Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 28-04-2012, 14:39
rvengineering rvengineering is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 11
Default

@ Bluepower. Ok maar wat is betaalbaar? Als mensen met de prijs voor een ECU systeem denken aan een megasquirt dan gaat het erg lastig worden.

Ik kreeg per week diverse aanvragen voor VAG benzine motoren met directe inspuiting en heb daarom ook de prijzen op Mn website gezet om het e-mail verkeer wat in te dammen.
Als ik dan kijk wat de inhoud is van dit e-mail verkeer is het deels wat kost het en als ze dat weten word het erg stil, en de tweede categorie wil weten hoe het werkt en is met van alles bezig van M8000 Motec tot megasquirt dus ja het leeft wel en ze willen allemaal wel maar veel verder komt het niet dus waar legt dat dan aan?
Reply With Quote
  #22  
Old 28-04-2012, 14:54
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Betaalbaar is in de range tot 1000 euro incl (semi) P&P kabelboom ed, denk ik??
Dit is idd niet te vergelijken met een MS of andere low-level stand-alone..
Maar de meeste die zo'n motor in een andere auto willen leggen EN op zoek zijn naar een ander systeem dan het originele Motronic, die hebben geen zin/tijd/geld om het originele systeem ook over te zetten...
Het is wel te doen, maar kost veel tijd...
Reply With Quote
  #23  
Old 28-04-2012, 15:05
rvengineering rvengineering is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 11
Default

Ja dus komt het er op neer dat je een zeer fanatieke VW fan moet zijn wil je de investering aan gaan om een aftermarked ECU die het directe injectie deel aan kan in je auto te laten knopen.
Het is gewoon de hoop dat men zo ver komt dat alle overbodige bagage in de originele ECU op non actief gezet word zodat je hem in iedere auto in kan bouwen zonder dat data gezeur en noodloop enz.
Reply With Quote
  #24  
Old 28-04-2012, 16:03
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Waar het bij mij nog op vastloopt om door te gaan is momenteel nog de problemen met de dubbelgeblazen 1.4 motoren.
Hoop over een jaar verder te gaan, ivm met ander prioriteiten (nieuwbouw garage en ombouw scirocco naar G60).

Ik begrijp zeker de prijzen van de di aftermarket ecu van rv engineering, de apparatuur en tijd moeten immers ook betaalt worden.

Even een vraagje, is het mogelijk om de dsg automaatbak te behouden in combinatie met de adaptronic ecu.


mvg frank
Reply With Quote
  #25  
Old 29-04-2012, 00:24
rvengineering rvengineering is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 11
Default

Zo ver ik weet is de DSG bak een zelf denkende unit, de kunst is dus om deze aan het praten te krijgen met de ECU en de rest van wat je nodig hebt om te kunnen schakelen.
Moet wel zeggen dat daar wel een stukje uitdaging in zit om een dergelijke interface te kunnen bouwen, heb daar wel ideeën hoe dit te doen.
Programmeren zie ik niet tegen op aangezien we druk bezig zijn met regelingen voor automaat bakken en dogboxen waarbij je zowel met de hand als automatisch kan schakelen en het programma zelf de optimale versnelling berekend.

Last edited by rvengineering : 29-04-2012 at 21:15.
Reply With Quote
  #26  
Old 14-05-2012, 19:43
rvengineering rvengineering is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 11
Default

Even wat anders met directe injectie en een VW, een 2.5L TDI 5 cilinder die uit een T5 Bus komt en in autocross sprinter gezet is waar we een Adaptronic DI ECU systeem ingezet hebben.

Dit is een gevalletje van 1001 storingen als je het standaard management systeem gaat gebruiken in een vreemde auto.
Moet er wel bij zeggen dat er een zeer goede programmeur mee bezig geweest is in de afgelopen jaren om zo veel mogelijk dingen uit de originele ECU te slopen maar ondanks dit bleek het niet betrouwbaar te kunnen zijn dus heb ik er een Aftermarked ECU ingezet.

Hij gaat morgen de testbank op. Een kijken wat we er uit kunnen halen.
http://www.youtube.com/watch?v=TZ9w...=1&feature=plcp

Ongelofelijk de hoeveelheid elektrische spaghetti die nodig was met de originele ECU. LOL. Don’t need that any more!






Reply With Quote
  #27  
Old 14-05-2012, 20:12
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Klinkt aardig die vijfcilinder, ben benieuwd wat voor vermogen eruitkomt.
Is dat een pompverstuiver motor of een commonrail motor.

mvg frank
Reply With Quote
  #28  
Old 14-05-2012, 20:41
rvengineering rvengineering is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 11
Default

Het is een PD dus pompverstuiver.
Reply With Quote
  #29  
Old 15-05-2012, 20:44
rvengineering rvengineering is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 11
Default

Vandaag 2.5L TDI 5 cylinder op de testbank geweest, man wat een gevecht met de testbank om het vermogen op de rollen te krijgen, de geur van verbrand rubber zit nog steeds in Mn neus.
Was eigenlijk geen doen om laag in toeren te kunnen meten, ging gewoon niet.
Dat ding is zo sterk dat uiteindelijk een homokineet het begeven heeft en toen was het testen over.

Filmpje van de testbank. Op de meter van de testbank kan je zien hoeveel koppel er aan de wielen is, bij 110Kw ongeveer 4600Nm bij 87Kmh
http://www.youtube.com/watch?v=0kWTesaK4Kw

Even wat waarden die we gemeten hebben:
680Nm @ 2000RPM 193Pk
512Nm @ 3000RPM 220Pk
Uitlaat temp 850 graden bij max laad druk van 280Kpa of te wel 1,8Bar.

Uitkomst van deze motor.
Motor heeft 1.8Bar laaddruk nodig op max koppel, minder kan ook maar geeft wat meer rook.

Injectoren zijn te klein om op een hoog toerental goed of meer vermogen te kunnen maken.

Effect van meer brandstof geven hoog in toeren resulteert alleen in stijging uitlaatgas temp omdat je te laat of te lang doorgaat met diesel inspuiten, vermogen krijg je er niet bij.

Met de injector aansturing heb ik het zelfde gedaan als dat we doen met de Scania V8 truckpuller waardoor de regelklep in de injector sneller dicht gaat waardoor aan het begin van de inspuiting meer brandstof injectie krijgt.

Hoop dat we hem morgen in rijdende staat kunnen krijgen met vierwielaandrijving en op een stukje land gas kunnen geven om een filmpje te maken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum