Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-05-2004, 19:10
Vossie's Avatar
Vossie Vossie is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 611
Default Nieuwe auto nu nog verzekering

K ga morrege me nieuwe auto ophalen, Scirocco GTX 82kw, nu wou ik graag weten bij welek maatschappij dit te verzekeren is, ben 20 en ze zijn niet overal even blij met jongen mensen met veel pk's. Dus k wou graag weten bij welek maatschappij jullie goede ervaringen hebben
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2004, 20:03
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Vossie
K ga morrege me nieuwe auto ophalen, Scirocco GTX 82kw, nu wou ik graag weten bij welek maatschappij dit te verzekeren is, ben 20 en ze zijn niet overal even blij met jongen mensen met veel pk's. Dus k wou graag weten bij welek maatschappij jullie goede ervaringen hebben


Ik ga morgen m'n nieuwe auto ophalen, een Scirocco GTX 82kw. Nu wil ik graag weten bij welke maatschappij ik de auto 't beste kan verzekeren. Ik ben 20 en ze zijn niet overal even blij met jonge mensen met veel pk's. Met welke maatschappij(-en) hebben jullie goede ervaringen?


Vooral het 2 keer toe verkeerd schrijven van het oh zo simpele woordje 'welke' stoort mij verschikkelijk. Ok, zeuren over een punt, een komma, een d of een t,. dat is inderdaad miere(n)neuken. Een beetje 'snelle taal' das ook geen probleem,..
Maar als ik die 101 fouten in 1 zin lees,.. heb ik maar 1 advies: ga nog eens een jaartje naar school.


--
Even serieus:
- Zet de auto op jouw naam, en NIET op die van een van je ouders. Scheelt misschien wel wat centen 'in eerste instantie' maar op de lange termijn... (plus de ellende die je over je heen krijgt als je een ongeluk krijgt).
- Elke verzekeringsmaatschappij zal je accepteren, maar je zult wel hoog ingeschaald worden. Leuke optie: verzekering bellen: "hallo, bla bla zus en zo auto gekocht, volgaarne verzekeren. Kenteken: zus en zo, type 'Volkswagen Scirocco' Meldcode ' (zie kentekenbewijs) ' en niet meer melden. Met alleen kenteken, merk, type en meldcode kan men tevreden zijn. Ze zullen wellicht eerst even zeuren of er echt niet meer bij staat, maar dan hang maar een lul smoes op over weet ik veel wat.
Trouwens: 110 pk... dat is voor de standaard nieuwe auto z'n beetje 't instapmodel... daar is de verzekerings miep/johan niet bang van. Meldingen als 'GSI, GTI, XS, GT etc etc' echter wel.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #3  
Old 22-05-2004, 01:31
Vossie's Avatar
Vossie Vossie is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 611
Default

Bedankt voor je tips over het verzekeren. Ik was al van plan om de auto op mijn eigen naam te zetten, op die manier kan ik ook beginnen met schadevrije jaren (tenminste, dat hoop ik).

En even over de typefouten in het bericht, ik snap dat je je eraan kan ergeren, ik ben zelf ook niet bepaald trots op de fouten die in het berichtje staan. Ik kan je ook gerust vertellen dat het echt niet aan mijn opleiding o.i.d. ligt, en ik ga nog steeds naar school. Ik ben alleen niet zo'n held met snel typen...
Reply With Quote
  #4  
Old 22-05-2004, 07:26
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Eigen naam zetten klinkt in eerste instantie duur, en dat is het ook, maar inderdaad: je kan voor jezelf mooi schadevrije jaren opbouwen... En: Who Want's To Drive 'Mom's Car' Anyway?

TypVauten: Iets langzamer tikken heeft ook zo z'n voordelen...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #5  
Old 22-05-2004, 12:56
Vossie's Avatar
Vossie Vossie is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 611
Default

Ik geef je helemaal gelijk.

De auto is nu verzekerd op mijn eigen naam.
En hij is dus ook helemaal van mij, ben echt blij nu, binnenkort zal ik wat foto's van mijn schatje maken...
Reply With Quote
  #6  
Old 22-05-2004, 16:50
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Soms kun je mazzel hebben, toen ik m'n rocco kocht ben ik eerst ff gaan rondneuzen en kwam uiteindelijk bij de anwb ( Unigarant ) terecht.
Scirocco GTX 16V stond niet op de "zwarte" lijst.

Was dus net zo "duur" in de verzekering als 't Polo steilheckie wat ik daarvoor had






__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *

Last edited by Mark-O-Polo : 22-05-2004 at 17:03.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-05-2004, 07:58
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

mmm...misschien dat ik me golfje ook maar op mijn eigen naam ga zetten...staat nu op mijn broers naam met 55% noclaim...
Reply With Quote
  #8  
Old 27-05-2004, 08:28
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Fijne vent bende gij...

Nuja: je bent je waarschijnlijk van geen kwaad bewust, maar rij eens schade..
Dan is ie wel z'n no-claim kwijt.. En als jouw wagen als 2e wagen op z'n polis staat, dan betekend dat niet dat ie z'n no-claim voor z'n eigen auto NIET kwijt raakt. Nee, die is ie ook kwijt!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #9  
Old 04-07-2004, 12:04
gtipower's Avatar
gtipower gtipower is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 386
Send a message via MSN to gtipower
Default

ik zet hem tot ik uit huis ga of als ik 24 op mijn moekes naam scheelt godver 500 balle bespaar dat maar een op je noclaim en met dat ongeluk komt het ook wel goed je moest toevallig even boodschappen doen voor moeke en je hebt zelf geen auto en dat noclaim maakt niet veel uit al onze autos staan op mijn pa's naam en als ik schade rij maakt het voor mijn moeke niets uit niet heeft toch geen auto op der naam ik betaal alleen meer premie
Reply With Quote
  #10  
Old 04-07-2004, 13:42
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Fijne vent bende gij...

Nuja: je bent je waarschijnlijk van geen kwaad bewust, maar rij eens schade..
Dan is ie wel z'n no-claim kwijt.. En als jouw wagen als 2e wagen op z'n polis staat, dan betekend dat niet dat ie z'n no-claim voor z'n eigen auto NIET kwijt raakt. Nee, die is ie ook kwijt!



Was zijn eigen voorstel om hem te laten staan aangezien hij GEEN 2de wagen heeft. je doet net alsof ik nou de boosdoener ben...hij ziet dit als zijn voordeel. kost hem niks maar bouwt toch noclaim op..en tsja ik heb nog nooit schade gereden...kenlijk ken je het verhaal niet van wie ik mijn golfje heb gekocht....van hemzelf dus...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum