Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #141  
Old 31-07-2013, 22:35
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Let op, enkel voor bouwjaar 1998 is het makkelijk...
Reply With Quote
  #142  
Old 31-07-2013, 22:38
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Met gedoogbeleid. Kennis van me had zn auto van bijna 99 laten omkeuren voor weinig geld. Ze houden een aantal maand extra aan.
Reply With Quote
  #143  
Old 01-08-2013, 22:02
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Heb ik vaker gehoord/gezien inderdaad maar kan een dure gok worden als ze het net bij jouw auto niet doen...
Reply With Quote
  #144  
Old 02-08-2013, 23:45
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Andere vraag aan ervaringsdeskundigen ivm opnieuw wegen, en dan met name aan mensen die al omkeuren in een vroeger stadium van een groot project (dus motor al omgebouwd, keuren, daarna pas weer helemaal opbouwen:
Zaken als ruiten zijn bv niet verplicht. Mag/kun je deze demonteren vóór het wegen, of tellen ze dan een standaard aantal kilo's erbij omdat die ruiten er nog inkomen? Wat mag/kun je allemaal doen om op kenteken te komen tot een superleggera?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #145  
Old 03-08-2013, 08:31
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dat van het gewicht ben ik ook zeer benieuwd naar. Laatste keer dat ik een auto ging omkeuren (enkel een vr6 motor geplaatst) was er meer dan 200 kilo gewicht bijgekomen op papier :s

Ik probeerde daar nog bezwaar tegen te maken, want tijdens het wegen zat ik zelf (85kg) ook nog in de auto :S Ik wil de auto dit keer zo licht mogelijk laten wegen, want dat scheelt toch weer wegenbelasting...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #146  
Old 04-08-2013, 20:39
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 16:45.
Reply With Quote
  #147  
Old 04-08-2013, 21:54
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik kwam er later pas achter, die vent kwam roepen dat ik eraf mocht. Dus ik gaf nog aan dat ik in de auto zat, hij zei me dat hij dat gewicht er wel zou aftrekken, maar dat is volgens mij niet gebeurt.

Maar goed, diezelfde auto is nu weer voorzien van een 1.8t motor ipv de vr6, dus binnenkort maar weer langs het RDW
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #148  
Old 13-09-2013, 22:45
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Hopelijk heb ik binnenkort meer info over het verhaal 'meer vermogen op kentekenbewijs'

Zoals sommige hier misschien wel gelezen hebben accepteert het RDW (bij mij althans, en bij meerdere) geen vermogensuitdraaien om je vermogen op kenteken te laten aanpassen.


Heb nu wat mensen gevonden die het wel voor elkaar hebben gekregen die extra pk's op kenteken te krijgen. Zo 'carspottte' ik pas een aantal auto's die op kenteken een hele berg pk's hadden. (Waaronder een Supra met 760pk op kenteken :thumbup

Na lang zoekwerk weten te achterhalen (van sommige) wie de eigenaar van de auto's zijn en die een email gestuurd met de vraag hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen


Dus ik hoop binnenkort antwoord op deze vraag te kunnen geven.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #149  
Old 13-09-2013, 23:04
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Zou wel handug zijn.
Iemand die van 8v g60 naar 16vg60 gaat zou dan de motorcode van de standaard 16v op zn kentekwn krijgen
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #150  
Old 14-09-2013, 00:05
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ja klopt.

En ik zie de bui wel hangen als ik een keer wordt aangehouden of ik krijg een ongeluk of iets dergelijks...

Ik wil gewoon perse het vermogen juist op kenteken zodat ik nooit gezeik achteraf kan krijgen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #151  
Old 10-10-2013, 12:31
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 836
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI

Dus ik hoop binnenkort antwoord op deze vraag te kunnen geven.


Had je hier al een reactie op gehad? Ik ben hier namelijk ook zeer benieuwd naar.
Reply With Quote
  #152  
Old 10-10-2013, 13:02
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Verschillende antwoorden.

Van eentje was dit het verhaal;
De auto is geïmporteerd en daar zaten papieren bij van het vermogen.

De ander is zo, bij het RDW gewoon laten keuren (a 53 euro) en de uitdraai van het vermogen mee. En zelfs mensen die het zonder vermogensuitdraai doen.
Het probleem is dat je eerst een RDW station moet vinden die dit doet



Iemand hier van het forum heeft het ook voor elkaar gekregen. Bij het RDW station in Hengelo, die deden hier totaal niet moeilijk over en paste gewoon het vermogen op kenteken aan
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #153  
Old 10-10-2013, 13:23
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Ik ben met mijn Golf I 2.0 16V G60 naar Heereveen geweest. Ik had een rollenbank 195KW uitdraai mee. Dit werd keurig over genomen en op kenteken gezet.

Geen motorcode is op het kentekenbewijs gezet.
Reply With Quote
  #154  
Old 24-10-2013, 14:25
frankiegolf frankiegolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 15
Default

U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw VW Golf I.




Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).


Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.



In alle gevallen moet u tijdens de keuring de herkomst van de motor aantonen, en uit welke voertuig de motor afkomstig is en wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.



Kosten:


De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Reply With Quote
  #155  
Old 24-10-2013, 15:00
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dit weet ik, deze info heb ik al vaker bij het RDW gekregen. Het probleem is dat ze mij niet kunnen vertellen hoe ik dit motorvermogen moet aantonen. Want een uitdraai van mijn auto bij JDengineering werd de laatste keer niet geaccepteerd.

Hoe moet ik dan bewijzen dat mijn motorvermogen met meer dan 20% is toegenomen? Of had ik gewoon pech met mijn keurmeester en moet ik het nogmaals proberen?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #156  
Old 24-10-2013, 15:27
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

anders een ander keuringstation proberen
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #157  
Old 24-10-2013, 19:31
haraldgolf1 haraldgolf1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 137
Default

en wat als je niet aan kunt tonen uit welke auto met kenteken je blok komt als je met een motorswap bezig bent en nog moet keuren?
Reply With Quote
  #158  
Old 24-10-2013, 19:37
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

dan maak je zelf een verkoopbon van een (fictieve) sloop
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #159  
Old 24-10-2013, 19:39
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Dit weet ik, deze info heb ik al vaker bij het RDW gekregen. Het probleem is dat ze mij niet kunnen vertellen hoe ik dit motorvermogen moet aantonen. Want een uitdraai van mijn auto bij JDengineering werd de laatste keer niet geaccepteerd.

Hoe moet ik dan bewijzen dat mijn motorvermogen met meer dan 20% is toegenomen? Of had ik gewoon pech met mijn keurmeester en moet ik het nogmaals proberen?


Je motorvermogen hoeft niet eens toe te nemen voor een herkeuring... Als je een motor met een andere motorcode monteert dien je officieel om te keuren ongeacht verandering in vermogen.

RDW hanteert in principe de motorcode als leidend voor het vermogen. maar de meeste keurmeesters accepteren een vermogenuitdraai ook wel, vooral al er een aanzienlijk verschil in zit met de originele opgave.

Andere keurmeester is waarschijnlijk de oplossing. RDW zegt een moderne, goede organisatie te zijn maar uniformiteit tussen de verschillende keurstations en zelfs keurmeesters is vaak ver te zoeken.
Reply With Quote
  #160  
Old 24-10-2013, 19:40
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ga het allemaal ook nog zien heb een Marktplaats mail verkeer ik weet dat hij uit een Golf3 is gekomen.
Afgesproken prijs voor het blok heb ik op de Mail niet meer niet minder.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum