakkingen tussen de luchtaanzuig buizen ook vervangen? En ook die tussen het blok in?

Ja die pakking tussen boven en onderstuk van de collector is vervangen, de onderste niet. Dit ook eerst doen?

Ik dacht dat op CIS-E auto's je wel toerental kon afstellen met die schroef, dat het enkel op Motronic auto's was dat je deze niet kon afstellen en dat die volledig moet ingeschroefd zijn.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #23  
Old 13-12-2015, 12:24
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Heb zojuist een testrit gedaan. Loopt ongeveer 1500RPM stationair nu, als ik de schroef indraai om het toerental te laten zakken tot een normaal klinkend toerental valt hij weer stil. Bij het starten rookt hij ook hard uit de uitlaat, en ruikt het alsof hij rijk loopt. Wat ik nu denk is dat het mengsel niet juist staat. Dat men hier vroeger aan heeft geprutst om te compenseren voor de valse lucht die binnen kwam, en dat nu, nu er geen valse lucht meer binnen geraakt, hij dus te rijk loopt.

Wat denken jullie van die theorie?



Sationair afstellen moet je wel doen met warme motor he.
Dus je motor eerst ff op bedrijfstemp laten komen en dan je stationair afstellen op 950/1000 toeren.
Als je dit met koude motor doet gaat het nooit goedkomen omdat de wagen dan nog aan het opwarmen is via de warmdraai unit
Reply With Quote
  #24  
Old 13-12-2015, 12:28
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Rode pijl geeft de stelschroef aan voor stationair.
Is wel een KR blok.


Reply With Quote
  #25  
Old 13-12-2015, 14:57
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Rode pijl is niet de stationaire toerental schroef , maar voor nulpunt gasklep!

Iets naar voren en lager zit de stationaire toerental schroef.
Reply With Quote
  #26  
Old 14-12-2015, 11:08
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by yal
Rode pijl is niet de stationaire toerental schroef , maar voor nulpunt gasklep!

Iets naar voren en lager zit de stationaire toerental schroef.


Ja idd die bedoel ik ook, rond messing schroefje is dat.
Dat je niet aan de co gaat draaien op de spinnerkop.....
Reply With Quote
  #27  
Old 14-12-2015, 11:49
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Weet niet of je deze al gezien had? Maar hier staan mogelijk ook wat bruikbare tips. Niet dat ik zo geweldig ben met storingen zoeken maar vaak zit het in de basis;

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum