Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 21-10-2016, 18:36
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Deze velgen zijn 7j, dus heel breed zijn ze niet. Ik heb ook wel naar smallere banden gekeken. Maar dat leek mij ook niet heel verstandig met dit vermogen. Hij heeft nu echt super veel grip. En dat vind ik ook een hoop waard.

Aan de vookant wil ik hem sws niet lager omdat ik dan bang ben dat ik de carter er nog een keer onder weg rijd. Het is vooral de achterkant als je een beetje beladen bent. Wielkasten rollen ga ik ook niet doen omdat ik het gewoon origineel wil hebben van buiten.
Als ik weer wat meer tijd heb na mn tentamenweek maar eens verder erin verdiepen wat de mogelijkheden en kosten zijn.
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #102  
Old 16-11-2016, 09:42
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Beste medeforummers,

Ik heb jullie hulp nodig. Mijn golf komt niet door de apk heen omdat ik 50% remverschil op de achteras heb. Eerst dacht ik dat het de remcilinder was. Want die rechtsachter zit, zat aan 1 kant vast. Nadat ik beide heb vervangen, blijft het probleem met het remverschil. De remvoeringen zijn ook nieuw. Kan het evt liggen aan de remdrukbegrensers die op de hoofdremcilinder zitten?
Graag jullie hulp want de apk is al verlopen en ik wil er graag nog mee rijden als het mooi weer is
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #103  
Old 17-11-2016, 07:47
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Dat kan , hebben ze wel dezelfde waarde L en R? Ook heb ik een keer gehad dat de remslangen op/naar de achteras dicht gingen zitten bij het op de rem trappen. Deze waren inwendig helemaal opgezwollen waardoor de remolie er dan niet meer door wilde.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #104  
Old 24-11-2016, 10:14
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Nou, de apk zit er weer op
Wat een van de oorzaken was is de stelarmpjes die in de trommel zitten zijn links en rechts ooit een keer omgewisseld daardoor draaide ik ze met opstellen de verkeerde kant op..
En er is iemand iets te gulzig met lagervet bezig geweest waardoor er vet uit het wiellager is geslingert en op de remschoenen is gekomen.
Blij dat het weer is opgelost. Kan er nog even lekker getoerd worden
__________________
MK1 --> 20VT

Last edited by Putje : 22-01-2018 at 20:02.
Reply With Quote
  #105  
Old 28-11-2016, 23:39
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Van het weekend nog wat tijd kunnen vrij maken voor de golf
Omdat ik me toch wel aardig begon te ergeren aan het geluid van de injectiepomp heb ik wat extra isolatie aangebracht onder de achterbankt en vooral aan de rechterkant omdat de pomp daar zit. Je hoort hem nog steeds maar het is al een stuk minder

__________________
MK1 --> 20VT

Last edited by Putje : 22-01-2018 at 20:01.
Reply With Quote
  #106  
Old 06-01-2017, 22:25
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Zo, lekker 2 weekjes "vakantie" erop zitten. Tussen het werken en leren nog wat tijd vrij kunnen maken voor de golf .
Ik had al een tijdje geleden een oliedrukmeter en sensor gekocht bij Jeroen in Klarenbeek om in te bouwen. Die werkt nu ook!


Mocht iemand nog interesse hebben in een vdo voltmeter en tijdklokje, deze heb ik nu over.

Via Style ben ik bij Stefan terecht gekomen voor een setje camber platen. Omdat mij achterwielen lichtelijk aanlopen in de kas en ik het zonde vind om de randen om te rollen of de velg af te draaien, heb ik voor deze optie gekozen.
Voor;



Na;


Heb gekozen voor 1,5 graden. Vind het al behoorlijk wat. Nu hopen dat het ook een beetje rijd..

Koeling in de golf was ook een issue, de uitlaat en spruitstuk produceren zoveel warmte dat dit allemaal naar binnenkomt. In de winter kan dat best lekker zijn.. maar dan rijd ik er niet mee.
Hopelijk helpt een hitteschild en de glasvezel isolatie om de uitlaat ervoor om het een beetje koeler te houden in de golf.





Kreeg een aantal weken geleden ook nog een brief van de belasting, met de leuke mededeling dat 21 januari het beestje 40 jaar is en dus belastingvrij. Nu nog hopen dat de wegen dan al weer een beetje schoon zijn
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #107  
Old 25-03-2017, 20:11
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Vandaag de golf gewassen en gepoetst.
Ook weer de blauwe platen gemonteerd. Vind deze toch mooier.
Morgen even een kijkje nemen bij Cars and Coffee in Twente

__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #108  
Old 27-03-2017, 16:32
rutgermk1 rutgermk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 80
Default

Hele dikke einser!

wat voor einddemper heb je eronder als ik vragen mag? ik ben ook naar zoiets op zoek.
Reply With Quote
  #109  
Old 27-03-2017, 17:54
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Dankjewel!
Zit een rvs uitlaat van powersprint onder, 60 mm.
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #110  
Old 27-03-2017, 21:14
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Heb er gisteren een tijdje bij staan kijken bij Cars&Coffee. Hij stond er erg mooi bij
Reply With Quote
  #111  
Old 28-03-2017, 08:11
rutgermk1 rutgermk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by Putje
Dankjewel!
Zit een rvs uitlaat van powersprint onder, 60 mm.



Oke! en is dit dan de ronde group a variant? ik vraag dit omdat mn auto lager ligt en ik bang ben dat alles gigantisch gaat schrapen.
Reply With Quote
  #112  
Old 28-03-2017, 09:15
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Quote:
Originally Posted by rutgermk1
Oke! en is dit dan de ronde group a variant? ik vraag dit omdat mn auto lager ligt en ik bang ben dat alles gigantisch gaat schrapen.


Ik heb hem toen hier besteld https://www.bolku.nl/Webwinkel-Prod...283/992013.html
Als je echt laag rijd kan dat wel problemen geven ja.
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #113  
Old 28-03-2017, 09:16
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Quote:
Originally Posted by gijs474
Heb er gisteren een tijdje bij staan kijken bij Cars&Coffee. Hij stond er erg mooi bij


Dankjewel Gijs!
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #114  
Old 26-04-2017, 12:43
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Het is weer even geleden maar heb nu weer lekker vakantie dus wat tijd voor de Golf. 2 weken geleden een AP schroefset besteld, uiteindelijk gister zelf op moeten halen omdat de golf vandaag getaxeerd werd door de Munnik en ik het setje er dan graag onder wou hebben.

Gister dus nog even de schroefset eronder gemonteerd en de auto helemaal netjes gemaakt.

Gelijk nieuwe toplagers gemonteerd









Mocht iemand nog interesse hebben in mijn oude schroefset van V-maxx dan kan je altijd een berichtje doen.




Ik heb ook nog een extra koelvin besteld, voor wat extra koeling omdat hij er nu behoorlijk moeite mee heeft

Dat was het wel weer even voor nu.
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #115  
Old 26-04-2017, 19:03
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by Putje
Ik heb ook nog een extra koelvin besteld, voor wat extra koeling omdat hij er nu behoorlijk moeite mee heeft


Ik heb er een andere thermostaat ingezet 82 graden en ook een 82 graden sensor voor de fan. Ook heb ik een handmatige schakelaar voor de fan onder mn dash zitten. Afgelopen zomer heeft ie zich hiermee redelijk goed gehouden en dat was nog met een ori Golf 1 GTI radiateur. Heb er zonder problemen de IJssellandrally mee gereden en da's toch de hele dag aan de hobbel. Overigens heeft me dat vermoedelijk wel een afgescheurde flens van mijn radiateur gekost, maar dat terzijde... Mooie gelegenheid om nu een grotere te plaatsen, hopelijk scheelt dat ook weer een beetje.
Reply With Quote
  #116  
Old 26-04-2017, 20:36
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Waar heb je die andere sensor voor de fan vandaan? Ben er wel naar opzoek geweest maar nog niet kunnen vinden.
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #117  
Old 26-04-2017, 21:29
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Goh, volgens mij gewoon hier bij de garage waar ik onderhoud laat doen. Zal s voor je navragen. Thermostaat wel gevonden? Dat was bij mij weer lastig, die heb ik uiteindelijk bij AwesomeGTI in de UK besteld. Gelukkig maakten zij een vergissing met de handlingskosten, anders was t een dure grap geworden. Dus beter eentje dichter in de buurt proberen te zoeken.
Reply With Quote
  #118  
Old 22-07-2017, 21:07
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Even wat stof afblazen..

Ondertussen alweer aardig wat km's gemaakt. Eigenlijk helemaal probleemloos.
Laatst nieuwe Brembo remschijven gemonteerd, ik had het idee dat de oude schijven niet helemaal meer recht waren aangezien het rempedaal een beetje trilde bij het remmen. Voelde niet helemaal fijn. Het trillen is nu weg
Ook gelijk de hele wielkasten schoongemaakt en de remklauwen geverfd, staat niet op de foto.



Weer lekker fris achter de wieltjes.



Voor mijn verjaardag nog een GTI lip gekregen en vandaag gemonteerd. Was een beetje passen en meten maar ik ben tevreden.



In het kader van de veiligheid een telefoonhouder ingebouwd.



Sinds van de week heb ik een raar elektronisch probleem. Als ik de golf wil uitzetten met de lampen aan gaat hij gewoon uit maar als ik hem probeer uit te zetten met de lampen uit dan slaat hij niet af.
Ik heb een nieuw contactblokje geprobeerd maar dat helpt niet.
Zou het misschien in het startrelais kunnen zitten?
Misschien hier iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt.
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #119  
Old 22-07-2017, 21:57
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Als ik de golf wil uitzetten met de lampen aan gaat hij gewoon uit maar als ik hem probeer uit te zetten met de lampen uit dan slaat hij niet af.
Hier snap ik niks van...
- Bedoel je met "lampen" het stads- en achterlicht, of ook groot/dimlicht? Wli je dat verschil evt. eens testen?
- Heb je verstralers of mistlichten en kunnen die er iets mee te maken hebben?
- Wil je eens testen wat er gebeurt als je het X-relais (#17) er uithaalt?

Quote:
Zou het misschien in het startrelais kunnen zitten?
Alleen als dat blijft hangen zou er +12V naar de bobine kunnen gaan, maar dan zou de startmotor zelf ook continu bljiven draaien! En ik zie ook niet hoe dat beïnvloed zou kunnen worden door de verlichting aan of uit te schakelen. Maar vooralsnog gok ik ook maar wat, ik heb werkelijk geen clou... ;-)
Reply With Quote
  #120  
Old 23-07-2017, 09:35
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Met de 'lampen aan' bedoel ik stadslicht en dimlicht. Verder heb ik geen andere verlichting. Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik dat relais eruit haal.
Bedankt voor het meedenken
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum