Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 12-01-2014, 16:09
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

valt me ook op dat je nu de uitlaat er haaks ophebt, dit werkt nu ook goed. kreeg namelijk vaak te zien dat de doorstroming dan slecht was en wat dus vaak resulteerde in zwarte rook
Tank die der op zit is zo'n 10kg geweest ofniet?
Krijg je de ruimte nu nog een beetje op temperatuur, hoeveel kuub verwarm je nu momenteel?
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #82  
Old 12-01-2014, 16:44
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Ja klopt haaks er op met 1 x een 90 graden bocht buiten de schuur. Niet het mooiste maar het werkt. Als je naar nieuwe kachels kijkt, kun je daar ook kiezen of je je pijp er achterop zet of bovenop. Ik heb dit gedaan omdat ik niet met dubbelwandige pijpen wou werken. Door de muur heb ik een zelfgemaakte dubbelwandige pijp gemaak met steenwol. Anders kwam de pijp door het dak en moest ik daarvoor nog weer dure dingen voor halen om dat af te werken.

Vandaag nog mn schuur 23 graden gekregen, daarna heb ik hem uitgedaan.
Tijdens het branden heb ik nog wat gaten groter geboord omdat ie weer begon te spugen.

Het valt me op dat ik de kachel gewoon volgas moet laten brullen zodat alles schoon brand, met opstarten en uitzetten wil die nu nog wel eventjes een beetje zwarte rook geven. Dat komt dan omdat de kachel niet warm genoeg is om het mengsel goed te ontbranden.
Er is niet echt een mogelijkheid om hem te regelen qua warmteafgifte, dus ik laat hem gewoon branden tot de schuur warm is, en daarna doe ik hem uit.
Misschien dat daar nog wat op te verzinnen is. Als ik minder olie laat in druppelen word het iets minder warm, maar dan zit je alweer snel aan zwarte rook uit het kanaal.

Propaantank was volgens mij een 10 liter ja. Het geheel is nu makkelijk weg te halen en je tilt hem zo op. Weegt niets.
Groter kan ook, maar is onnodig bij mijn schuur.
Mijn schuur is zon beetje 5 bij 10 en is voorzien van glaswol achter underlaymentplaat (muur) de deuren zijn niet geïsoleerd en het raampje is enkel glas.
Achter de kachel zit een enkelsteens muur (bikkelhard) daarop zit een plaat Nobranda (nobrando? speciaal voor achter kachels enz)
De rest er om heen wordt niet warm, schilderij kan ook wat hebben heb ik al wel gezien


Last edited by fearless : 12-01-2014 at 16:48.
Reply With Quote
  #83  
Old 14-01-2014, 21:21
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

en als je de luchttoevoer nu eens verstelbaar maakt , nog een buis in de andere geboorde buis med dezelfde gaten erin en dan dat je de binnenste buis kan verdraaien en zo meer of minder lucht geven

vind dit wel interessant , ben zelf verwarmingstechnieker en hier in belgie word nog veel met gasolie gestookt en hier en daar zelfs nog wat oude gasoliekachels
Reply With Quote
  #84  
Old 14-01-2014, 22:31
andre0511's Avatar
andre0511 andre0511 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 321
Default

Misschien dat jullie het al kunnen maar op werk hebben we een grondstof dat shellsol t heet,en dat is een geurloze lampenolie.
Schijnt goed te werken,alleen ik weet het niet of het particulier te krijgen is.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm

Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven?
Reply With Quote
  #85  
Old 15-01-2014, 13:03
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by fearless
Een petroleum kachel heb ik staan, een zibro karmin.
Je blijft bezig petroleum te kopen, en als je ziet wat er door heen gestookt word, dat is niet goedkoop te noemen. Plus de geur die er af komt, is niet gezond, dan moet je goed ventileren. De duurdere stookolie is dan nagenoeg geurloos, maar ook weer fors duurder.



Als dat ding stinkt gebruik je blijkbaar goedkope niet schone petroleum. Volgens anderen die zon ding hebben is het op de 1e 1,5 minuut na geurloos.

Qua kosten, ik ga dan af op ervaringen met een laser kachel (cap. 120 m3), maar dan stook je ongeveer 5 uur op 1 liter (a 1,75)
goedkoper als elektrisch stoken in ieder geval.. mijn garage is 70m3

Wat is bij jou je verbruik met je kamin?

Misschien niet goedkoper dan zon oliestoker, maar zon hobby ding met afvoerpijp etc zie ik gewoon niet zitten..

Ik zie ook mensen met een hetelucht kanon..;
Ik heb nu een hetelucht kanon staan, op gas dus, maar dat vormt een partij condens, de standaard garage ventilatie is bij mij niet genoeg. En daar krijg je wel echt hoofdpijn van..
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #86  
Old 15-01-2014, 22:26
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by sander_beer
en als je de luchttoevoer nu eens verstelbaar maakt , nog een buis in de andere geboorde buis med dezelfde gaten erin en dan dat je de binnenste buis kan verdraaien en zo meer of minder lucht geven

vind dit wel interessant , ben zelf verwarmingstechnieker en hier in belgie word nog veel met gasolie gestookt en hier en daar zelfs nog wat oude gasoliekachels


Als ik beneden de boel ga knijpen, zou ik dat boven in de pijp ook moeten doen.
Het is allebei afhankelijk van elkaar.

Dit ben ik achter gekomen, omdat je eigenlijk pas kan gaatjes boren als de boel brand....kijkend naar de rook en verbranding. Telkens wat groter boren. Op een gegeven moment brand ie fel en schoon. Ga je dus de boel weer krapper zetten, ga je weer onvolledig verbranden...als je niets aan de uitlaat doet.

Nou zijn daar wel kleppen voor, voor in de pijp dus dat is misschien wel een optie.
Voorlopig ben ik even tevreden ...ik bedoel ....gratis warmte!

Last edited by fearless : 15-01-2014 at 22:34.
Reply With Quote
  #87  
Old 15-01-2014, 22:30
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by martinus83
Als dat ding stinkt gebruik je blijkbaar goedkope niet schone petroleum. Volgens anderen die zon ding hebben is het op de 1e 1,5 minuut na geurloos.

Qua kosten, ik ga dan af op ervaringen met een laser kachel (cap. 120 m3), maar dan stook je ongeveer 5 uur op 1 liter (a 1,75)
goedkoper als elektrisch stoken in ieder geval.. mijn garage is 70m3

Wat is bij jou je verbruik met je kamin?

Misschien niet goedkoper dan zon oliestoker, maar zon hobby ding met afvoerpijp etc zie ik gewoon niet zitten..

Ik zie ook mensen met een hetelucht kanon..;
Ik heb nu een hetelucht kanon staan, op gas dus, maar dat vormt een partij condens, de standaard garage ventilatie is bij mij niet genoeg. En daar krijg je wel echt hoofdpijn van..


70m3 dat is nog al een behoorlijke ruimte wil je dat redelijk snel warm hebben.
Dat red je ook niet met mijn oliestoker denk ik, dan moet ie veel groter

zon zibro kachel als ik had is dan ook niet wat. Je zult echt met groter materiaal aan moeten komen dan.

Het verbruik van dat ding van mij weet ik zo niet, maar ik kon nog geen week doen met dat ding als ie vol zat. (in een week zon 4 avondjes x 3 of4 uur.)
Reply With Quote
  #88  
Old 16-01-2014, 08:37
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Dus zeg maar 3 uur op 1 liter.
Ik weet niet of een zibro kamin minder zuinig is dan een zibro laser maar goed, men zegt, 5 uur op 1 liter..

Met een capaciteit van 120 m3 volgens specs zou 70 m3 wel moeten kunnen zou je zeggen
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum