Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-12-2016, 17:59
najarip najarip is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 3
Default Caddy diesel DSG 1.6 technisch koopadvies

Hallo forumlezers,

Misschien is dit niet het juiste forum, maar ik kwam via een DSG ervaringszoekopdracht hier terecht. Ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen of doorverwijzen.

Ik ben op zoek naar een Caddy diesel met DSG (automaat) en twee schuifdeuren van maximaal 4 jaar oud.
Nu ben ik wel een auto gek, maar van TDI diesel Caddy's met DSG heb ik weinig kaas gegeten. Ik zit in een rolstoel en zal de auto laten aanpassen met handbediening en een tillift via de schuifdeur aan de bestuurderskant. Een nieuwe wordt te duur en vanwege de aanpassingen mag de auto niet ouder dan 4 jaar zijn. Vanwege mijn handicap moet er een automaat in zitten.

Mijn vraag is eigenlijk of er problemen bekend zijn met de DSG in de diesel Caddy, waar ik op moet letten. Dus koop een bepaalde serie of motor niet, want in dat jaar waren er veel problemen mee. De Caddy moet wel even (max. 7 jaar) meegaan. Ik rij momenteel niet veel kilometers, max. 10.000 per jaar ong.

Is het aan te raden om een Caddy met weinig (60.000) kilometers te kopen of kan ik geld besparen omdat Caddy's met 140000 km nog lang genoeg meegaan? Ik zie Caddy's met 250000 te koop, dus blijkbaar halen ze dat. Er staat dan alleen niet bij of de DSG bak al vaak vervangen is of dat de motor gereviseerd is.

Kortom: ik heb eigenlijk geen andere keuze dan een Caddy (groter wil ik niet en kleiner past de rolstoel niet door de zijdeur, andere merken met automaat etc. zijn zo goed als niet te vinden), en waar doe ik dan goed aan om 5 tot 7 jaar probleemloos, buiten regulier onderhoud om, te kunnen rijden?

Ronald
Reply With Quote
  #2  
Old 18-12-2016, 07:41
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

10dkm per jaar en dan een diesel?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2016, 09:44
najarip najarip is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
10dkm per jaar en dan een diesel?


Ja, ik kan me voorstellen dat dat wat raar overkomt. Als gehandicapte mag je als particulier in een grijs kenteken rijden, met de gebruikelijke voordelen, zoals lage wegenbelasting. Daarnaast zijn er voor dit soort auto's praktisch geen benzine auto's te vinden.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2016, 13:00
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

De 1.6 TDI heeft voor zover ik weet de droge plaatkoppeling 7 versnelling DSG.
En dat zijn nu net niet de betrouwbaarste exemplaren zeg maar voorzichtig.
Hier zijn heel veel problemen mee. Ik zou deze zeker niet nemen. Als er wat mee is ben je direct veel geld kwijt.
Want op coulance/garantie op deze reparaties hoef je echt niet te rekenen bij een dealer/Pon.
Een "oudere" caddy met 1.9 TDI motor heeft nog de betere natte plaatkoppeling 6 versnelling DSG welke veel beter zijn.
Als je toch een caddy wil zou ik deze nemen. Al ben ik wel bang dat je er niet een meer vind van 4 jaar of jonger.
Of je moet voor de 2.0 TDI gaan , deze heeft ook de sterkere / betere 6 versnelling DSG maar zijn over het algemeen veel duurder.
Moet je per sé een caddy? Zijn toch ook wel andere alternatieven?
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #5  
Old 18-12-2016, 13:19
najarip najarip is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Moet je per sé een caddy? Zijn toch ook wel andere alternatieven?


Bedankt voor je waardevolle input over de 1.6. Ik vraag me wel af hoe veel DSG's van dat droge type daadwerkelijk uitvallen, want er staan er genoeg met veel kilometers te koop. De 2.0 wordt waarschijnlijk inderdaad te duur.

Ik moet niet per se een Caddy, maar de spoeling is extreem dun in dit segment. Berlingo's zijn te klein, mijn rolstoel past dan niet door de zijdeur en alles wat er onder zit ook. T5 etc. wil ik nog niet aan, te groot.
Dan blijven de Caddy, Doblo Cargo en Opel Combo over. Die laatste twee zijn er 2e hands niet veel met automaat, met twee schuifdeuren, vanaf 2012 en binnen de prijsklasse. Ford Transit Connect (L2H1) is ook nog te jong en te duur met automaat. Caddy's bieden de meeste keuze, of ik moet iets vreselijk over het hoofd zien.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum