Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-08-2010, 18:32
DUB's Avatar
DUB DUB is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,401
Default auto verkocht aan belg

hey,

ik mijn auto gisteren verkocht aan iemand uit Belgie,

Ik moet mijn auto nu aanmelden voor export (afmelden van het kenteken)
ik heb al even op de site van de rdw gekeken maar zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

welke kentekenbewijzen krijg de nieuwe eigenaar?

en kan ik de platen ook bij een postkantoor inleveren? of moet dit perse bij de rdw?

alvast bedankt!!
__________________
www.facebook.com/basetheone
Reply With Quote
  #2  
Old 02-08-2010, 18:36
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Heb dit onlangs gedaan, echter ging toen de auto niet naar België, maar naar Romenië.

Ben hiervoor, samen met de nieuwe eigenaar, naar het GWK gegaan. Hier toen een 14 (of 10, weet het niet exact) daags kenteken gekregen, incl verzekering. Je levert alle papieren (deel 1,2,3 en evt. apk) in, oude eigenaar krijgt direct een vrijwaring mee, en de nieuwe eigenaar alle papieren om met de auto te mogen rijden, incl. platen en de benodigde papieren.
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #3  
Old 02-08-2010, 18:42
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Ik heb mijn Jetta TD naar belgie uitgevoerd.
Ben met de platen en kentekenbewijs naar het rdw gegaan (nieuwe eigenaar hoeft hier niet bij te zijn) en daar een formulier ingevuld en platen ingeleverd.
Kost je 11 euro.
Je krijgt dan een formulier mee voor jezelf (dient als vrijwaring) en een voor de nieuwe eigenaar om de auto in te voeren in belgie.

De auto mag dan niet meer over de NL wegen ! Ik ben gewoon met de auto naar huis gereden (op groene platen van mijn werk) en de nieuwe eigenaar heeft hem met zijn Belgische platen opgehaald, volgens mij mag dat niet en had hij hem met een aanhanger op moeten halen of een 2 weeks kenteken aan moeten schaffen bij RDW of GWK.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-08-2010, 19:42
DUB's Avatar
DUB DUB is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,401
Default

oke bedankt tot zover, als ik een tijdelijk kenteken haal.. mag de nieuwe eigenaar daar dan mee naar belgie rijden?

en wat zijn de kosten hiervan?


kan ik met mijn kenteken ook inleveren bij een postkantoor of moet die bij de rdw?
__________________
www.facebook.com/basetheone
Reply With Quote
  #5  
Old 02-08-2010, 19:48
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by DUB
oke bedankt tot zover, als ik een tijdelijk kenteken haal.. mag de nieuwe eigenaar daar dan mee naar belgie rijden?

en wat zijn de kosten hiervan?


kan ik met mijn kenteken ook inleveren bij een postkantoor of moet die bij de rdw?

kan je in 1 x regelen op een GWK kantoor
werkt net zo als wat je normaal doet op het postkantoor

zo als Cristiaan al zei
Reply With Quote
  #6  
Old 29-12-2010, 15:19
T-bo T-bo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 498
Default

Even dit topic gebruiken ipv een nieuw aan te maken.

Ik ben dus een belg die waarschijnlijk in afzienbare tijd een NL'se auto ga aanschaffen. De huidige eigenaar kan hem gaan schrappen bij Rdw. Maar heeft iemand een idee wat zo'n 14daags kenteken+verzekering kost? En is dit dan een volwaardig kenteken (alu) of een kartonnen bord met wat opgeschreven, want dat heb ik ook al eens gezien...
Reply With Quote
  #7  
Old 29-12-2010, 16:01
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

't zijn alu platen, met stickers erop. En volgens mij koste het een paar maanden geleden iets van 140/150 euro.
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #8  
Old 29-12-2010, 17:05
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by DUB
oke bedankt tot zover, als ik een tijdelijk kenteken haal.. mag de nieuwe eigenaar daar dan mee naar belgie rijden?

en wat zijn de kosten hiervan?




als Belg mogen wij daar mee rijden tot aan de grens. het moment dat we op Belgisch grondgebied zijn, mogen we ook nietmeer rijden met dat tijdelijk kenteken. ook al is het op weg naar je thuis
Reply With Quote
  #9  
Old 29-12-2010, 17:05
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
't zijn alu platen, met stickers erop. En volgens mij koste het een paar maanden geleden iets van 140/150 euro.



in Duitsland zijn het volwaardige nummerplaten en kost rond de 80 euro

in NL geven ze thans altijd gewoon papieren die erop geplakt worden en kost veel minder dan in Duitsland (dacht 15 euro of iets)
Reply With Quote
  #10  
Old 29-12-2010, 17:18
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

ik laat in belgie gewoon mijn plaat voor 1 dag op het chassisnummer van de nederlandse wagen verzekeren.

Mag ik er mee naar huis rijden en ben ik verzekerd voor ongevallen, enige is als ze je tegen houden dat je een boete krijgt om dat de wagen niet is ingeschreven in Belgie.

Maar als je niet ver hoeft te rijden is het zeker te doen.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #11  
Old 29-12-2010, 17:58
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Je kan Als de NL wagen nog rijdt overleggen met de nl eigenaar of deze de wagen bij je thuis brengt.. Daar haalt hij de nl platen er van af en levert de hele zooi bij de rdw in.
vervolgens heeft hij zijn vrijwaring en kan je daarna de nieuw export papieren overhandigen aan de belgische eigenaar..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum