Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Seat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-11-2016, 19:15
1.8T_mert 1.8T_mert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 9
Default tikkende,krakende geluiden bij vol gas ( Seat Leon 1M 1.8-20VT Topsport uit 2002

Heb laatst wat irritante geluiden (krakend geluid, heel erg snelle tikkende geluiden etc ) gehoord op de Seat Leon 1M 1.8-20VT topsport uit 2002 van mijn broer,
het geluid kwam vooral nadat de turbo opgespooled was en vol gas werd gegeven, maar niks van check engine light of verlies van vermogen.
Dus beetje rondgezocht onder de motorkap, ten eerste niks gevonden.
Dacht er toen aan, het geluid komt als de turbo opgespooled is dus ben van daar naar de turbo gegaan. uiteindelijk rondgekeken bij de turbo, toen aangetroffen dat een van de 3 schroeven die van de uitlaat spruitstuk naar de turbo gaan los zaten en toen natuurlijk een uitlaat lek veroorzaakte.


[/url]

Even alle 3 de schroeven goed aangedraaid, de avond daarna even testritje gemaakt en het was weg. en leek of er meer vermogen was, of het lag aan mij

Ik hoop dat als iemand dit soort van tikkende, krakende, blazende geluiden bij vol gas en bij de wat hogere toeren heeft, ik heb kunnen helpen, of een van de zoveel oorzaken dit er een mogelijkheid kan zijn. ( maar hoop natuurlijk dat dit niet zomaar voorkomt bij andere forum members )

Last edited by 1.8T_mert : 29-11-2016 at 19:20.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-11-2016, 20:04
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Aha! Bij een bekende van mij heb ik er ook wel eens aan gesleuteld... en als ik het goed herinner, kom je niet bij alle 3 de bouten even goed bij... daar moest een speciaal dansje en een ringsleutel met offset bij komen..
Reply With Quote
  #3  
Old 29-11-2016, 20:07
1.8T_mert 1.8T_mert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Aha! Bij een bekende van mij heb ik er ook wel eens aan gesleuteld... en als ik het goed herinner, kom je niet bij alle 3 de bouten even goed bij... daar moest een speciaal dansje en een ringsleutel met offset bij komen..


ja inderdaad! bij de buitenste 2 kom je er heel erg makkelijk bij, de andere helemaal niet nee, die moet je met een ringsleutel met offset strak maken inderdaad.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum