Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-11-2017, 20:57
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default Thermostaat AEE

Goedenavond leden,

Ik en mijn vrouw rijden beide rond in een polo 6n1 met AEE motor. Gelukkig geeft dit ook dezelfde kwaaltjes. Beide auto's komen namelijk niet op temperatuur. Na meerdere thermostaten en -huizen geprobeerd te hebben had ik aanvankelijk de handdoek in de ring gegooid. Kunststof troep. Waanzinnig eigenlijk dat ze bij VW de krachten die zo'n thermostaat geeft opsluiten in 2 kunststof delen. Iedereen weet dat dat materiaal op den duur bros wordt.

Maar gisteren bedacht ik me dat de enige mogelijkheid voor het niet op temperatuur komen door de thermostaat komt, en dat ik met mijn golf 2 (1.8) hier nooit problemen mee heb gehad. Even zoeken in mijn archief en ik kwam nog een thermostaat tegen, compleet van staal en mooi degelijk. Beetje passen, meten en iets aanpassen en het gekke ding past zo in het thermostaathuis van mijn AEE!

Morgen ga ik het inbouwen en kijken of het functioneert, maar voor ik dit doe, zijn er nog mensen die hier hun bedenkingen bij hebben?

Reden dat ik hier een Polo-gerelateerd bericht plaats, is omdat ik niet echt de indruk heb dat men in het Polo gedeelte actief bezig is, en de AEE ook in golf 3 te vinden is.

Alvast bedankt!

Groetjes
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL
VW Caddy 3 1.9 TDI 2010
Audi A6 2.4 24v 2005

www.castra-machinebouw.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 20-11-2017, 23:40
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Ik heb in het verleden een aee in mijn polo gehad. Ik was het zo moe dat ik de thermostaat er gewoon uit gelaten heb op een gegeven moment. In de winter stuk karton voor de radiator en gaan.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-11-2017, 12:35
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

Ik heb de thermostaat er vanmorgen even in gebouwd en het resultaat is super! Kan het iedereen aanraden. Tis zo gepiept, kost maar iets en de motor loopt ook weer zoals het hoort. Kon het meteen aan het verbruik merken

Ik had het eerst even met de garagehouder hier in het dorp over gehad, hij doet veel met polo's en foxjes, en hij zei me dat hij dit voortaan ook toe gaat passen.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL
VW Caddy 3 1.9 TDI 2010
Audi A6 2.4 24v 2005

www.castra-machinebouw.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum