Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-11-2017, 11:59
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Dan zeggen we: foto's of het is niet gebeurd!


ik was het niet wat een GTI in Vipergrün heeft gezien he ;-) dat was volgens eigen zeggen een bekende van me; een duitser; en of die toen die ene keer lang geleden toen die onderweg was de kans heeft gekregen deze te fotograferen, nah; denk het niet.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 08-11-2017 at 12:07.
Reply With Quote
  #22  
Old 08-11-2017, 12:31
golf fahrer golf fahrer is online now
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 737
Default

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Geleuter over dat Viper Grün...


Dat is zo wanneer je zo een type kleur kiest!
Dan krijg je die discussies.
Als je dat niet wil, dan neem je zwart of zilver en blijf je weg van het internet.

Wat er ook van is.
Het ziet er een fijn exemplaar uit.
Hoe hem in ere. Nette exemplaren worden zeldzaam.
Reply With Quote
  #23  
Old 08-11-2017, 18:04
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
niet allemaal gelul hier wegzetten..
achterruitenwisser was standaard vanaf bouwjaar 79 (laat 78)dus plastic bumpers ,kleine achterlichten als het een GLS/GLD was of een GTI..(GTI altijd,vanaf 76)


Heb net toevallig nog een NL Golf 1 folder van 8/80 (dus '81er mj) in mijn handen gehad, en daarop hebben muv de GTI alle Golfje's géén achterwisser op de pics., zelfs dus niet de GLS...

Vanaf 8/81 ('82 er mj dus) werd het indd C, CL en GL en hadden ook deze "civiele" Golfje's standaard een achterwisser.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #24  
Old 08-11-2017, 19:08
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ruben is 15 en kiest een golf 1 met een originele VW kleur boven een fast and furious 8 wannabe pipo auto.
Dat zijn al twee hele goede keuzes! Daarnaast ook nog smaak in de plannen voor een motor namelijk een old school 16v kr buiten een karakter loze 20vt.

Heeft gewoon smaak in mijn ogen!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #25  
Old 08-11-2017, 20:34
Ruben06NL's Avatar
Ruben06NL Ruben06NL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 10
Default

Ik vind vipergrün al heel apart hoor @yuli (ps: overdreven coole Mk1 trouwens! 1e eigenaar?) ik vind zwart of rood ook heel mooi maar dat zijn echt de meest veelvoorkomende kleuren, dan zat ik nog te twijfelen tussen Vipergrün of (origineel) Diamantsilber, vooral om hem in z'n originele waarde te laten...
Maar ik zie mezelf 'm eigenlijk NOOIT wegdoen dus dan kan ik 'm best personaliseren...
16v KR komt uit een MK2 GTI niet? (Niet zeker) en hoeveel liter is jouwn G60 @yuli ?
Ziet er namelijk wel uit alsof die wil gassen...
Ik wou wel iets cools hebben dus absoluut geen Subaru Impreza of Nissan Skyline met een bodykitje...
Zag in de buurt een keer een Mk1 Caddy rijden (in mijn ogen echt een ultieme jongerenauto) en zo kwam ik langzaam uit op een Golf Mk1 (en Mk2 Polo's zijn ook heel baas trouwens )
Heb voor de rest helemaal geen problemen met een 1.5 automaatje hoor (lekker makkelijk) maar de auto is meer dan 35 jaar oud dus ik gok dat er wel wat van die 70 paardjes zijn overleden dus zal hij vast geen 150km/h meer halen en eeehh daar zat ik eigenlijk wel op te wachten (plus het is toch mooier met schakelbak)
Er staat hier nog een 1.8 MK3 (is een idee) maar ik kijk nog wel even wat ik doe (mk1 cabrio blok is trouwens ook leuk) gelukkig duurt het nog wel even voordat ik legaal mag rijden dus eerst nog even op het bromfietsje...
__________________
'77 Golf 1.1
'87 Caddy 1.6 TurboDiesel
(+ '81 Golf 'project')
Reply With Quote
  #26  
Old 08-11-2017, 23:36
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ruben is 15 en kiest een golf 1 met een originele VW kleur boven een fast and furious 8 wannabe pipo auto.
Dat zijn al twee hele goede keuzes! Daarnaast ook nog smaak in de plannen voor een motor namelijk een old school 16v kr buiten een karakter loze 20vt.

Heeft gewoon smaak in mijn ogen!


Hé joh, ga je nou mn Turbokubus afkraken...


On topic, Ruben's got taste!
Ga zo door en blijf hier vooral posten!!
Reply With Quote
  #27  
Old 08-11-2017, 23:44
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Sluit me aan bij Niels, tof project, laat die updates maar komen
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #28  
Old 08-11-2017, 23:51
Ruben06NL's Avatar
Ruben06NL Ruben06NL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 10
Default

Zal ook wel een iemand op het forum zijn maar ik vind deze/dit kabaal heel vet:https://youtu.be/BnVa5Cw76rg (Staat PL is dat nog iets specifieks? Verschilt dat van een KR?)

Ps: @NielsDub fikse Turbokubus
__________________
'77 Golf 1.1
'87 Caddy 1.6 TurboDiesel
(+ '81 Golf 'project')

Last edited by Ruben06NL : 08-11-2017 at 23:53.
Reply With Quote
  #29  
Old 09-11-2017, 11:41
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@Ruben06NL
Ja, mijn golf 1 is nieuw gekocht in '82 door mijn vader. Toen ik 15 - 16 was wist ik ook dat het mijn eerste auto zou worden. Als je auto meer dan 10 jaar op naam hebt vervalt een vorige eigenaar. Nu was dat in dit geval al mijn pa dus was al in de familie..

Thx, ben zelf al 18 jaar bezig met de golf dus het mag langzamerhand wel is wat worden dan.

Het gaat inderdaad hard nu, had vroeger ook 70 paarden en inmiddels is dit bijna 3 keer zoveel..

Klopt de KR 16v is de basis geweest voor de Golf 2 GTI. Zowel KR als PG (G60) zijn beide 1.8 liters. Daar houdt de vergelijking redelijk op want de KR/PL is atmosferisch en de G60 is geblazen en zeer verschillend qua karakter. Hier kun je de verschillen lezen tussen PL en KR: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20265

Ga eens naar wat VW meetings en vraag of je een rondje mee mag rijden om het e.a. zelf te ervaren.
Ik zou omwille van je portomonee adviseren niet te starten met een G60. Tenzij geld uiteraard geen probleem is.

@Niels
Sorry man! Ik vind de 20vt een hele mooie motor. Alleen niet in de golf 1 daar laat het me koud. Daar zie ik liever iets old schools. Ligt aan mij kan er niet aan wennen, een vriend van mij heeft precies hetzelfde.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #30  
Old 10-11-2017, 15:11
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Haha, 20VT is idd een mooie motor en fun qua vermogen en ik vind t bij mijn Golf 1 passen, maar ik ben het verder wel met je eens... 16VG60 vind ik n ultieme motor voor Golf 1. Of anders een DX op Webers.

Ruben, doe wat Yuri zegt, bezoek wat meetings en kijk wat anderen hebben gebouwd. Dat geeft inspiratie voor de opbouw van je eigen auto. Is in de winter wellicht wat lastig..... Maar gelukkig staan hier op het Forum de wereld aan buildthreads waar je ook genoeg ideeën uit kan putten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum