Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Auto's te koop aangeboden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-12-2018, 12:25
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default vw golf 2 tour editie 1.6diesel 1988, koppeling bijna defect

golf 2 te koop voor onderdelen: 1.6diesel met manuele 5bak uit 1988, 533 000km.
koppeling is op 23/12 gesneuvelt.
UPDATE: na het bijregelen van de kabel, werkt de koppeling nog een klein beetje. ik kan de auto nog rijdend brengen!

het digitaal dashboard begint gek te doen,vermoedelijk de spanningsregelaar achterop stuk (of de nieuwe dynamo die verschrikkelijk stoort).
Kan eventueel de tellerunit ook weer werkende maken of een originele terug monteren (zie laatste foto)
laatste tijd veel aan vervangen:
- 2 aandrijfassen vervangen door nieuwe (gerammel met de oude)
- nieuwe koperen remleidingen,
- rondom nieuwe veerpoten,
- geventileerde schijven vooraan met latere VW2 klauwen (daily gekeurd ermee),
- nieuwe radiator,
- nieuwe waterleidingen,
- nieuwe brandstoffilter,
- nieuwe chauffage (lekker warm),
- nieuwe waterpomp.
auto was klaar voor de volgende 200 000km.
heb ook nog 4liter versnellingsbakolie liggen dat ik deze week ging verversen, maar daar was de koppeling blijkbaar niet mee akkoord.

het is een tour editie maar de voorzetels zijn van madison interieur. ik heb de originele tour zetels nog liggen en nog een extra reserve setje. de tour chauffeurzetel is ook in hoogte regelbaar en achterbank heeft kopsteunen).
zoals alle tour edities heeft die ook meegespoten spiegels en bumpers, en grijs zacht tapijt. normaal ook voorruit met blauwe zonneband maar deze was kapot en is vorig jaar vervangen.

rechterdeur gedeukt doordat er ene tegen reed, linker voorvleugel ook licht gedeukt doordat er iemand geen voorrang van rechts gaf (koplamp heb ik vervangen). motorkap heeft een kras en deuk zitten. heb nog deuren en voorvleugel liggen in donkerblauw als donorstukken.

auto heeft 30jaar goed gewerkt en altijd daily gekeurd geweest, heeft ook aardig aanhangers getrokken. dus verwacht geen nieuwe maar een carrosserie met veel gelast plaatwerk erin. doch elk jaar gekeurd. dit jaar was die afgekeurd voor een defect stoplicht. dus lampje vervangen en herkeurd voor een jaar. laatste keuring 5nov2018.

ik heb op 24/12 echter de koppelingskabel volledig verwijderd en een deel afgebroken rubber van tussen gehaald. de koppeling werkt nu weer, maar t is het allerlaatste. kan nog een paar 100km mee.
zolang ik mijn nr platen nog heb, kan ik de auto nog wegbrengen.

Ik ga overschakelen van diesel naar LPG en ga de auto hierdoor niet meer herstellen. van de moment ik een andere wagen heb (LPG) gaat deze in de hangaar en word gedemonteerd (nr platen moet ik binnengeven en dan kan ik die niet meer bezorgen)

Voor 200€ verkoop ik de auto in basis setup, met 2 koplampen, standaard grille, staalvelgen, zonder trekhaak, originele massieve remmen en originele tellerunit!
prijs overeen te komen met de honinggraad velgen, geventileerde schijven, trekhaak... er allemaal nog op.
ik heb namelijk nog een 2de golf waar ik deze onderdelen graag wil op zetten














__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #2  
Old 25-12-2018, 15:02
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
honinggraad
https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Honingraat
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum