Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 28-10-2017, 16:31
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Ik heb mijn keerring niet vervangen bij de koppeling wissel. Ik denk dus dat dat het probleem ver ergert, ik heb mijn roetstop even terug moeten stellen zodat hij niet meer zo veel koppel produceert, anders blijft ie maar slippen en slippen..
Moet dit zaakje zien op te lossen, ook ga ik een versterkte drukgroep halen, van sachs race engineering. En moest mijn koppelingsplaat naar de vaantjes zijn, ga ik een ander bestellen., gewoon een OEM plaat.
Gelukkig kan je zo een koppelingsplaat appart bestellen.
Reply With Quote
  #22  
Old 28-10-2017, 17:37
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Alleen dit moet ik dus hebben.

Reply With Quote
  #23  
Old 28-10-2017, 17:56
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,477
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Alleen dit moet ik dus hebben.


Kijk eerst na of de keerringen in orde zijn... want als er olie op de plaat gekomen is, moet de plaat óók vervangen worden
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #24  
Old 28-10-2017, 19:20
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Inderdaad, die plaat sopt zich vol met olie!
Qua drukgroep en vliegwiel: tekenen van oververhitting zijn verkleuringen, en haarscheurtjes in het oppervlak.

Als ik het goed versta is dit niet je daily? Dan zou ik er morgen de bak eens onderuit halen, en alles eerst eens goed bekijken voor je bestelt, voor het geval je nog onderdelen nodig hebt.

Dit is de nummer voor de keerring van Elring: 804.850 daar zit de behuizing bij, wat het makkelijk maakt om te vervangen.
Dit is de Febi nummer: 01090 hier krijg je geen behuizing bij, dus ga je de oude keerring uit de behuizing moeten halen en de nieuwe erin steken
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #25  
Old 30-10-2017, 18:05
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Deze drukgroep kan met een organische koppelingsplaat 295 newton koppel aan.
Met een sinter koppelingsplaat 345nm.
Dat is het enige verschil wat ik op die website lees.
Maar er staat nergens dat ik perse een versterkte sport-organische koppelingsplaat moet gebruiken.
En aan dat koppel kom ik nooit. onmogelijk dat een 1.9TD met een 25+ jarige turbo zoveel koppel kan hebben.


ik heb de bak ertussen uit gehaald gisteren, en inderdaad mijn keerring is gaan lekken.
Maar nu zit ik met een vraagje, ik heb al inmiddels de race drukgroep besteld, moet ik dan ook een race koppelingsplaat gebruiken, of hoeft dat niet bij dit type motor? niet dat ik er 200pk uit wil knallen, maar dat die het koppel gewoon aan kan met 1,6 bar.
Kan ik dan nog altijd een standaard koppelingsplaat gebruiken, in combinatie met een race drukgroep?

Ik ga die keerring van Elring bestellen, bedankt !

Last edited by StefTurboDiesel : 30-10-2017 at 18:08.
Reply With Quote
  #26  
Old 31-10-2017, 15:17
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Als je huidige koppelingsplaat past op die drukgroep, en ik neem aan van wel?, dan hoef je niet per se een andere plaat te monteren. Persoonlijk zou ik dat niet doen, gezien je aangrijp gedrag van de koppeling dan sterk verandert. Je drukgroep heeft enkel effect op het maximale over te dragen koppel, maar het materiaal van de plaat heeft ook effect op de manier van aangrijpen.
Als de dimensies van de drukgroep overeenkomen met die van de drukgroep die je nu hebt steken, kan je normaal je standaard plaat nog gebruiken!

Kan je eens een paar foto's posten van de plaat die er nu onder zit? Ben wel geïnteresseerd om te zien hoe hard die geleden heeft van het soppen in de olie
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum