Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-05-2021, 16:53
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default Herbekleden hemel golf 2

Hi,

Inmiddels mijn hemel grotendeels in een stuk kunnen verwijderen. Nu heb ik verschillende hemeltjes gezien uit golfjes 2 waar echt ‘stof’ op zit.

Bij mij is het dit materiaal:




Dit valt bijna meteen uit elkaar als je het aanraakt, kan me niet voorstellen dat de buitenste laag helemaal verwijderd kan worden zonder dat er een hoopje stof overblijft. Het zwarte gedeelte zit aan de binnenkant, het grijs/crème achtige is de kleur van de hemel. Nu vraag ik me dus af of ik met traditionele lijmspray hemelstof goed op de buitenste originele laag geplakt ga krijgen. Iemand die hier ervaring mee heeft of een goede oplossing voor heeft? Zou verder niet weten wat voor lijm het beste zou zijn in deze situatie. Twijfel ook nog of ik wil gaan voor stof met een schuimlaagje aan de onderkant, of voor een skai-leer achtig iets.

Ook ben ik deze kabel tegengekomen, deze zat zeer professorisch aan elkaar geplakt door de vorige eigenaar. Het oogje van het losse draadje zat vast onder een van de schroeven van de zonneklep houdertjes. Iemand een idee wat dit is?






Last edited by Misk : 10-05-2021 at 17:01.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-05-2021, 22:40
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

hoi misk,

hemelbekleding is lastig, had laatst een compleet nieuwe hemelbekleding gekocht bij Alberto (ook op ebay worden dezelfde hemeltjes aangeboden), en dat was een nieuwe hemel schaal samen met een schuimlaagje. Ik denk zelf dat een schuimlaagje wel aan te raden is ivm het dempen van het geluid.

Dat draadje schat ik zo in dat dat voor een aftermarkt antenne is die op de voorruit geplakt word, of voor verlichte spiegel in de zonneklep.
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2021, 11:49
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default

Quote:
Originally Posted by Carel Ha
hoi misk,

hemelbekleding is lastig, had laatst een compleet nieuwe hemelbekleding gekocht bij Alberto (ook op ebay worden dezelfde hemeltjes aangeboden), en dat was een nieuwe hemel schaal samen met een schuimlaagje. Ik denk zelf dat een schuimlaagje wel aan te raden is ivm het dempen van het geluid.

Dat draadje schat ik zo in dat dat voor een aftermarkt antenne is die op de voorruit geplakt word, of voor verlichte spiegel in de zonneklep.


Heb inmiddels voorzichtig de bovenste laag kunnen verwijderen, hou nu wel een heel dun en fragiel stuk schuim over. Ga het met polyester proberen te repareren. Voor stof wil ik inderdaad iets met een foam backing gebruiken.

Er heeft altijd een soort antenne op het raam gezeten inderdaad, deze heb ik zelf verwijderd dus zal daar wel van zijn, heb geen verlichte spiegel namelijk. Bedankt!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum