Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-12-2013, 00:41
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Mijn "werkplek" is sowieso niet warm te stoken! Het maakt niet uit hoe warm je je aankleedt, met een krap uurtje ben je echt wel uitgesleuteld...


Reply With Quote
  #22  
Old 27-12-2013, 02:02
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

haha wel leuk om te lezen dit, ikheb hier netgezegd dat ik het 20°C stook maar dit was gewoon een reactie op de vraag "hoe stook je warm"

Meestal als ik aan het sleuetelen ben steek ik de kachel ook niet aan. Het is vooral bij prul werkmet de elektronica of wanneer ik wat stukjes moet spuiten dat ik de kachel aanmaak om het wat aangenamer te maken;

Als ik blokwissel of boite wissel doe of iets dergelijks dan kleer ik mij ook gewooniets beter aan.

Te warm hoeft het ook niet zijn om te sleutelen.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #23  
Old 27-12-2013, 07:20
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Ik stook onze garage van 12 bij 4 warm met een gaskanon. Vullen met LPG en constant 2 ramen open voor frisse licht. Word lekker warm
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #24  
Old 27-12-2013, 07:21
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

in de oude nishut waar ik vroeger met nog 2 man inzat was het stervens koud..
ik deed meestal het spuitwerk/voorbewerken etc..en dat gaat gewoon voor geen meter
toch zeker niet wanneer het vriest...
we hebben toen een keer een heteluchtkanon gestookt op afgewerkte olie...was lekker warm toen..
maar de dag erop had ik koppijn ...daar kan een fles Jim Beam 'downed in one' niet tegen op..
in het hok wat ik nu heb van 7 bij 6 meter ..tsja daar kom ik gewoon niet als het vreselijk koud is..moet het echt noodzaak zijn dan heb ik een heteluchtkanon op gas staan ..en daar kan ik het tot wel 25 graden stoken binnen...
echter doe 1 keer de garagedeur open en de warmte is weg..en de fles leeg..
is eigenlijk gewoon niks gedaan sleutelen s'winters..ik doe het gewoon niet graag
ik heb in 2004 een keer longontsteking opgelopen ,en sindsdien kan ik kou slecht hebben ..(vingers worden snel dood..tintelen etc)
Reply With Quote
  #25  
Old 27-12-2013, 07:22
gtipower's Avatar
gtipower gtipower is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 386
Send a message via MSN to gtipower
Default

Heb een Thermobile Afgewerkte olie kachel At 304 ideaal ding olie uit het carter rechtstreeks te kachel in hehe.

Die van mij is geen hard loper omdat hok niet 100% geisoleerd is maar kan het prima 10 graden halen wat gewoon lekker werkt warmer hoeft ook niet.

Ik stook er ong 25 liter afgewerkte olie door heen in 8 uur
Reply With Quote
  #26  
Old 27-12-2013, 10:01
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

De garage is een aantal jaar geleden nieuw gebouwd, zelfde als een huis. Gewoon dubbele muur, isolatie. Dubbelglas overal. Zit nog een bovenverdieping op (maar deze is af te sluiten zodat alle warmte beneden blijft).

Hij staat ook een aardig stuk van het huis vandaan, achter op het terrein, dus altijd vol in alle wind en weersinvloeden.

Ik sleutel het liefst gewoon in een werkbroek en t-shirt. Dus wil het al snel minimaal 17/18 graden hebben daarbinnen om 'lekker te kunnen werken'.
Maar ook als ik ga spuiten of andere dingen doe die temperatuurgevoelig zijn wil ik het graag warm hebben daarbinnen.

De elektrokachels die ik heb is wel rotzooi. 3500w, maar een haarfohn wordt warmer...

Denk dat een goede elektrokachel dat toch de oplossing is.

Zo'n heteluchtkanon werkt ideaal! binnen een half uur de garage over de 20 graden, alleen dat ding vreet gasflessen...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #27  
Old 27-12-2013, 10:40
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Je kunt ook de kachelunit uit een MAN 10T MIL GL (misschien ook andere met een luchtgekoelde diesel) gebruiken.
Met deze kachel kun je een cv-installatie bouwen en hij brand op vrijwel alles.
Handige tip kan zijn om bij een lokale truck service oude diesel te kopen.
Bij mijn vorige werkgever werden duizenden liters afgevoerd. Dus hier en daar verdween ook wel eens een vat in een service-bus om thuis de schuur warm te houden.
Reply With Quote
  #28  
Old 27-12-2013, 11:10
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Gebruikte altijd een hete lucht kanon op petroleum (zo'n grote gele master) om de ergste kou eruit te jagen. Koppijn en kostbaar bij constant verwarmen.

Nu ga ik mijn werkplek verplaatsen naar een gedeelte van de schuur met centrale verwarming. (oude vr-ketel en hele batterij gebruikte radiatoren).
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #29  
Old 27-12-2013, 17:20
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Mijn nieuwe schuur moet iig een geisoleerd dak krijgen en er komt een oude houtkachel in om de boel lekker warm te stoken als het nodig is
Reply With Quote
  #30  
Old 27-12-2013, 17:42
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Zit haast ook te denken aan een oude houtkachel.

Dat werkt haast nog het beste.

Nadeel is de stroomverziening in mijn garage, als ik daar 2x 3000watt kachels aanzet en daar nog eens een hoop elektrische apparatuur gebruik springen de stoppen..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #31  
Old 27-12-2013, 20:19
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

1x een heater op aardgas. van 5 naar 20 graden is dan nog steeds beneden een kwartier te doen (10x17 meter). De loods is voorzien van een geisoleerd systeemplafond op 2.40 hoogte. Achterin mijn loods is de nok wel vrij, maar voor die ruimte hang ik een zeil/kleed bij extreme kou. De wanden en daken zijn pir-geisoleerde damwand platen. Doorgaans heb ik hem op 10 staan en werk in een T-shirtje. Kou deert mij nooit zo erg. Alleen bij een avondje bier drinken, is zo'n heater wel aangenaam. Enige nadeel is dat hij vrij luidruchtig is. Voor die avondjes wil ik nog iets van een houtkachel op de kop tikken. Fikkie stoken is sowieso leuk
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #32  
Old 27-12-2013, 21:03
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

een houtkachel is ook leuk, maar wel elke keer hout halen en er voor zorgen dat het droog ligt.
Een houtkachel kun je ook zelf maken van een tankje, zo maak ik terraskachels voor in de tuin.

Vandaag ben ik bezig geweest met de olietank voor mijn ozzirt-style afgewerkte olie kachel. Heb een oude brandblusser met dop, moet er nog een kraan op maken.
Reply With Quote
  #33  
Old 27-12-2013, 21:48
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Quote:
Originally Posted by fearless
een houtkachel is ook leuk, maar wel elke keer hout halen en er voor zorgen dat het droog ligt.
Een houtkachel kun je ook zelf maken van een tankje, zo maak ik terraskachels voor in de tuin.

Vandaag ben ik bezig geweest met de olietank voor mijn ozzirt-style afgewerkte olie kachel. Heb een oude brandblusser met dop, moet er nog een kraan op maken.


Foto's aub
Ik wil deze namelijk ook maken en mis kunnen we elkaar aanvullen
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #34  
Old 27-12-2013, 23:37
Marten's Avatar
Marten Marten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 807
Default

Bij de bouw van de loods, vloerverwarming toegepast. Indien noodzakelijk is het ook t shirt werk hier soms. Heb de verwarming Alleen aan als het vriest buiten, graad of 10 a 12 vind ik prima om te werken.
__________________
voor leuke setjes velgen, ''KLIK HIER''
Reply With Quote
  #35  
Old 27-12-2013, 23:41
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Quote:
Originally Posted by Marten
Bij de bouw van de loods, vloerverwarming toegepast. Indien noodzakelijk is het ook t shirt werk hier soms. Heb de verwarming Alleen aan als het vriest buiten, graad of 10 a 12 vind ik prima om te werken.


Bij jou is het iedere sleutelaar zijn natte droom Marten
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #36  
Old 28-12-2013, 19:06
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

3bij6 met een zibro kachel uurtje voor het sleutelen aan en dan is de kou er uit en dan lekker door gaan af en toe koffie pakken links van me en door gaan
Reply With Quote
  #37  
Old 28-12-2013, 19:19
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by Bontje
Foto's aub
Ik wil deze namelijk ook maken en mis kunnen we elkaar aanvullen



Ik heb nog geen foto's, maar als je op youtube kijkt naar de Ozzirt style waste oil burner dan zie je er al heel wat.

Ik heb een oude propaantank gekocht en de rest had ik nog liggen. Dat zijn de leukste bouwwerken, van oud spul wat anders toch wegging

Een remschijf had ik nog over van een Fiat, 24cm rond.
Een koekenpan van de ikea 24cm rond komt daar onder (4 euro )

Vandaag een buisje gescoord voor de "secundaire brander" Deze is zon 20cm lang
11.5cm doorsnee en 4mm wanddikte.
Hierop heb ik een stuk ruitjespapier geplakt, en wat boorpunten uitgetekend. Ik denk dat ik gaten ga boren van 8 en 12mm.

De remschijf ga ik uitdraaien zodat de buis er precies strak in valt (op de naaf)
Dan las ik dat vast.

Dat geheel moet dan onder op de tank komen, maar ik denk dat ik dat ga vastbouten. Ik maak dus een ring of een paar ogen die om de secundaire brander past zodat ik hem weer los kan halen als er een gaatje bij moet of groter geboord moet worden. (voor de afstelling)

Mijn kachelpijp haal ik bij houtkacheldirect.nl, die zit in Kampen. Mooi in de buurt. Ik ben straks 100 euro aan kachelpijp kwijt. 2M recht, 1x een 90graden bocht en een halve meter voor naar binnen.

Als ik het geheel wat meer in elkaar heb staan zal ik wat foto's maken.
Reply With Quote
  #38  
Old 29-12-2013, 10:04
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Het is vaak zo dat ik de hele dag kabelbomen aan het ombouwen ben of solderen, of ander soort werk aan auto's waarbij je je niet hoeft in te spannen.

Dan is het wel aangenaam om lekker warm te zitten En met een dikke jas aan in een auto met bevroren vingers kabeltjes solderen gaat niet zo lekker :P

Ik denk dat ik de gaskachel houd om de boel eerst richting de 20 graden te stoken, en dan de rest van de dag de boel warm ga houden door een elektrokachel.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #39  
Old 29-12-2013, 11:04
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Idd dan is de lol er gauw af priegel werk in de kou is niet leuk
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #40  
Old 29-12-2013, 11:22
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Zo, ben net terug thuis.

Net op marktplaats voor weinig een diesel/petroleum kachel gevonden. Gelijk gebeld en net opgehaald

Dat stookt wel flink door zoiets
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum