Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-10-2015, 10:10
Jeroen20v's Avatar
Jeroen20v Jeroen20v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 51
Default Corrado: Even voorstellen en vraag om advies

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.ne...def&oe=568F70EB

Ik ben Jeroen, 28 jaar en kom uit Steenwijk.
Vorig jaar heb ik mijn Corrado verkocht, waar het gemis steeds groter werd moest er zeker weer een Corrado komen.

Zo heb ik afgelopen donderdag deze Corrado vanuit Hoofddorp laten bezorgen bij mij in Steenwijk. Het betreft een G60 uit 1990 met een 1.8 20V Turbo blok. Hij heeft 5 jaar bij de vorige eigenaar op de oprit gestaan wat het nodige werk en dus vragen met zich mee brengt.

Wat zouden jullie doen en vervangen voor de wagen weer de weg op mag en kan? Zelf denk ik aan:

-Oude benzine eruit, nieuwe benzine erin.
-Het benzine filter vervangen (Waar vind ik deze ook alweer?)
-De olie en het filter vervangen. (Motor even laten draaien zodat de olie warm word of omdat hij jaren heeft stil gestaan het meteen aftappen?)
-De remolie vervangen (Moeten de remleidingen ook vervangen worden wegens de kans dat deze aangetast zijn?)
-De remmen gangbaar maken.

Zouden jullie nog andere vloeistoffen vervangen, dingen doen of juist genoemde dingen niet doen? Uiteraard moet de auto opnieuw voor de APK. Een deel van het genoemde onderhoud kan ik zelf, een deel zal ik uitbesteden aan mijn garage.

Waar ik ook erg benieuwd naar ben. Heeft iemand enig idee wat voor motorblok het betreft? Uit welke auto het komt en welk bouwjaar?
Voor toekomstig onderhoud en nu de vloeistoffen wissel is dit erg belangrijk om te weten. Het motorblok lijkt op het blok uit deze post:

http://forum.corrado-club.nl/index....kPTEwNjI1ODM =

Op het middenblok is 22A leesbaar met daaronder 99.

Ik hoor graag van jullie.
Groeten Jeroen
Reply With Quote
  #2  
Old 04-10-2015, 12:35
Etino's Avatar
Etino Etino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 90
Default

Je hebt die rode Corrado gekocht?

Waar je rekening mee moet houden, is het volgende:
Remmen, zowel vloeistof, gangbaar maken en slangen en leidingen controleren op of ze poreus/roestig zijn.
Benzine vervangen en het filter, slangen voor bij het blok vernieuwen en goede klemmen gebruiken.
Grote onderhoudsbeurt, dus olie+filter, luchtfilter, bougies, etc.
Ophanging controleren op droge en/of vergaande rubbers, schokbrekers controleren, etc.

Brandstof filter zit bij je rechts achter wiel, je kan hem eigenlijk niet missen zodra je eronder kijkt.

En dan de rest wat voor APK moet, mogelijk vergeet ik nog iets.

Motor is een 20VT, als ik mij goed herinnerde was het een 180PK Audi motor, kunnen de volgende motorcodes zijn als dit klopt:
AUQ, AJQ, APP of ARY
Reply With Quote
  #3  
Old 04-10-2015, 12:46
Jeroen20v's Avatar
Jeroen20v Jeroen20v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 51
Default

Ik heb inderdaad de rode Corrado gekocht.
Hoopte dat de afbeelding automatisch geplaatst zou worden, hoe dat werkt moet ik nog even opzoeken.

De vorige eigenaar zei dat het blok 170 pk heeft en inderdaad van Audi is.
Als ik naar een onderdelen zaak ga met deze code's kunnen zij mij dan voorzien van de juiste onderdelen en vloeistoffen?

Op het forum van de Corrado club raadde iemand mij aan om de multi en distributieriem ook te vervangen. Hoe denken jullie daarover?
Reply With Quote
  #4  
Old 05-10-2015, 21:37
Etino's Avatar
Etino Etino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 90
Default

Als het volgens hem een 170pk motor is, zal het denk ik de 150pk zijn met een chip erin.
Dan zit je met de volgende codes:
AGU, AQA, ARX, ARZ, AUM.

Uiteraard even controleren met wat je zelf hebt, wel zo handig maar over het algemeen zijn de motoren aardig hetzelfde.

Riemen zijn idd ook een handig iets om te vervangen, kosten qua materiaal niet zo heel veel maar kunnen honderden euro's besparen aan potentiële schade.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-10-2015, 08:13
Jeroen20v's Avatar
Jeroen20v Jeroen20v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 51
Default

Terwijl ik het wat dingen los haalde om de distributieriem te demonteren ben ik erachter gekomen dat het een AGU is.

Heb ik nog een vraag:
Omdat de auto lang heeft stll gestaan is er schimmel in de vloerbedekking en hemel gekomen.
Nu kan ik aan de vloerbedekking van een VR6 komen, komt deze overeen met die van een G60?
Reply With Quote
  #6  
Old 06-10-2015, 18:42
Etino's Avatar
Etino Etino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 90
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroen20v
Terwijl ik het wat dingen los haalde om de distributieriem te demonteren ben ik erachter gekomen dat het een AGU is.

Heb ik nog een vraag:
Omdat de auto lang heeft stll gestaan is er schimmel in de vloerbedekking en hemel gekomen.
Nu kan ik aan de vloerbedekking van een VR6 komen, komt deze overeen met die van een G60?

Ik weet dat de kofferbak anders is vanwege de 70 liter tank ipv. 55 liter tank, maar of de rest anders is weet ik niet.

Je kan je huidig tapijt toch ook gewoon schoon maken?

Hemeltje zou ik het oude stof eraf halen, kijken welke staat de rest van het hemeltje is en indien goed opnieuw bekleden.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-10-2015, 19:18
Jeroen20v's Avatar
Jeroen20v Jeroen20v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by Etino
Ik weet dat de kofferbak anders is vanwege de 70 liter tank ipv. 55 liter tank, maar of de rest anders is weet ik niet.

Je kan je huidig tapijt toch ook gewoon schoon maken?

Hemeltje zou ik het oude stof eraf halen, kijken welke staat de rest van het hemeltje is en indien goed opnieuw bekleden.


Een edit op mijn eigen post eerder vanavond.
Ik heb op youtube verschillende filmpjes gekeken.

Daar zeggen meerdere mensen dat je er azijn op moet spuiten,
met een borstel het goed moet borstelen en dit soms meerdere keren moet herhalen.
Het liefst moet je er ook nog een desinfectant op spuiten.
Dat word deze week uitproberen

Bedankt voor je eye opener Etino

Last edited by Jeroen20v : 06-10-2015 at 20:53.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum