Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 3 (fastback, notchback, squareback)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-09-2004, 12:55
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default -

-

Last edited by sjampoo : 20-02-2005 at 08:55.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-09-2004, 13:45
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Ik zal er niet zijn iig! Ben zondag heeeeeeeeeeel ergens anders!
Reply With Quote
  #3  
Old 22-09-2004, 13:54
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Beste Piet!

T'is alleen geen kever, heb nu wel een klein beetje mijn 'geheimpje' verklapt....
Kan het ook met andere oude volkswagens?

Heb bij unigarant ook nog wel een goede berekening gekregen.... 50 euro per jaar maar dan alleen wa, alleen met taxati kan je all risk verzekeren maar het taxati rapport is net verlopen.....
Reply With Quote
  #4  
Old 22-09-2004, 16:25
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Sorry hoor : ff offtopic

De BienMobiel staat al op de site van Don afgebeeld ..
Dus toch !!!!
Jammer dat de waarschuwing die hier als off topic bijstond nu weg is ..

http://www.thevwbarn.com/html/club-cars.html
Reply With Quote
  #5  
Old 23-09-2004, 10:02
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Okee okee, betrapt!

Ennuh welke waarschuwing stond er als offtopic bij dan? Heb ik iets gemist????
Reply With Quote
  #6  
Old 23-09-2004, 10:12
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by SABINE_BUG
Okee okee, betrapt!

Ennuh welke waarschuwing stond er als offtopic bij dan? Heb ik iets gemist????


PM Split 52 -... die had iets erover gepost .
Zelf ken ik e VW BArn niet .. alleen van horen zeggen ...
Reply With Quote
  #7  
Old 23-09-2004, 10:13
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

tussenstand; afgewezen bij verzekeruzelf.nl, wilde het toch proberen en had me verzekerd maar helaas..... Ga het nu bij unigarant proberen!
Reply With Quote
  #8  
Old 23-09-2004, 10:16
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
PM Split 52 -... die had iets erover gepost .
Zelf ken ik e VW BArn niet .. alleen van horen zeggen ...


Volgens split zit er plamuur op, en ja dat is ook zo, LB!
Waar vind je een ponton die niet geplamuurd is? En als je er eentje vind dan betaal je er ook voor en ben je voor 3000 nog lang niet klaar, betaal je minimaal 7000 euro en dat kan ik niet ophoesten!!!! Werk mag er wel aan de ponton zitten hoor, als het maar niet TE veel is.
Ik neem mijn magneet mee en als die niet blijft zitten weet ik genoeg.
Chirspy had ook al commentaar maar ik snap niet waarom hij dan alsnog zijn polo uit 98 ervoor wil inruilen?!!?!?!
Zondag ga ik erheen en zal ik zien of het wat is, is het niks dan kom ik gewoon met de g60 weer thuis!
Reply With Quote
  #9  
Old 23-09-2004, 10:28
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by SABINE_BUG
Volgens split zit er plamuur op, en ja dat is ook zo, LB!
Waar vind je een ponton die niet geplamuurd is? En als je er eentje vind dan betaal je er ook voor en ben je voor 3000 nog lang niet klaar, betaal je minimaal 7000 euro en dat kan ik niet ophoesten!!!! Werk mag er wel aan de ponton zitten hoor, als het maar niet TE veel is.
Ik neem mijn magneet mee en als die niet blijft zitten weet ik genoeg.
Chirspy had ook al commentaar maar ik snap niet waarom hij dan alsnog zijn polo uit 98 ervoor wil inruilen?!!?!?!
Zondag ga ik erheen en zal ik zien of het wat is, is het niks dan kom ik gewoon met de g60 weer thuis!



Ben hier niet bezig om VW Barn af te kraken .. maar ik weet wel hoe of wat Chrispy heeft gedaan qua ruil .
En als je goed zoekt dan kom je best een harde variant tegen .. je weet hem zelfs te staan
Alleen die rijdt niet binnen een week .

Vraag aan sjamp over de verzekering : die heeft heel NL ooit afgebeld en gemailed voor een oldtimer verzekering . Hij weet nu zoveel van de materie dat hij er serieus over denkt om in de verzekeringen te gaan
Reply With Quote
  #10  
Old 23-09-2004, 10:36
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Weet dat je the vwbarn niet afkraakt maar ik wordt zo moe van die mensen met vooroordelen..... Veel mensen kraken vaak dingen af en dat kan ik niet zo goed hebben, ik wil het met mijn eigen ogen zien en heb deze ponton al met eigen ogen gezien dus ik weet wat ik kan verwachten...... T'is voor mij ook een goeie ruil met misschien nog een golfje diesel erbij ook! heb ik ook gelijk een winter auto!

Ga sjamp wel ff bellen of mailen, moet vandaag of morgen echt een verzekering afsluiten anders kom ik tijd te kort!
Reply With Quote
  #11  
Old 23-09-2004, 12:22
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,878
Default

Hey Sabine,

Hartstikke leuk dat je een goede ruil met Don kunt doen, wat voor auto je ook gaat kopen zal me eerlijk gezegt een zorg zijn als jij er maar blij mee bent. Maar wees AUB op je hoede met DIE auto. Heb hem redelijke bekeken en het is me opgevallen dat hij oa. meegespoten rubbers heeft, hier en daar al een plekje door de lak komt enz. enz. De meningen wat betreft restauraties lopen nogal uiteen en wat voor de een een perfecte resto is kan voor de ander een snelle opknapbeurt zijn. Neem AUB mensen mee die je van een evt. impulsaankoop kunnen behoeden en die er ook wat verstand van hebben, het gaat hier niet om een auto van een paar honderd euro nl....Succes verder, lijkt me dat jezelf wijs genoeg bent.

Misschien zijn dit nog een paar karretjes:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...2490162086&rd=1

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/a...38e&did=1000033

weet ik veel wat, er is in iedergeval nog zoooooooooooooooooo veel tekoop!

Michel
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #12  
Old 23-09-2004, 13:22
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Michel bedankt voor je reactie, maar ik wil toch graag zelf oordelen.
Ik hoef echt GEEN top staat gerestaureerde auto, dat is voor mij gewoon
NIET te betalen. Een buitenlandse auto is voor mij geen doen, en de nederlandse
zijn TE duur als je er eentje zoekt met een beetje werk.
Voor mij is het simpel, er mag namelijk werk aan zitten, ik heb een hele handige vader wat dat betreft! T'is allemaal nog niet eens zeker dus ik ga eerst ff kijken, heb zelf
oog genoeg om te zien of het voor mij haalbaar is.
Er is denk ik 1 verschil tussen veel luchtgekoelde freaks en mij; het maakt me niet zo heel veel uit als een auto er oud uit ziet, hij mag best gebruikers sporen hebben en ik hoef er echt geen show&shine prijs mee te winnen, zolang het plaatwerk maar blijft zitten op de plaats en er geen gaten van roest in zitten die dichtgesmeerd zijn is het voor mij al snel een knappe auto.
Ik weet wat ik eventueel inruil (de golf) en als ik moet kiezen tussen de golf of een ponton met wat werk dan ga ik voor de volle 500% voor de ponton!
Reply With Quote
  #13  
Old 23-09-2004, 13:27
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Bientej een volledig gerestaureerde auto is niet rijdbaar,want je word doodziek van elk deukje/krasje.

Dan liever 1 waar iets werk aanzit.Ik rij zelf ook zo rond.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 23-09-2004, 13:34
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

hehe eindelijk iemand die me snapt! Wout, je bent een reus! (met kontschurft!)

Als hij niet TE erg dichtgesmeerd zit, geen ERGE zichtbare roest heeft, en verder compleet is, is het voor mij aantrekkelijk!!

Niet vergeten dat hier een nieuwe motor in ligt en dat de bodem wel heel strak is, maar daar heeft niemand naar gekeken zeker?
Reply With Quote
  #15  
Old 23-09-2004, 13:36
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Ja maar vergeet niet Bientje dan plaatwerk delen voor de type erg schaars zijn en reparatie plaatwerk ligt nou ook weer niet op elke hoek van de straat.

In dat opzicht kan zo`n rijdbare auto die werk heeft een duur grapje worden.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #16  
Old 23-09-2004, 13:51
Chrispy's Avatar
Chrispy Chrispy is offline
Old Fart
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 931
Default

Quote:
Originally Posted by SABINE_BUG
Chirspy had ook al commentaar maar ik snap niet waarom hij dan alsnog zijn polo uit 98 ervoor wil inruilen?!!?!?!


Lieve Sabine, ik heb geen commentaar, heb hier zelfs niets gepost. Wat jij doet is jouw zaak.
Ik had het idee opgevat om mijn 96er polo in te ruilen op de ponton. Heb de boel goed overwogen, en mede door een aantal rondzwervingen en navragen bij diverse personen (vooral uit Zeeland) die hier op het forum nauwelijks komen, heb ik voor mezelf besloten om het niet te doen.
Op dat moment had ik al een vermoeden dat jij er ook mee bezig was.(door de emails die ik van Don ontvangen heb) Ik heb nog geprobeerd je erover te bellen, maar je gsm werd niet opgenomen. Want de info dat de andere kandidaat af gevallen was, had je in een betere onderhandelingspositie kunnen brengen, en wat achtergrond info was nooit weggeweest.

Als jij de G60 in kan ruilen tegen de ponton, heb je 2 vliegen in een klap geslagen. Je bent de Golf kwijt, en hebt er een Ponton bij. Goed voor jou. Ik heb op dit moment nog genoeg auto's waar ik aan kan/moet werken.( golfcabrio, santana, jetta) Anders had ik het wellicht ook gedaan. Per slot van rekening is het wel een oudje, en een ponton heb ik nog niet eerder gehad.

Als je ze van het weekend op gaat halen. Veel plezier ermee.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!!
Reply With Quote
  #17  
Old 23-09-2004, 14:09
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,878
Default

Sabine, Het is inderdaad je eigen beslissing... Dat jij niet persé een showauto hoeft kan ik me prima voorstellen (heb ik zelf ook niet...) Ik probeer je alleen maar te zeggen dat je je niet moet blindstaren op een kreet als "gerestaureerd in xx jaar". Iemand kan een auto vol smeren met plamuur laten spuiten en dat noemt diegene dan gerestaureerd met alle gevolgen vandien een paar jaar later. Dat jij een auto wilt waar wat werk aan zit kan ik me best voorstellen het drukt de prijs enorm en je hoeft niet heeel voorzichtig te doen met zo'n wagen. Wat ik je alleen duidelijk wil maken is dat bij wagens die een paar jaar geleden zijn gerestaureerd en nu al roestblaasje vertonen je heel allert moet zijn, onder zo'n blaasje zit namelijk veel meer elende verstopt! Zoals Wouter al zei bij een tiep3 is het plaatwerk schaars. Dat de bodem netjes is klopt wel en de wagen zal technisch ook wel i.o. zijn maar als de basis waarmee je aan de slag gaat freubel is dan is dat toch zonde?

Ik wil je (niemand) met mijn geouwehoer voor het hoofd stoten, probeer je alleen te waarschuwen voor elende op een later tijdstip. Ik heb alllang (en zolang zit ik er nog niet eens in die ouwebende) gemerkt dat je beter een auto kunt kopen met wat werk die onverprutst is dan een wagen waarmee gefreubeld is, je weet dan nooit wat je precies hebt!

Nogmaals, no offence! Mocht je het wel doen houd ik me bek er verder over en hoop dat je erg veel plezier zult hebben van het karretje..

Michel
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #18  
Old 23-09-2004, 14:10
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Chrispy; tijdens mijn werk mag ik de telefoon niet aannemen dus sorry dat ik hem over heb laten gaan....
Een auto met een beetje werk mag van mij wel, t'is geen auto met rotte schermen, natuurlijk zit er plamuur op, welke auto heeft het niet zou ik bijna zeggen! Mijn vader is bezig om zijn 66'er te restaureren en gebruikt ook plamuur om alles strak te maken.....
T'ja voor sommige is dat een nachtmerrie, nou ik heb liever iets plamuur (ietsje dus niet hele kilo's) dan roestgaten.....
ik zie het wel, ik ga NOOIT op verhalen van anderen af, hoe erg ze me ook bang aan het maken zijn, ik MOET alles met eigen ogen zien!!!!
In euro zag het er goed uit, linker voor scherm is niet zo netjes en is volgens don ook geplamuurd.......


Reply With Quote
  #19  
Old 23-09-2004, 14:14
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Snap de comotie niet zo eigenlijk.
Een blaasje zegt michel, nou ik heb alleen een blaasje onderaan de rechtdeur gezien, die is te vervangen, het rechtvoorscherm heeft ook blaasjes, hele kleine maar dat is gewoon slecht gespoten, mijn vader (de autolak expert) heeft er naar gekeken en vond hem er netjes uit zien, en mocht ik het doen en mocht het een hok zijn, wat heb ik te verliezen???
Reply With Quote
  #20  
Old 23-09-2004, 15:37
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Bientej een volledig gerestaureerde auto is niet rijdbaar,want je word doodziek van elk deukje/krasje.

das 100% waar Wout !!
rij liever in die verotte spijl dan mijn kevertje door de stad.....
als er wat met de kever is ben ik gelijk ziek !
__________________
www.volksaddiction.nl


'52 split (my girl's slammed daily)
'55 oval (almost done)
'72 VW 181 (resto)
'91 golf I cabrio
'00 new beetle highline
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum