Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Ideeen en opmerkingen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 04-08-2006, 21:17
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Ik stel voor dat iedereen AirDvans een PM stuurt om te vragen wat hij bedoeld......
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #62  
Old 04-08-2006, 22:12
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Helemaal mee eens, We zitten niet meer op school zoals je eerder al zei.
Als mensen gewend zijn om zonder hoofdletters te typen dan kun je dat hier niet van ze eisen.
We weten toch wel wat ze bedoelen.

Het is soms wel lastig als men in 1 adem typt maar misschien zijn ze niet anders gewend.

Je kan hier geen mensen verplichten om met punten en hoofdletters en comma zooi te gaan typen.

Dan lees je het verhaal nog maar een keer en misschien snap je het dan wel. Mocht je het dan nog niet snappen dan ligt het waarschijnlijk aan jezelf.



Ja kom! we draaien de wereld om!
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #63  
Old 04-08-2006, 22:25
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Helemaal mee eens, We zitten niet meer op school zoals je eerder al zei.
Als mensen gewend zijn om zonder hoofdletters te typen dan kun je dat hier niet van ze eisen.
We weten toch wel wat ze bedoelen.

Het is soms wel lastig als men in 1 adem typt maar misschien zijn ze niet anders gewend.

Je kan hier geen mensen verplichten om met punten en hoofdletters en comma zooi te gaan typen.

Dan lees je het verhaal nog maar een keer en misschien snap je het dan wel. Mocht je het dan nog niet snappen dan ligt het waarschijnlijk aan jezelf.



We eisen of verplichten niks ..
Wat is er toch dat er bij een simpele vraag bijna iedereen op zijn achterste poten gaat staan en er dingen bij halen die nergens staan ?
Of moet ik nu ook maar zeggen dat als je niet begrijpt wat er getypt wordt dat hetdan aan jezelluf leg ?

Dat iemand in zijn dagelijkse werk misschien geen ABN hoeft te typen wil nog niet zeggen dat je redelijk normaal nederlands dan maar moet vergeten en typt zolas je het zelf goeddunkt .

Doen we dat ook met rekenen bij de supermarkt ? Ja als de cassiere te weinig aanslaat .. anders zeggen we er ook wat van .
Dus waarom wel bij en met rekenen maar taal ho maar ?
Omdat het makkelijker typt zonder een hoofdletter en een punt of ander leesteken ? Stel eens in een winkel voor dat ze alleen maar cijfers tot de 7 mogen gebruiken en als ze dat niet willen lekker ageren tegen de manager en eisen dat je airmiles worden uitbetaald ...

Maar ok : als ik niet snap wat iemand typt omdat ik vroeger net na de oorlog wel fatsoenlijk nederlands op de lagere school heb gehad dan ligt het aan de generatiekloof dus aan mij ..
Je moet premier van Nederland worden : de simpelste oplossingen zijn vaak de beste .
Kun je meteen dat cijfergedoe bij winkels invoeren

Laten we het maar niet over grammatica hebben want dat is echt lastig . Een hoofdletter en een leesteken als punt en comma niet ..
Reply With Quote
  #64  
Old 05-08-2006, 01:04
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

whooo whoooo, i am with stupid

getypt voor de duidelijkheid
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #65  
Old 05-08-2006, 16:24
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Hahaha...
Check Mark1 's avatar nu eens dan!
Reply With Quote
  #66  
Old 05-08-2006, 19:38
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Hahaha...
Check Mark1 's avatar nu eens dan!


over MARK1 en afkortingen gesproken...
moeten we nou ook in plaats van (i.p.v.) mk1 mark 1 gaan schrijven?

't zijn vooral de onduidelijke aan een stuk geschreven zinnen die t hier zo onduidelijk maken, niet de afkortingen als iig of miss.
PB en MK zijn voor niet-forummers ook onduidelijk, en sommige volkswagen liefhebbers weten nog niet eens helemaal waar mk voor staat (kijk maar eens hoeveel golf type 3-tjes d'r dagelijks voorbij komen). 't is hier gewoonte, net als op ALLE andere forums, om afkortingen te gebruiken. moeten we dan 'n lijstje gaan maken met wele afkortingen wel geaccepteerd worden en welke niet? en wie bepaald dit?

naast de lange-zinnen-schrijvers zijn dr ook nog n paar die 't nodig vinden hun zinnen te herschrijven. hiermee bedoel ik dat d'r nogal wat zinnen in topics staan die aanvankelijk klopten, maar waarbij de schrijver achteraf nog wat dure woorden heeft geprobeerd te implanteren waardoor 't allemaal een grote onduidelijke brei wordt.

't gebruik van schuttingtaal zal niet positief aan de sfeer bijdragen (en ik ben daar in mijn forum-begin ook al op gewezen) maar dat we woorden als HOK een BARREL moeten censureren, en we sl0pel niet mogen gebruiken gaat wel erg ver.
als 'n opel-rijder 't nodig vindt namen te verzinnen voor m'n golfje doet ie dat maar, 't zal mij weet ik waar roesten. andersom 'tzelfde.

ik zal wel weer flink op m'n deksel krijgen, maar doe t dan tenminste met zinnen met interpunctie en leesbaarheid
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #67  
Old 05-08-2006, 21:41
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

@Luuk: 100% mee eens!
Het wachten is nu op de volgende die we-der-om begint over de hoofdletters en de punten en de afkortingen... snap dat niet hè... is toch duidelijk zat nu mensen..
Reply With Quote
  #68  
Old 05-08-2006, 23:27
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Wink

Iedereen moet gewoon goet schreiven. Med de juiste impterpuncsie en treemas en al. Als je het niet begrijpt; nog een keer lezen, anders: corriegeren mag tog ook?
Reply With Quote
  #69  
Old 05-08-2006, 23:28
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Wat is er met de goede verstaanders gebeurd?...
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #70  
Old 06-08-2006, 11:42
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
Ja kom! we draaien de wereld om!



Praat jij tegen mij

Hoeft om mij niet hoor!!!!!!!!!!!!!!!!



Ontopic
Reply With Quote
  #71  
Old 07-08-2006, 18:58
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Leuke topic, maar toch knaagt er iets.

Allereerst, een taal is nu eenmaal 'in beweging', er zijn steeds nieuwe invloeden. Het mooiste voorbeeld hiervan is het Suid Afrikaans, honderden jaren geleden vertrokken Nederlandse boeren naar Zuid-afrika, en spraken daar Nederlands. Doordat hun enclave geïsoleerd was, werd hun taal 'statisch'. Ergo, wij Nederlanders verstaan hen niet meer. Dus als nu door invloed van het internet onze taal snel veranderd? Who cares.
Het domweg niet gebruiken van punten, komma's en/of hoofdletters blijft wél fout. Echter, wat allerlei lieden Neerlandici klaarstomen met de zoveelste nieuwe spelling, in steeds groenere boekjes, staat nog verder van mijn bed!

Nog storender vind ik dat de Friese forumgebruikers te pas en te onpas in hun dialect wauwelen (bla bla, geen dialect, bla bla, eigen taal, bla bla eigen grammatica).
Zeeland heeft ongeveer tien verschillende dialecten, als ik alle Zeeuwen op het forum in zijn eigen dialect moet aanschrijven word het een onleesbare rotzooi. Fries is in deze dus ook fout.

De opmerking van Luuk over het gebruik van t voor "het is",
met een aanhalingsteken is het gebruik van 't dus geen foutief Nederlands, eerder een vorm van hypercorrectie om daarover te vallen.
Hetzelfde geld natuurlijk ook voor "da's"

Verder is de plaatsnaam in de koptekst bij veel mensen nauwelijks te ontcijferen door het gebruik van dialect. Als je bijvoorbeeld uit Ruinen komt,
schrijf dan geen Rûne. (Sorry Luuk) Hetzelfde geld voor Knaôl als je uit Stadskanaal komt natuurlijk, of ut fér voor Raamsdonkveer.
Gebruik de plaatsnaam zoals die in de grote bosatlas staat, a.u.b.

Het is niet dat mijn mening er toe doet, maar ik wou het toch even kwijt.

Greetz, Ron (en da's dus óók fout )
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen

Last edited by stufenheckfahrer : 07-08-2006 at 19:02.
Reply With Quote
  #72  
Old 07-08-2006, 19:16
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Je hebt op sommige punten gelijk maar het niet verstaan van een Suud Afrikaner betwist ik . Maar dat komp misschien omdattik een talenbult nog groter dan Quasimodo hebt

Fries is best mooi maar inderdaad : als geintje kan het .
Ik als ras Hageneez kan het ook wel over een tamponkauwer ( gewoon in het nederlands gespeld ) hebben maar dan weet het gros hier ook niet wat ik bedoel . En laten we maar zwijgen over dat ik te vaak aan de dahlia leg

Zojuist mijn twee centen
Reply With Quote
  #73  
Old 07-08-2006, 19:33
ploon's Avatar
ploon ploon is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,633
Default

> Zeeland heeft ongeveer tien verschillende dialecten

elke dorp/gat heeft hier zijn eigen dialect. dus dat is op 2 handen niet meer te tellen :-)
__________________
Pim van Loon
1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl
VW show dates & pics - www.vwshows.com
Reply With Quote
  #74  
Old 07-08-2006, 20:32
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

er word gewoon te weinig gemasturbeerd op dit forum..dat is onderhand wel duidelijk....
Reply With Quote
  #75  
Old 07-08-2006, 20:32
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

@Gert: De Haagse kreten zoals jij ze doorgaans slaakt, zijn grappig bedoelt.
En niet om een hoop forumgebruikers links te laten liggen, zoals Friezen dat nogal eens willen doen. Dáár zit voor mij het verschil .

@Luuk: Het gaat er mij niet om je persoonlijk aan te spreken, maar het voorbeeld lag zo vreselijk voor de hand. Als jij een rasechte en trotse Drent bent, waarom vermeld je je plaatsnaam niet dubbel? Zoiets kan ook leerzaam zijn voor anderen uiteindelijk. Maar als je bijvoorbeeld uit Zeeuws-vlaamse dorpje Nieuwvliet komt, en je vermeld alleen maar de dialectnaam Sintepier,
heeft dat alleen voor jou en je buurman toegevoegde waarde en verder voor niemand.

@Ploon: Ik bedoel serieuze verschillen, zoals tussen de verschillende eilanden, en niet een paar afwijkende woorden onder de dorpen onderling.

@De rest: Laten we proberen niet te veel op elkaars fouten te letten, zodat we lekker relaxed kunnen forummen. Ik denk dat dat de bedoeling moet zijn .

@Pedaalemmer: Ik was net klaar.

Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #76  
Old 07-08-2006, 20:39
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Nog storender vind ik dat de Friese forumgebruikers te pas en te onpas in hun dialect wauwelen (bla bla, geen dialect, bla bla, eigen taal, bla bla eigen grammatica).
Zeeland heeft ongeveer tien verschillende dialecten, als ik alle Zeeuwen op het forum in zijn eigen dialect moet aanschrijven word het een onleesbare rotzooi. Fries is in deze dus ook fout.


Omdat iedereen zich in dit topic toch al persoonlijk aangevallen voelt, ben ik de beroerdste niet om dan hier maar even op te reageren.
Ik zit hier nu als Rasfries (Friessprekend, Friesdenkend,...) nu een goed half jaar ingeschreven op dit forum en heb daarvoor zeker 2 jaar meegelezen, maar ik heb het zegge en schrijve nog niet eén keer meegemaakt dat hier ergens in een topic Fries werd gesproken, laat staan "te pas en te onpas". Kom eens op het VWForum en ga eens naar "off-topic, niet auto gerelateerd". Kun je je eigen nog eens doodschrikken!
Reply With Quote
  #77  
Old 07-08-2006, 20:42
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Volgens mij is het wel duidelijk wat we bedoelen: Probeer het in de "serieuze topics" goed leesbaar te houden door op de spelling te letten en interpunctie te gebruiken.

Gelukkig hebben we heel veel dialecten op het forum en ik leer graag hier en daar een uitdrukking erbij. Maar een fulltime tolk kunnen we nog niet betalen dus wanneer je wat in dialect neerzet laat dan als het even kan blijken aan de rest wat er bedoeld wordt.

Leuk forum? Ja! Duidelijk forum? Ja! Strafkamp? Nee!
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #78  
Old 07-08-2006, 21:02
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,878
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
maar ik heb het zegge en schrijve nog niet eén keer meegemaakt dat hier ergens in een topic Fries werd gesproken,


Je hebt iets gemist volgens mij

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6050
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #79  
Old 07-08-2006, 21:07
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Zo, gaat die Arnaud effe af.
Maar goed, eén thread dan, dat is nog steeds niet te pas en te onpas als je het mij vraagt.
Reply With Quote
  #80  
Old 07-08-2006, 21:13
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Ik laat binnekort " Anti Fries bijvullen" stickers maken voor op mijn radiator

@ Arnaud : niet schamen joh .. daar zijn die haartjes op je lichaam voor

Ik ben ook best een memmuhbatsert hoor .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum