Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 14-12-2013, 17:25
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

De andere wielen met winterbandjes erop gelegd. Ben nu nog aan het twijfelen of de velgen in het zwart er niet beter onder zullen staan. Ik heb ook nog carbon folie liggen maar ik ben bang dat het mij veel tijd gaat kosten om de velgen te wrappen.
mocht iemand ideeën hebben.. reacties zijn welkom.

Reply With Quote
  #22  
Old 14-12-2013, 17:44
Robberto Robberto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 33
Default

Persoonlijk zou ik die voorlip vervangen door een zwarte V6 lip
Reply With Quote
  #23  
Old 14-12-2013, 18:21
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

een v6 lip zal in ieder geval een stuk beter aansluiten op het geheel daar heb je gelijk in. Maar daar stoor ik me op dit moment nog niet zo erg aan. (kan nog komen)
Ik ben eerder opzoek naar een setje symmetrische spiegels, vind dat bolletje aan de rechter kant zo niks
Reply With Quote
  #24  
Old 29-12-2013, 10:41
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default




Nog even een foto'tje voordat die geschorst word. Wat er voor binnekort op de planning staat: zodra ik wat tijd heb ga ik het blok demonteren en op mijn gemak reviseren.

De wielen die onder de v5 zitten gaan binnekort naar de straler en worden zwart gecoat. Het was de bedoeling dat ik dit van de lente pas zou doen maar zo ongeduldig als ik ben kan ik dus niet wachten.
Reply With Quote
  #25  
Old 05-01-2014, 16:52
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Aangezien het weer vandaag zo geweldig mooi was, weer ff wat aan de golf gedaan. Achter zijn er spacers van 25mm op gekomen. Aangezien spacers tweedehands lastiger aan te komen zijn of flink duurder zijn als adapters en ik toch multisteek velgen heb, heb ik dus adapters gebruikt van 5x100 naar 5x112. Het is een hele verbetering maar eigelijk ben ik er nog niet tevreden mee. Op de afbeelding hieronder is het verschil te zien, links zonder en rechts met adapter.


Verder heb ik de schroefset voor wat laten zakken. Ik had het idee dat die voorheen achter lager was als voor. Dit is nu zeker niet meer het geval. Ik heb de schroefset enkele cm. omlaag gedraaid maar had nog wel wat verder mogen zakken. Na een proefrit gemaakt te hebben geen sporen van aanlopen gehoord of gezien. Verder ben ik van menig dat de wielen aan de voorzijde ook te diep in de wielkasten zitten. Hieronder een plaatje van hoe het er nu bijstaat.

Reply With Quote
  #26  
Old 18-01-2014, 12:51
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

De velgen van de golf 4 liggen bij de straler en zijn hoogst waarschijnlijk volgende week klaar. Worden gecoat in de kleur metallic zwart.

Nu kom ik gister middag thuis en zie ik een aantal plasjes olie op de oprit liggen. Dus maar even een kijkje genomen onder de golf en wat blijkt, de carterpan heeft de grond geraakt en hierdoor is er een scheurtje in gekomen.
Ik was zelf van mening dat de auto nog niet eens heel erg verlaagd is en bij drempels en dergelijke rij ik ook altijd heel voorzichtig.

Hebben alle golfjes IV hier last van of heeft die met het v5 blok te maken dat de pan zo dicht aan de grond zit?

Hieronder een fototje van de beschadiging en lekkage. Word hopelijk komende maandag gelast.

Reply With Quote
  #27  
Old 22-01-2014, 10:03
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Afgelopen maandag heb ik het scheurtje in mijn carterpan gelukkig kunnen laten lassen voor 2 tientjes, en hij lekt nu niet meer. Nieuwprijs van €350,- voor een carterpannetje sloeg ik stijl van achterover. En tweedehands zijn ze ook niet te vinden. Nu is ook gelijk de olie + filter vervangen dus kan die er weer tegenaan.
Vandaag kan ik hoogst waarschijnlijk mijn velgen gaan halen bij de straler. Ben benieuwd wat het resultaat geworden is.

Ik kwam nog een foto'tje tegen van afgelopen zomer op het werk. Vrachtwagen stond binnen in de washal en starte niet meer. Dus de tdi ervoor gegooid en ff 15 ton naar buiten getrokken. Ik wist toch al dat er een motorrevisie aan kwam en ook een andere koppeling dus waarom niet. TDI Power!


Last edited by _AK_ : 22-01-2014 at 14:51.
Reply With Quote
  #28  
Old 22-01-2014, 14:49
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Jaja de velgen waren klaar dus gelijk opgehaald. En heb resultaat mag er zijn. Stoeprand schade is opgeknapt en de blanke lak met de metallic flakes komen er super goed uit. Vooral in de zon ziet het er schitterend uit. Van het weekend zal ik de velgen er onder gooien en een fototje posten van het totaal plaatje. Hieronder alvast wat plaatjes van wat het geworden is.





Reply With Quote
  #29  
Old 26-01-2014, 15:31
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Zo de velgen zitten eronder. Van een afstand lijkt het zwart vooral nu er geen zon is. En in het donker valt het wel weer op als je er met licht op schijnt, dus ook koplampen van andere auto's.

Reply With Quote
  #30  
Old 02-02-2014, 17:25
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Mijn highline interieur is al behoorlijk aan het verslijten dus ben ik opzoek gegaan naar wat anders. En er is mij een recaro interieur op het oog gevallen in dezelfde kleuren als mijn huidige intr. Gister heb ik de recaro's opgehaald en vandaag de bank overgezet. Bank ziet er verder perfect uit. De stoelen zijn wat minder dus deze zullen eerst hersteld moeten worden voordat ik ze overzet. Hieronder alvast een plaatje van mijn nieuwe bankje.

Reply With Quote
  #31  
Old 02-02-2014, 17:35
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Netjes!
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #32  
Old 03-02-2014, 08:42
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Danku
Reply With Quote
  #33  
Old 03-02-2014, 09:08
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Heerlijke auto's die 5 cilinders!
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #34  
Old 03-02-2014, 18:04
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Helemaal mee eens, vooral het geluid blijft mooi. Mijn radio stond voorheen altijd volle bak open maar sinds ik deze v5 rij staat mijn radio amper aan. Enige minpunt is het hoge brandstofverbruik. Ik rij nu gemiddeld 1:8.
Reply With Quote
  #35  
Old 05-02-2014, 14:39
Volf GT's Avatar
Volf GT Volf GT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 377
Default

Quote:
Originally Posted by _AK_
Helemaal mee eens, vooral het geluid blijft mooi. Mijn radio stond voorheen altijd volle bak open maar sinds ik deze v5 rij staat mijn radio amper aan. Enige minpunt is het hoge brandstofverbruik. Ik rij nu gemiddeld 1:8.


Mijn broertje haalde met zijn 4motion V6, nog 1:10 bij netjes rijgedrag. Maat van mij heeft ook een V5 die lust ook wel een slokje.
__________________
Daily driver:
Kia Rio HB (under construction)

VW T5 2.5 TDI


Owned:
Vw Volf GT GL
Vw Golf mk. 2 Function
Vw Polo 6n1 Highline
Vw Corrado G60 JD
Peugeot 205 Radio 1 FM UK
Reply With Quote
  #36  
Old 09-02-2014, 12:05
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

1:10 is idd netjes. Dit kan ik alleen halen met 80km/h in de 5de versnelling. Maar dat komt niet vaak voor. Van het verbruik was ik voor de aankoop al op de hoogte en het is dus een keuze die je maakt. Ik ben er verder tevreden mee en dat is het voornaamste.
Reply With Quote
  #37  
Old 09-02-2014, 12:12
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Quote:
Originally Posted by _AK_
1:10 is idd netjes. Dit kan ik alleen halen met 80km/h in de 5de versnelling. Maar dat komt niet vaak voor. Van het verbruik was ik voor de aankoop al op de hoogte en het is dus een keuze die je maakt. Ik ben er verder tevreden mee en dat is het voornaamste.


Dan doe je toch iets verkeerd ? Ik rij met mijn V5 gemiddeld 1 op 12.. Rij dan wel veel snelweg km's maar in de stad kom ik eigenlijk niet onder de 1 op 10..
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #38  
Old 09-02-2014, 12:29
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Quote:
Originally Posted by renshoff
Dan doe je toch iets verkeerd ? Ik rij met mijn V5 gemiddeld 1 op 12.. Rij dan wel veel snelweg km's maar in de stad kom ik eigenlijk niet onder de 1 op 10..


Ik kom zelden op de snelweg, rij voornamelijk altijd overal binnedoor en over provinciale wegen. Op de snelweg bij 130km/h geeft die op de display aan 12l op 100km. Zal het blok wel eens een goede beurt geven kijken of er dan wat verandering in komt. Ding heeft ook meer als ¼miljoen gelopen.
Reply With Quote
  #39  
Old 26-02-2014, 16:44
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Vandaag weer een ander setje wielen gekocht: 19inch RH AW
Ze hebben wel een opknap beurtje nodig maar dat komt wel goed. Toch maar even gepast hoe het staat en hieronder het resultaat.



Verder heb ik een grote rechter spiegel gekocht zodat het mooi symmetrisch is. Deze moet nog van engeland af komen dus moet daar nog even op wachten tot dat die binnen is.
Komende week ook nog even een v6 lip bestellen, want deze lip is 10x niks. Schraapt na iedere drempel de klinkers uit de straat.

Last edited by _AK_ : 26-02-2014 at 16:50.
Reply With Quote
  #40  
Old 02-03-2014, 09:18
jalkebrouwer jalkebrouwer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 154
Default

Mooie golfjes! Vooral de MKIV is erg gaaf! Toffe kleur!
__________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice!"

B@gged Bora Variant TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum